دنبال پاسخ چراها باشید

چهارشنبه 21 شهريور 1397
16:02
امین

جیم بیلند راجرز (متولد ۱۹ اکتبر ۱۹۴۲-اهل دموپولیس ایالت آلاباما) یک سرمایه‌گذار آمریکایی و مفسر مالی موفق است که در حال حاضر در سنگاپور زندگی می‌کند. او یکی از پدیدآورندگان کوانتوم فاند (quantum fund)،استاد دانشگاه، نویسنده، مفسر اقتصادی است.نشریاتی چون تایم، واشینگتن پست و نیویورک تایمز، بارونز فوربز، فورچون، وال استریت جورنال، فایننشال تایمز و بسیاری دیگر از نشریاتی که در زمینه اقتصاد یا فاینانس به فعالیت می‌پردازند به طور مستمر مقالاتی در مورد وی به چاپ رسانده‌اند. وی خود را پیرو مکتب اتریشی در اقتصاد می‌داند.


- آیا هیچ وقت فکر می‌کردید که روزی به جایی که‌امروز هستید خواهید رسید
خیر، من هم مثل تمامی افرادی که به چنین موقعیتی دست یافته‌اند، غافلگیر شده‌ام. من مطمئنا می‌خواستم که در زندگی به جای خوبی برسم و حاضر بودم که برای آن به سختی کار کنم. من همیشه می‌خواستم که زود بازنشسته شوم، ولی هیچ وقت فکر نمی‌کردم که این اتفاق قبل از چهل سالگی‌ام به وقوع بپیوندد.

- وقتی متوجه شدید که اولین میلیون ثروت خود را به دست آورده‌اید آیا وسوسه شدید که کمی کندتر به کارتان ادامه دهید؟
به روشنی روزی را که ارزش خالص دارایی‌ام به‌ یک میلیون دلار رسید، به یاد دارم، نوامبر ۱۹۷۷٫ آن موقع ۳۵ سال داشتم، و می‌دانستم که برای انجام کاری که می‌خواستم در ۳۷ سالگی – سنی که تصمیم گرفته بودم در آن برای ماجراجویی دست از کار بکشم – انجام دهم.به بیشتر از اینها نیاز دارم.

- رمز موفقیت شما در چیست؟
من اصلا باهوش‌تر از قسمت اعظمی از مردم نیستم، بلکه انگیزه‌ام برای کار و تحمل سختی، از آنها بیشتر بود. من آماده بودم تا عقل سلیم را بیازمایم. اگر همه‌ یک جور فکر کنند باز هم دلیل نمی‌شود که اشتباه نکنند و اگر بتوانید بفهمید که همه دارند اشتباه می‌کنند، به راحتی می‌توانید مقدار زیادی پول درآورید.



- استراتژی سرمایه‌گذاری شما چیست؟
ارزان می‌خرم و گران می‌فروشم. من سعی می‌کنم کالایی را پیدا کنم که ارزان باشد و یک تغییر مثبت در حال اتفاق افتادن باشد. سپس به قدری مطالعه و پژوهش می‌کنم که قانع شوم درست فکر می‌کردم. البته آن کالا هم باید به قدری ارزان باشد که اگر هم اشتباه کرده باشم خیلی ضرر نکنم. معمولا هر باری که اشتباه می‌کنم به این دلیل است که به‌اندازه‌ کافی بررسی و مطالعه نکرده‌ام.هیچ وقت ارزش «انجام مسوولیت» را دست کم نگیرید. در دهه‌ ۱۹۶۰، جنرال موتورز موفق‌ترین شرکت جهان بود. یک روز، یک تحلیلگر جنرال موتورز به جلسه‌ هیات مدیره رفت و این پیغام را به آنها داد: «ژاپنی‌ها دارند می‌آیند.» آنها این حرف وی را جدی نگرفتند. ولی سرمایه‌گذارانی که مطالعه و بررسی‌های خودشان را درست و دقیق انجام می‌دادند سهام جنرال موتورز خود را فروختند و به جایش سهام تویوتا خریدند.من در حال حاضر به دنبال خرید هیچ سهامی نیستم. ولی اگر چیزهایی وجود داشته باشند که در حال حاضر از لحاظ ارزشی دست کم گرفته شده باشند، برخی کالاهای اولیه و برخی از ارزها هستند.

- بهترین سودی که کردید کی و چگونه بود؟
کوانتوم فاند. وقتی در سال ۱۹۷۰ شرکت را تاسیس کردیم، من تنها ۶۰۰دلار ته جیبم داشتم. بعد از ۱۰ سال دارایی ما ۴۲۰۰ برابر شده بود.

- آیا می‌خواهید آنقدر ادامه دهید تا بالاخره سقوط کنید؟
خیر. این روزها من ساعات بسیار کمی از روز را صرف کار می‌کنم، چرا که دو دختر کوچک دارم و می‌خواهم بیشترین وقت ممکن را با آنها بگذرانم.هر دو دختر ما دایه‌‌ای چینی دارند و زبان چینی را به خوبی صحبت می‌کنند. برای نسل آنها، انگلیسی و چینی مهم‌ترین زبان‌ها خواهند بود.

- آیا هیچ حقوق بازنشستگی دارید؟
من حقوق بازنشستگی ندارم و امیدوارم که نیازی به آن نداشته باشم. من دارایی‌هایم را جمع کرده‌ام و با استفاده از آنها زندگی می‌کنم.

- آیا اهل ولخرجی و افراط هستید؟
من دوبار به دور دنیا سفر کرده‌ام. بار اول سال ۱۹۹۰ حرکت کردم و با موتور سیکلت در۲۲ ماه ۶ قاره را در نوردیدم. بار دوم که در سال ۱۹۹۹ شروع شد، من و همسرم در ۳ سال، به ۱۱۶ کشور دنیا سفر کردیم.

