معیارهای فعلی دمای استاندارد در فضاهای بسته

جمعه 5 آذر 1400
13:35
امین

در سطح اولیه تفاوت های اساسی فیزیکی وجود دارد که بین سیستم های تهویه مطبوع تجاری و مسکونی وجود دارد. وقتی صحبت از تهویه مطبوع مسکونی می شود ، این واحد به طور کلی دارای ماهیت مرکزی است که از طریق مجاری مختلف به سراسر ساختمان متصل می شود. به همراه کانال ها ، کندانسور و اپراتور به طور کلی در مکان های مختلف ملک قرار دارند ، تا اطمینان حاصل شود که جریان هوا مطلوب در سراسر ساختمان رخ می دهد. اکنون که به تهویه مطبوع تجاری می رسیم ، برای این نوع تهویه مطبوع به طور کلی ترکیبی از هر دو واحد خنک کننده و گرمایشی در پشت بام قرار داده شده است تا صداهای غیرضروری در محیط کار ایجاد مزاحمت نکند. با توجه به این واقعیت که واحدی که به طور کلی در پشت بام قرار می گیرد ، در نهایت فضای زیادی را که بیشتر با نیازهای مشاغل سازگار است ، صرفه جویی می کند ، جایی که ممکن است محدودیت فضا باشد. بنابراین ، فقط با توجه به اختلافات ساختاری که بین این دو وجود دارد ، تعیین مرز واحدهای تهویه مطبوع مسکونی و تجاری بسیار آسان است.

https://lograno.com/

https://lograno.com/%d8%af%d8%a7%da%a9%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d9%be%d9%84%db%8c%d8%aa/

https://lograno.com/%da%86%db%8c%d9%84%d8%b1/

https://lograno.com/%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c/

https://lograno.com/%d9%81%d9%86-%da%a9%d9%88%db%8c%d9%84/


2. تفاوت در نیازهای برق برای سیستم تهویه مطبوع

پس از صحبت در مورد تفاوت های فیزیکی موجود بین دو نوع سیستم واحد تهویه مطبوع ، اجازه دهید ادامه دهیم و در مورد تفاوت کمی که در نیازهای برق رخ می دهد صحبت کنیم ، جایی که اختلاف در مقدار توان واحد تهویه مطبوع برای یک ساختمان رخ می دهد بکشید تا بتوانید فضا را خنک کنید. وقتی به اندازه های معمولی ساختمان نگاه می کنید ، و یک خانه متوسط چیزی در حدود 2800 فوت است ، در حالی که مساحت متوسط ​​هر مجتمع تجاری تقریباً به 18000 فوت می رسد بنابراین این تهویه مطبوع تجاری باید به شکلی ایجاد شود که بسیار قدرتمندتر باشد تا بتواند فضاهای ایجاد شده در آن را خنک کند.


دستگاه‌های تهویه مطبوع بر اساس معیاری به نام "آسایش حرارتی" کار می‌کنند، یعنی وقتی که فرد از دمای محیط احساس رضایت می‌کند و به دنبال تغییر دما نیست.
برای تعیین این آسایش حرارتی که در واقع حالتی ذهنی است، در دهه شصت میلادی تحقیقی بر روی هزار و ۳۰۰ دانشجو انجام شد.
در آن تحقیق، سوخت و ساز متوسط یک مرد ۴۰ ساله ۷۰ کیلویی برای تعیین آسایش حرارتی معیار قرار گرفت.
در دهه ۶۰ میلادی اکثریت قابل توجه نیروی کار را مردان تشکیل می‌دادند اما اکنون حدود نیمی از نیروی کار زنان هستند که سوخت‌وساز پایه آنها به طور تقریبی ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر است.
از این رو است که به گفته این دو محقق مقادیر استاندارد برای سوخت‌و‌ساز زنان می‌تواند تا «۳۵ درصد خطا» داشته باشد: معیارهای فعلی دمای استاندارد در فضاهای بسته، فی‌نفسه، نیاز گرمایی خانم‌ها و افراد مسن‌تر را اشتباه محاسبه می‌کنند.
بدن زنان در دمای خنک‌، «سردتر از بدن مردان است» و در مقابل تغییرات دما «از مردان حساس‌تر است.»
از این رو سیستم‌های تهویه مطبوع ادارات، کمتر از حد ممکن در انرژی صرفه جویی می‌کند چون در تولید آنها تفاوت‌های جنسیتی، سنی و نیز نیازهای فیزیولوژیک در نظر گرفته نشده است: «استاندارهای فعلی آسایش حرارتی باید نیازهای واقعی بدن زنان را هم در نظر داشته باشند و این خود باعث جلوگیری از اتلاف انرژی خواهد شد.»
سوخت‌و ساز پایه یا سوخت‌وساز در حالت استراحت، حداقل انرژی‌ای است که بدن در ۲۴ ساعت برای زنده ماندن احتیاج دارد.
تخمین زده شده حدود ۷۵ درصد از انرژی‌ای که بدن روزانه مصرف می‌کند همین سوخت‌وساز پایه است.
متوسط سوخت‌وساز در افراد مختلف تفاوت‌هایی با هم دارد. برای تعیین آن از فرمولی استفاده می شود که در آن وزن، قد، سن و ضریبی که برای زنان و مردان متفاوت است در نظر گرفته می شود.
پروفسور پل تورنالی، استاد دانشکده پزشکی واریک می‌گوید: تفاوت بین متوسط سوخت‌و ساز در بدن مردان و زنان ممکن است توضیح بدهد که چرا درجه حرارتی که باعث احساس راحتی می شود برای زنان و مردان فرق دارد.
رشد بدن و تولید انرژی از جمله گرما، مستلزم سوخت‌وساز است. سوخت‌وساز پایه حداقل انرژی مورد نیاز در واحد زمان در زمان استراحت است که با یک معادله استاندارد محاسبه می‌شود. بطور متوسط متابولیسم زنان از مردان کمتر است.
یکی از مهمترین عواملی که سوخت‌وساز پایه را تعیین می‌کند میزان توده بدنی بدون چربی است.

دلیل دیگر وجود چنین اختلاف مصرف برق در این دو فضا این است که وقتی به فضاهای تجاری فکر می کنید ، تهویه مطبوع در آنجا باید به گونه ای ایجاد شود تا راحتی افرادی را که مشغول تجارت هستند فراهم سازد ، خواه کارمندان شما باشند یا مشتریانی که از آن بازدید می کنند ، البته ، اکنون ، تعدادی از افراد در فضای تجاری همیشه بیشتر از تعداد افراد در فضای مسکونی خواهند بود.

در حالی که تهویه مطبوع مسکونی همیشه با در نظر گرفتن متوسط ​​تعداد ساکنان یک خانه ایجاد می شود ، وقتی در مورد یک مجتمع تجاری صحبت می کنید ، هرگز ضمانت یا تعداد معینی از افرادی که از نظر سکونت به آنجا رفت و آمد می کنند وجود ندارد ، از این رو شما همیشه باید سیستم تهویه مطبوع را ایجاد کنید و حد بالایی را در نظر داشته باشید تا حداکثر راحتی در ماه های تابستان و در واقع در تمام طول سال وجود داشته باشد.


از این رو ما نمی توانیم تأکید کافی بر میزان اهمیت درخواست متخصصان حرفه ای تهویه مطبوع برای رسیدگی به نیازهای مسکونی و تجاری تجاری داشته باشیم.


[ بازدید : 131 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پاور وب است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]