- آیا می‌خواهید ثروتتان را به بچه‌هایتان انتقال دهید؟
من همیشه به این موضوع فکر کرده‌ام، اگر شما خیلی به بچه‌هایتان پول بدهید، آنها را لوس می‌کنید. من وصیت نامه‌ام را طوری تنظیم کرده‌ام که تا سن سی سالگی شان چیز زیادی بهشان نرسد.من به دانشگاه‌هایی چون ییل و آکسفورد رفته‌ام و تعداد زیادی از بچه‌های افراد ثروتمند را دیده‌ام که هیچ‌وقت نیازی به کار و سختی کشیدن نداشته‌اند. من می‌خواهم که بچه‌هایم تحصیلات خوبی داشته باشند و محیط کار را تجربه کرده باشند.تحصیلات و لزوم به کار کردن زندگی مرا عوض کرد و مرا از مرداب آلاباما به اقیانوس جهان پرتاب کرد.

- در هنگام رکود مردم با پول‌هایشان باید چه کار کنند؟
روی چیزهایی سرمایه‌گذاری کنید که از آنها سر در می‌آورید. اشتباهی که بیشتر مردم مرتکب می‌شوند این است که بنا به حرف مجلات و برنامه‌های تلویزیونی سرمایه‌گذاری می‌کنند.بسیاری از مردم در مورد چیزهایی اطلاعات زیادی دارند و باید روی همان چیزها سرمایه‌گذاری کنند. این شیوه‌‌ای است که آدم را ثروتمند می‌کند.شما با سرمایه‌گذاری روی چیزهایی که هیچ در مورد آنها نمی‌دانید، هیچ سودی نخواهید کرد.

بعد از خواندن مصاحبه این مرد سرمایه دار بهتر است قدری هم در مورد چگونگی پس انداز کردن بیاموزید. همچنان با ما همراه باشید.


پس انداز چیست؟ با پس انداز درست پولدار شویم
معمولا اولین چیزی که با شنیدن واژه پس انداز به ذهن اکثر ما ایرانی ها می رسد، بانک است. از نظر ما ایرانی ها، پس انداز یعنی پول هایی که در بانک می گذاریم تا در روز مبادا از آن استفاده کنیم.اما پس انداز یا همان saving در واقع " درآمد خرج نشده یا مصرف معوق است." یعنی میزانی از درآمد که ما آن را خرج نمی کنیم یا اموالی که برای مصرف بعد از این کنار می گذاریم.پس می توان نتیجه گرفت که پس انداز فقط نقدی نیست، بدین معنا که هر نوع صرفه جویی ما در هزینه ها هم می تواند پس انداز باشد و چه بسا این نوع پس انداز بتواند گره های بیشتری از زندگی ما را باز کند.


اما، می توان پا را از این هم می توان فراتر گذاشت، به این معنا که پس انداز فقط برای روز مبادا نباشد و حتی از این راه هم بتوان پولدار شد. احتمالا در نگاه اول محال و غیرممکن به نظر می رسد، اما کمی که فکر کنیم می بینیم شدنی است.


رعایت نکاتی که روزانه در زندگی با آن سرو کار داریم و خیلی راحت از کنارشان می گذریم، می تواند در این راه به ما کمک کند.

1.ولخرجی نکنید
ولخرجی یعنی هزینه های اضافی که خودمان به خودمان تحمیل می کنیم. خرید کردن هایی که مازاد میزان مصرف شما هستند، نمونه ای بارز از ولخرجی های بی موردی است که نتیجه اش فقط به باد دادن پولتان است. پس نگذارید پول هایتان را باد با خود ببرد.

2.سقف خرید تعیین کنید
فروشگاه های بزرگ معمولا بهترین جا برای خرید کردن هستند. می توانید با تنها یکبار مراجعه به این نوع فروشگاه ها همه خریدهایتان را انجام دهید. اما خطر هم شما را یا بهتر بگوییم پولتان را تهدید می کند. برای اینکه وسوسه به سراغتان نیاید، حتما یا لیستی از خریدهایتان تهیه کنید یا سقفی برای پولی که می خواهید خرج کنید، تخمین بزنید.

3.فروش فوق العاده و حراج را از دست ندهید
یکی از بهترین مسیرهای پس انداز است. حراج های فصلی و فروش های فوق العاده برای شما فرصتی است که هم جنس خوب بخرید و هم پول زیادی نپردازید و این یعنی پس انداز.

4.در برابر غذاهای بیرون خویشتن دار باشید
یکی از بزرگترین تفریحات ایرانی ها بیرون غذا خوردن است. غذای بیرون خوردن تفریح خوبی است به شرطی که به این دو نکته توجه کنید. اول اینکه غذاهایی را که می توانید در خانه آماده و نوش جان کنید از رستوران نگیرید. دوم اینکه سعی نکنید به زور همه غذایتان را میل کنید. می توانید اضافه غذای خود را به خانه ببرید و یک وعده دیگر هم از آن استفاده کنید.به این ترتیب هم از خوردن غذای بیرون لذت می برید و هم پول پس انداز می کنید.

5.خرج و مخارجتان را یادداشت کنید
افرادی را می شناسم که با نوشتن تمام هزینه های خود از کوچکترین خرید های روزانه گرفته تا بزرگترین خرج های عمده، هزینه هایشان را کنترل و مدیریت می کنند.اگر به دنبال کنترل هزینه هایتان هستید، از همین امروز دفترچه ای را به این کار اختصاص دهید و همه خرج هایتان را بنویسید. مقایسه ماهیانه این هزینه ها شما را در کنترل هزینه ها موفق تر خواهد کرد.

6.دنبال پاسخ چراها باشید
اگر روزی با دیدن قبوض خدماتی یامسائلی از این دست برق از سرتان پرید و متوجه شدید، بیشتر از حد مجاز خرج روی دستتان گذاشته، دنبال دلیلش باشید تا دیگر شوکه نشوید و اوضاع دوباره برایتان عادی شود.
رعایت همین نکات بسیار ساده می تواند صفرهای پول های خارج از بانک شما را از صفرهای پول هایی که در بانک دارید بیشتر کند، یا به عبارت دیگر با پس انداز پولدار شوید. امتحان کنید، امتحانش ضرری ندارد.


[ بازدید : 214 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ایمیل و استفاده از ان برای رشد کسب وکارتان

دوشنبه 21 فروردين 1396
16:52
امین

بازاریابی با ایمیل و نکات تاثیر گذار در موفقیت

تبلیغات ایمیلی بوسیله انواع و اقسام نرم افزار انجام می شود. برنامه های بسیاری نوشته می شوند که شما بدان وسیله می توانید اقدام به ارسال ایمیل انبوه به صورت تبلیغاتی یا حتی اطلاع رسانی کنید. برخی از آنها بروی رایانه شما قابل نصب هستند و برخی دیگر بروی یک سرور نصب می شوند.یک نسخه از ایمیل خودتان را به ایمیلهای خودتان در سرویس دهنده های مختلف ارسال کنید و ببینید که در کدامیک از آنها ایمیل به شاخه اینباکس رفته و در کدامیک به شاخه اسپم.قبل از ارسال نامه خودتان را ویراستاری کنید و غلطهای املایی آن را برطرف کنید. وجود این غلطهای املایی میتواند شرکت و سایت شما را بی اعتبار کند.اما برخی از برنامه ها و هک ها وجود دارد که با استفاده از خود سرویس دهنده ایمیلهای معروف، مثل یاهو و جی میل اقدام به ارسال نامه تبلیغاتی می کنند. در اصل این یک ترفند است که خیلی از افراد از آن برای استفاده در امر تبلیغات ایمیلی، بهره می برند. البته باید دقت کنید که این موضوع در هیچ کجای اینترنت به صورت رایگان وجود ندارد و شما اولین باری است که می‌توانید بسته ای را دریافت کنید که به صورت تصویری و همراه با فیلم به شما نحوه ارسال بازاریابی ایمیلی با استفاده از سرور یاهو به صورت رایگان را آموزش می دهد.

در این دوره، برای اینکه بازاریابی ایمیلی موثر باشد، باید کیفیت را جزء اولویت‌های بالا در نظر گرفت. برای شروع، به معنی ملاحظه با دقت و برنامه ریزی است. اگر شما ایمیل‌هایی را که با چرت و پرت پر شده است را برای مشتری‌های خود ارسال کنید، احتمالاً خواهید دید که هر هفته تعداد نامه باز کردن آنها، افت خواهد کرد. هرگز از کدهای جاوا در بازاریابی ایمیلی ارسالی خودتان استفاده نکنید. با انجام این کار ممکن است ایمیل شما به عنوان اسپم شناخته شود.بروی نوشتن نامه‌هایی تمرکز کنید که با مشتری‌های خود مرتبط است. نشانی آن چیزی که آنها می‌خواهند، نیاز دارند و حس می‌کنند را به آنها بدهید، نه فقط محصولات و کالاهایی که برای شما سود دارند. یک برنامه زمان بندی شده را برای کار خود تنظیم کنید، عوض این که به صورت منتاوب یادداشت‌هایی را ارسال نمایید. با این کار، مشتری‌های شما اعتمادشان بیشتر خواهد شد. به طور ایده آل، خبرنامه‌ی شما باید همراه با مهارت باشد و برای مشتریانی که می‌خواهند از شما نامه‌ای دریافت کنند یا نکنند، هدفمند شده باشد.

اصول کار همان است، ولی نوع و روش‌های بازاریابی فرق کرده است. اگر قبلاً با استفاده از نامه‌های کاغذی، بروشور، کارت ویزیت و … اقدام به بازاریابی می‌کردیم، امروزه لازم است که شیوه‌ی نوین آن استفاده کنیم. دیگر شاید روش‌های قدیمی کاربردی نداشته باشند. مطمئن شوید که سرور شما در لیست سیاه نیست. در صورتی که سرور شما در لیست سیاه باشد. هر چقدر هم نامه شما اصولی باشد تمامی ایمیلهای شما یا به دست مخاطب نمیرسد و یا این که به شاخه اسپم آنها میرود.مزایا و فرصتهایی که در بازاریابی برخط برای بسیاری از کسب و کارها به ارمغان آورده است، باعث شده است کسانی که به فکر پیشرفت در آینده هستند رو به این سمت آورده و از فرصت‌های بالقوه‌ای که هنوز جای آنها خالی است، استفاده کنند.

وقتی خرید به جای حضوری به صورت مجازی انجام می‌شود، پول از حالت کاغذی خارج شده و پلاستیکی شده است، ارسال کالا جدید شده است، باید نوع بازاریابی ما هم تغییر کند و از شیوه‌ی جدید آن استفاده کنیم. اینجاست که همگام با دیگر تغییرات کار خود را به بهترین نحو پیش خواهیم برد.ما در حال گذر از زمانی هستیم که کم کم تمامی تراکنش های مالی به صورت برخط و آنی انجام می‌شود. پس چرا باید روش بازاریابی ما هنوز کاغذی باشد؟ آیا این مسخره نیست؟ تمامی ابزارهای قدیمی بازاریابی مانند هدیه‌ی تبلیغاتی، بروشورها، تبلیغات کاغذی و … به نوع الکترونیکی خود تبدیل شده‌اند که یکی از بارزترین نوع آن، همان ایمیل است که روز به روز به کارکرد آن افزوده می‌شود. پس جای کار در این عرصه بسیار گسترده است.با استفاده از نرم افزار گوگل آنالیز رفتار کاربران پس از ورود به سایت را تحلیل کنید و نرخ تبدیل فروش خودتان را در هر بازاریابی ایمیلی محاسبه کنید. با این روش میتوانید بهترین بازدهی را بدست آورید.



[ بازدید : 140 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

اشتراک گیری و حفظ مخاطبان در برنامه بازاریابی با ایمیل

دوشنبه 16 اسفند 1395
12:06
امین

از اصولی که بر این مبنا باید در بازاریابی خود استفاده کنید، گذاشتن یک پیوند در نامه‌های خود برای حذف اشتراک آنهاست. کسانی که نامه‌ی اول شما را دریافت می‌کنند، شاید دیگر نخواهند از شما نامه‌ی دیگری داشته باشند. پس بهتر است با کلیک بروی لغو عضویت، درخواست کنند از شما نامه‌ای دریافت نکنند. در غیر این صورت، اگر نامه ها به صورت توده ای و اجباری ارسال شوند، مطمئن باشید که فروشی نخواهید داشت و برای بلند مدت کسب و کار خود را بد نام می‌کنید.

شما در نامه هایی که ارسال می‌کنید، باید به عوامل زیادی توجه کنید تا توجه کاربران را به خود معطوف کنید. مراحل کار از علاقه مند شدن برای کلیک بروی ایمیل شما شروع می‌شود. آنها اول باید با دیدن عنوان و فرستنده‌ی نامه، علاقه مند به موضوع نامه‌ی شما شوند. پس از آن، باید با استفاده از فنون مختلف اقدام به جلب نظر آنها در متن یا گرافیک نامه کنید. این کار باعث می‌شود که در نهایت آنها کاری را که شما می‌خواهید را انجام دهند.

۱- تیتر شما مفهوم نبوده و یا روی هدفی نادرست پافشاری می‌کند:برای همه ما روشن است که تیتر اولین موردی است که سبب باز شدن ایمیل شما، توسط مخاطب می‌گردد. توجه داشته باشید که باید در حین نوشتن تیتر دقیقا هدف نهایی خود را در ذهنتان تجسم کنید.

حتما لازم نیست که ایمیل ارسال شده، کسب‌وکار شما را به یک معامله نزدیک کند و یا سبب ایجاد یک قرارداد بزرگ شود؛ بلکه گاهی لازم است فقط از مخاطبان یک پاسخ مختصر دریافت کنید. همین پاسخ ساده می‌تواند شما را به هدف نهایی‌تان نزدیک کند.

برای نمونه به چند تیتر زیر توجه کنید که ثابت شده موثر واقع می‌شوند:

– (نام)، یک سوال کوچک ازت دارم

– ایده‌هایی برای (موضوعی که برای مخاطب شما از اهمیت بسیاری برخوردار است)

– سوالی در مورد (هدفی که مخاطبانتان دارند)

۲- ایمیل خود را در زمانی نامناسب ارسال می‌کنید: اکثر ایمیل‌های کسب‌وکارها در ساعات کاری و در روزهای غیر تعطیل ارسال می‌گردند؛ ولی نمودار زیر که بر اساس تحقیقات Side Kick منتشر شده، نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۴ بیشترین تعداد ایمیل در آخر هفته‌ها باز شده و در روزهای اول هفته کمتر ایمیل‌ها، نسبت به آخر هفته کلیک خورده‌اند. شاید این آمار برای کشور ما صحیح نباشد؛ اما کسب‌وکارها می‌توانند یک تعادلی در این میان ایجاد کنند. در نهایت برای شروع ما به شما آموزش‌هایی را پیشنهاد می‌کنیم که سبب افزایش اطلاعات شما در زمینه بازاریابی می‌شود. بهتر است اول کار، با تمام فنون آشنا شوید و یادگیری را از همین جا شروع کنید. این سایت به شما محصولات خوبی را برای بازاریابی ایمیلی به شما توصیه می‌کند که سعی شده است کالاها از اعتبار و کیفیت خوبی برای شما برخوردار باشد. برخی از کالاها آموزشی هستند که شدیداً توصیه می‌شود قبل از شروع کار ایمیل مارکتینگ از آنها استفاده کنید. برخی دیگر ابزارهای ارسال ایمیل گروهی اند، که روی هم رفته باعث افزایش فروش و موفقیت شما در امر بازاریابی می‌شوند.همواره درنظر داشته باشید که راه‌های بسیاری برای نگه داشتن مخاطب در بازاریابی ایمیلی وجود دارد که کاملا در مسیر احترام به آنها قرار دارد. اگر شما هم راهکار مناسبی دارید، خوشحال می‌شویم تا در بخش نظرات همین پست آن را به اشتراک بگذارید.

۳-استفاده از نام فرستنده‌ای که عمومی به نظر می‌آید:

در تحقیقاتی که توسط چندین آژانس تبلیغاتی صورت گرفته، مشخص شده است که استفاده از نام فرستند خاص می‌تواند حدود ۳ درصد نرخ کلیک خوردی (Click – Through Rate) را افزایش دهد.

برای نمونه:

نام فرستنده عمومی: شرکت X

نام فرستنده خاص: نام و نام خانوادگی فردی از شرکت

بازاریابی ایمیلی چیست؟


موضوعات: ایمیل,
[ بازدید : 145 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

تاثیرات شبکه های اجتماعی برای روابط عمومی سازمان ها

چهارشنبه 27 بهمن 1395
12:24
امین



رسانه‌های اجتماعی اجازه می‌دهند تا مصرف‌کنندگان به طور مداوم با روابط عمومی شرکت‌ها در تماس باشند و البته مهم نیست در چه زمانی از شبانه روز این روابط برقرار می‌شود. وجود رسانه‌های اجتماعی باعث شده که هیچ وقت این ارتباط میان مصرف‌کنندگان و کمپانی‌ها قطع نشود. اما این که چگونه تعامل سازنده میان مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها بوجود بیایید، بستگی به توانمندی روابط عمومی آن شرکت دارد.

به منظور حفظ یک تصویر عمومی مثبت، روابط عمومی هر شرکت میبایست راه‌حل‌های مناسبی داشته باشد تا بتواند با هرگونه مشکل به صورت خاص و موردی برخورد کنند. در میان مدل‌های مختلف برقراری ارتباط، باید بهترین راهکار برای وارد بازی شدن انتخاب شود و مسئول روابط عمومی باید فهم درستی از کانال‌های ارتباطی مستقیم و غیرمستقیم مانند وبلاگ، توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب داشته باشد و بتواند از بهترین راه بیشترین مخاطب را به دست بیاورد

با توجه به دسترسی آسان و ارزان مخاطبین به شبکه‌های اجتماعی ، این آسانترین راه برای روابط عمومی است تا به اطلاعات بازار هدف دست یابد و بدین ترتیب از سلیقه مخاطبین و انتظارات انها باخبر شوند و بعد از تجزیه‌وتحلیل این اطلاعات، فرصت‌های جدیدی را برای مخاطبینی فراهم کنند که قبلا از سلیقه انها بی‌خبر بودند. علاوه بر این اشترک‌گذاری اطلاعات برای روابط عمومی، به مراتب بازخورد بهتری در زمینه معرفی برند و محصولات به بازار هدف را انجام می‌دهد و همین‌طور برای مخاطبین آسان‌ترین راه ممکن را ایجاد می‌کند تا اطلاعات لازم را کسب نمایند. نه تنها این اطلاعات به راحتی در اختیار روابط عمومی قرار می‌گیرد، بلکه به راحتی می‌توان دسترسی به این اطلاعات را در کوتاه‌ترین زمان برای شما ممکن شود و به یک منبع اصلی برای ترویج پوشش رسانه‌ای بالقوه، برای دیگر برندها نیز تبدیل شود.اگر مشتاق هستید در مورد بازاریابی شبکه های اجتماعی بیشتر بدانید همین حالا در خبرنامه بلاگ‌اد عضو شوید. در این مرحله، برنامه ای مدون و همراه با جزئیات بسیار نوشته می شود، در این برنامه جامعه هدف و مخاطبین بازاریابی شما مشخص شود، تعداد و نحوه ارائه مطالب مشخص شود، نحوه به روزرسانی مجموعه های اجتماعی مشخص شده و همچنین از همه مهمتر اهداف این بازاریابی مشخص و نحوه وصول به آنها را برای شما تشریح می کنیم. در این بخش همه فعالیت ها و اهداف روشن و واضح هستند و در اختیار شما قرار می گیرند.

اینکه چندین سایت برتر را بررسی کنید و ببینید کدام‌یک برای شما مناسب است کار خیلی سختی به حساب نمی‌آید. حتی صرف یک یا دو ساعت در هفته کافی است تا ببینید که کدام سایت را بیشتر دوست دارید و با اهداف تجاری‌تان سازگاری بیشتری دارد. دل‌گروسو می‌گوید: «طبیعت ویروس‌مانند شبکه‌های اجتماعی واقعاً عجیب و غریب است. می‌توان با استفاده از این شبکه‌ها در مدت زمانی بسیار کوتاه توجه بسیار زیای را به خود جلب کرد.»
دل‌گروسو اعتقاد دارد که بهترین سایت برای شبکه‌سازی و منابع انسانی LinkedIn‌ است. او می‌گوید: «در این سایت ابتدا باید چیزی مانند روزمة کاری ساخت و سپس می‌توان از طریق آن به افراد حرفه‌ای که افکار مشابه دارند متصل شد. اگر از این سایت با دقت و به‌صورت گزینشی استفاده شود، می‌تواند ابزاری بسیار قدرتمند برای یافتن شرکای تجاری، مشتریان مناسب، یا حضور شخصی و سازمانی در محیط وب باشد.»
اما آقای دل‌گروسو برای یافتن مخاطبان گسترده‌تر، فیس‌بوک را توصیه می‌کند: «حتماً در فیس‌بوک عضو گروهی که به کسب‌‌وکارتان مربوط است شوید، تا از دیدگاه مردم درباره آن آگاهی یابید. با این کار تمام حاشیه‌ها را دور زده و تعامل خود با مشتریان‌تان را روی موضوع اصلی متمرکز نگه‌داشته‌اید.»
ریک جولیان، مدیرعامل و مدیر ارشد نوآوری در Quo Valdis است و ادعا دارد که از سرمایه‌گذاری یک ساله خود در شبکه‌های اجتماعی بازخورد مناسبی گرفته است. او می‌گوید: «این کار یک صورت انسانی برای کسب‌وکارتان درست می‌کند و باعث می‌شود که دیگران بدانند تعامل با شما چگونه خواهد بود. وقتی همه چیز یکسان باشد مردم ترجیح می‌دهند با کسی تعامل داشته باشند که به نظرشان جالب‌‌تر می‌رسد.»


برای به ثمر نشستن هر برنامه ای می بایست، آیین نامه ای تدوین گردد، این آیین نامه باید به نحوی باشد که تمامی فعالیت های موجود در این بازاریابی شبکه های اجتماعی را پوشش دهد. آیین نامه ای برای برنامه ای که ارائه شده نیز تنظیم می گردد. در این آیین نامه سعی بر این است تا کلیه موارد و نحوه سنجش و ارزیابی برنامه مشخص شود و برنامه گزارش دهی کاملا مشخص و مدون باشد. چرا که در غیر اینصورت اجرای برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی امری بی فایده است. در اجرای برنامه های بازاریابی شبکه های اجتماعی گزارش دهی و همراهی شما از اصول ابتدایی و اولیه شرکت ما خواهد بود.


موضوعات: ایمیل,سئو سایت,
[ بازدید : 186 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

حرکت به سوی ایمیل های مشتری مدار

دوشنبه 27 دی 1395
12:46
امین

انتخاب عناوین در بازاریابی ایمیل

یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های ایمیل شما، بخش عنوان آن است. عنوان مناسب برای ایمیل‌های شما بهتر است دارای ویژگی‌های زیر باشد:

عنوان را ساده بنویسید. لحن آن خبری باشد و اطلاعاتی را به کاربر برساند و در نهایت نیز عنوان خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنید تا ارزش بازشدن را داشته باشد. همچنین توجه داشته باشید که به عنوان خود زرق و برق اضافه نداده و یا آن را گمراه کننده ننویسید.

ارسال ایمیل بدون تقسیم‌بندی‌

یکی از اصلی‌ترین راه‌های از دست دادن مشتری، ارسال ایمیل‌های انبوه برای طیف وسیعی از کاربران، بدون در نظر گرفتن تقسیم‌بندی‌های مناسب براساس علاقه‌مندی‌های کاربران است. شما می‌توانید اعتماد کاربران‌تان را از طریق تقسیم‌بندی مناسب آن‌ها به دست آورده و از لغو اشتراک آن‌ها جلوگیری نمایید.

بازاریابی ایمیلی
زمانی که شخصی این ایمیل فروش را باز می کند، در آن واحد، فقط این ایمیل است که پیش چشمانش قرار می گیرد و مدتی را برای مطالعه آن صرف می کند. وقتی که ما آگهی های تلویزیونی یا تبلیغات رادیویی یا حتی تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ را می بینیم و می شنویم، هر آگهی فقط مدت کوتاهی پیش چشمانمان قرار می گیرد یا به گوشمان می خورد و چند ثانیه دیگر، تبلیغاتی دیگر جایگزین می شوند و دوام اثر هر یک کوتاه است. ایمیل های تبلیغاتی و فروش این طور نیستند و هر کدام جداگانه توجه یک مشتری احتمالی را به خود معطوف می دارند. دلیل آخر این که ایمیل ها، بسیار بیشتر از تصاویر تلویزیونی و آگهی های صوتی رادیو، ملموس بوده خواننده و مشتری احتمالی حس می کند که روی آن بیشتر کنترل و تسلط دارد. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی با فشار یک دکمه محو می شوند ولی صاحب یک ایمیل، آن را متعلق به خود می داند و مدتی به آن خواهد پرداخت. دلایل فوق همگی کارایی و توانمندی و مقرون به صرفه بودن بازاریابی ایمیلی را رقم می زنند. اگر به این ابزار دقت فراوان شده با مهارت و هوشیاری به کار گرفته شود، در افزایش درآمد یک کسب و کار بسیار مؤثر خواهد بود.

ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی از طریق ایمیل به روش بازاریابی از طریق ارسال ایمیل هایی با محتویات تجاری به صورت مستقیم یا غیر مستقیم می باشد. ایمیل ها معمولا با اهداف مختلفی ارسال می گردند از جمله: ارسال ایمیل به منظور مستحکم کردن رابطه اعتماد بین فروشنده و خریدار و تشویق مشتری به خرید دوباره ارسال ایمیل به منظور جذب مشتریان جدید یا متقاعد کردن آنها برای خرید سریع یک محصول ارسال بنرهای تبلیغاتی در ایمیل توسط شرکت ها به ایمیل مشتریان خود ارسال ایمیل با هدف ادامه اطاع رسانی به کاربر در دیجیتال مارکتینگ امر نوشکفته ای است .زمانی که شخصی این ایمیل فروش را باز می‌کند، در آن واحد، فقط این ایمیل است که پیش چشمانش قرار می‌گیرد و مدتی را برای مطالعه آن صرف می‌کند. وقتی که ما آگهی‌های تلویزیونی یا تبلیغات رادیویی را می‌بینیم و می‌شنویم، هر آگهی تنها مدت کوتاهی پیش چشمانمان قرار می‌گیرد یا به گوشمان می‌خورد و چند ثانیه دیگر، تبلیغاتی دیگر جایگزین می‌شوند و دوام اثر هر یک کوتاه است. ایمیل‌های تبلیغاتی و فروش این طور نیستند و هر کدام جداگانه توجه یک مشتری احتمالی را به خود معطوف می‌دارند.

▪ دلیل آخر این که ایمیل‌ها، بسیار بیشتر از تصاویر تلویزیونی و آگهی‌های صوتی رادیو، ملموس بوده خواننده و مشتری احتمالی حس می‌کند که روی آن بیشتر کنترل و تسلط دارد. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی با فشار یک دکمه محو می‌شوند ولی صاحب یک ایمیل، آن را متعلق به خود می‌داند و مدتی به آن خواهد پرداخت.

تعداد درخواست های لغو اشتراک از لیست ایمیل ها:

این معیار نشان‌دهنده افرادیست که دیگر تمایلی به دریافت ایمیل از طرف شما ندارند. متن نامناسب و یا هدف‌گیری اشتباه گروه مخاطبان می‌تواند باعث نارضایتی خواننده شود.به نظر شما کدام یک از موارد بالا مهم‌تر به حساب می‌آید؟ شما کدام معیار را برای موفقیت کمپین‌های ایمیلی کسب‌وکار خود مهم‌تر به حساب می آورید؟ برای مطالعه بیشتر در این مورد نگاهی به مقالات دسته بازاریابی ایمیلی داشته باشید. دلایل فوق همگی کارایی و توانمندی و مقرون به صرفه بودن بازاریابی ایمیلی را رقم می‌زنند. اگر به این ابزار دقت فراوان شده با مهارت و هوشیاری به کار گرفته شود، در افزایش درآمد یک کسب و کار بسیار موثر خواهد بود.

– هروقت قصد فروش محصول دارید یاد مخاطبانتان نیفتید. ایمیل‌ها را در بازه‌های زمانی از پیش تعیین شده و به‌صورت مرتب ارسال کنید. برای این‌کار می‌توانید از ابزارهایی استفاده کنید که خودشان در زمان‌های مشخص ایمیل را ارسال میکنند.

– میزان خواندن ایمیل در ساعت‌های مختلف روز متفاوت است. با مطالعه آمار مربوط به اعضای بانک ایمیلی‌تان می‌توانید ساعت مناسب را تخمین بزنید.

– در بخش فرستنده، بجای استفاده از نام شرکت، از نام یک نفر از اعضا استفاده کنید.

– اگر نام مخاطب را می دانید حتما در شروع از آن استفاده کنید. تاثیر قابل توجهی خواهید دید.

– از عناوین جذابی استفاده کنید که کاربر را به باز کردن ایمیل تشویق کند. حتما خطوط اول متن ارسالی باید با عنوان ارتباط نزدیک داشته باشد.

قواعد مهم ایمیل مارکتینگ را در ایمیل‌های کاری خود نیز لحاظ کنید. یک متن فوق العاده می‌تواند زیر یک عنوان ضعیف به خاک و فراموشی سپرده شود. در انتخاب عنوان ایمیل بسیار دقت کنید تا بتوانید توجه زیادی را به ایمیلتان جذب کنید.

از آنجایی که چند خط ابتدایی متن نیز در موبایل و حتی لپ تاپ در حالت پیش نمایش به کاربر نشان داده می‌شود، برای این قسمت نیز دقت زیادی خرج کنید تا کاربر نیز برای مطالعه ادامه مطلب بیشتری رغبت به خرج دهد.


موضوعات: ایمیل,
[ بازدید : 141 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

تفاوت میان ارسال ایمیل مارکتینگ با ارسال مستقیم ایمیل

يکشنبه 7 آذر 1395
16:55
امین



how-to-get-email-marketing-clicks-1024x494
در راه بازاریابی بر روی اینترنت، کسب «اجازه» و حفظ آن برای ارسال معرفی نامه ها کالا و خدمات یک امر دل بخواه یا اختیاری یا حتی «لطف» نیست، یک «اجبار» است. در این مقاله به این اصلی ترین تفاوت پرداخته ام و امیدوارم بازاریاب های الکترونیکی کشورمان به امر توجه داشته باشند. بدون «کسب اجازه» از مخاطبین، شما هم مارک Spammer خواهید خورد و این موجب از دست دادن تمام اعتبار کاری و حرفه ای و تجاری شما می شود.
اکثر آن دسته از افرادی که به صورت حرفه ای به بازاریابی محصول یا خدماتی مشغول هستند با شیوه «نامه نگاری مستقیم» یا اصطلاحاً شیوه Direct Mail آشنا هستند. در این شیوه، صاحبان کالا و یا عرضه کنندگان خدمات فهرستی از مخاطبین و مشتریان احتمالی (هدف) خود را به همراه آدرس های پستی و جزئیات تماسشان فراهم می آورند و سپس نامه (یا نامه ها) یی – که اصطلاحاً به آنها Sales Letters می گویند- را نگارش، تهیه و تنظیم می کنند و در یک زمان معین برای آن فهرست – با استفاده از پست معمولی یا Snail Mail – ارسال می کنند. گیرندگان بین دور انداختن یا بایگانی کردن آن نامه (یا نامه ها – پس از چندین بار که آنها را دریافت کرده اند) تصمیم می گیرند.
بخت و اقبال در این میان جایی ندارد، اگر متن نامه بدرستی و حرفه ای نوشته شده باشد، احتمال اینکه آن نامه برای مصارف بعدی یا زمانی که ضرورت و اهمیت آن برای گیرنده مسجل شده باشد، در پرونده ای بایگانی می شود و در غیر اینصورت راهی سطل کاغذ های باطله ی فرد گیرنده – که ممکن است تنها فرد یا یکی از افراد تصمیم گیرنده در شرکت یا موسسه مورد نظر باشد - می شود.
بازاریابی از طریق پست الکترونیک یا اصطلاحاً Email Marketing اگر نمی دانید مقاله ایمیل مارکتینگ چیست را مطالعه کنید.به پروسه ای اطلاق می شود که عملیات و استراتژی های بازاریابی از طریق یکی از مهمترین و کاراترین ابزارها و خدمات و تسهیلاتی که اینترنت در دهه گذشته در اختیار کاربرانش قرار داده است انجام می شود. مسلماً شباهت هایی میان این دو شیوه بازاریابی وجود دارد، اما آنچه در اینجا برای ما مهم است و البته موضوع این مقاله است، «تفاوت اصلی و کلیدی» بین این دو شیوه بازاریابی است. یادمان باشد که شیوه «نامه نگاری مستقیم» - Direct Mail - شیوه ای قدیمی و تقریباً سنتی است و در زمان خود – و حتی در حال حاضر – به عنوان یکی از قوی ترین و اصلی ترین راه های معرفی، شناساندن و بازاریابی محصول یا خدماتی مشخص به جمعی از مخاطبین و مشتریان احتمالی تلقی شده است.
اما بازاریابی از طریق پست الکترونیک، ابزاری قوی تر، کم هزینه تر و سریعتری به نام پست الکترونیک را در اختیار دارد که ابزاری ارتباطی و دو طرفه است. باید توجه داشته باشیم که «قواعد و قوانین و شیوه وفرهنگ کاربرد» این ابزار با پست معمولی یا Snail Mail کاملاً متفاوت است.
«اجازه گرفتن» اصلی ترین و کلیدی ترین تفاوت میان این دو شیوه بازاریابی است. بازاریاب های اینترنتی بایستی توجه داشته باشند مادامی که «پست الکترونیک» ابزاری دو طرفه است، بایستی پیش از ارسال تبلیغات یا نامه های معرفی و یا پیامهایی که حال و هوای Sales Letter را دارند از گیرندگان «کسب اجازه کنند» - این کار با استفاده از فرم هایی انجام می شود که در آنها صراحتاً به مخاطبین گفته شده است که : «اگر مایل به دریافت (گاه) نامه / خبرنامه از ما هستید در این قسمت علامت X بزنید.
بدست آوردن «اجازه» و حفظ آن مجوز بر روی اینترنت یک امر دل بخواه یا اختیاری یا حتی یک «لطف» نیست، یک «اجبار» است. در ارسال نامه به صورت پستی هیچ اجباری به کسب اجازه از دریافت کننده نیست اما روی اینترنت و در جهت بازاریابی از طریق پست الکترونیک بایستی اجازه گرفت. در راستای کسب اجازه از مخاطبین چهار راه یا شیوه اصلی وجود دارد که بازاریاب های اینترنتی (بازاریاب های الکترونیکی E-Marketers ) باید یکی (یا ترکیبی) از آنها را به عنوان شیوه یا متود اصلی خود انتخاب کنند.


موضوعات: ایمیل,
[ بازدید : 159 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

هر چه قدر هم که ایمیل شما خوب باشد، وقتی که در زمان نامناسب ارسال شود بد است

سه شنبه 25 آبان 1395
9:25
امین

email-marketing


اهمیت زمانبندی و نکات مفید برای ایمیل مارکتینگ

نوشتن و گردآوری یک ایمیل خوب با هدف فروش یک هنر به حساب می‌آید. تلاش برای انتقال یک پیام صحیح برای ایجاد موقعیت فروش و راهنمایی کردن مخاطب به سمت وارد شدن به عملیات خرید، کاری است که به راحتی صورت نمی‌گیرد و هر فردی که روی بازاریابی ایمیلی به فعالیت می‌پردازد، باید به شدت روی یک سری نکات تمرکز کند.

اولین نکته در این است که هر چه قدر هم که ایمیل شما خوب باشد، وقتی که در زمان نامناسب ارسال شود، مطمئن باشید که سریعا توسط مخاطب به سطل آشغال سرویس ایمیلش منتقل خواهد شد. زمان مناسب ارسال ایمیل فقط با تست کردن به دست می‌آید و به طور مشخص نمی‌توان در مورد این موضوع صحبت کرد.

این شرکت پس از بررسی ۲۱ میلیون ایمیل ارسال شده اطلاعات جالبی در مورد زمان ارسال آنها منتشر کرده است. این ایمیل‌ها در ساعات ۸، ۹، ۱۵ و ۱۶ ارسال شده بودند که پس از آنالیز مشخص شد که ایمیل‌های ارسال شده در ساعات ۸ و ۹ به مقدار بیشتری باز شده‌اند.

از سوی دیگر این ایمیل‌ها در دو روز سه‌شنبه و چهارشنبه بیشتر باز شده اند و در حقیقت نرخ کلیک‌خوری آنها از دیگر روزهای هفته بیشتر بوده.

البته این تحقیقات در کشور انگلستان صورت گرفته و مشخصا در ایران نمی‌توان به آنها بسنده کرد و لازم است که خود ما، برای کسب‌وکار خود این تست‌ها را انجام داده و نتایج بدست آمده را آنالیز کنیم.

اخیرا وب‌سایت ایمپ‌لیست، تحقیقاتی انجام داده که در نتایج آنها مشخص شده ایمیل‌هایی که تیتر آنها بیش از ۱۰ واژه دارد بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و در جامعه آماری این تحقیق، ۴۶% به چنین ایمیل‌هایی واکنش نشان داده‌اند. در صورتی که ۲۶% دیگر فقط با ایمیل‌هایی تعامل داشتند که تیترش دارای ۶ واژه یا کمتر بوده.در ادامه تحقیقات صورت گرفته روی این جامعه آماری مشخص شده که ۴۰ درصد آنها، با ایمیل‌هایی وارد تعامل شده‌اند که شامل بیش از ۵۰۰ واژه بوده.

امروزه با توجه به رشد استفاده از رایانامه و ایمیل در بین کاربران مختلف رایانه و همچنین جامعه‌ی انسانی، توجه بیشتری از جانب بازاریابان به این بخش معطوف شده است، که سرمایه گذاری را در این بخش انجام داده تا سود خوبی را به جیب بزنند! پس این گونه بازاریابان به فکر استفاده از ایمیل تبلیغاتی می افتند که حتماً باید نکاتی را در نظر داشته باشند. دقت کنید که اگر شما هم می خواهید از ایمیل تبلیغاتی برای مقاصد خود استفاده کنید، شاید اولین گام این باشد که شناخت کافی از خوانندگان خود داشته باشید. شما باید بدانید که برای چه افرادی می خواهید ایمیل آن هم از نوع تبلیغاتی ارسال کنید. این موضوع خیلی مهم است، و در آخر می تواند منجر به رشد کسب و کار شما شده، و یا با شکست روبرو شوید. منبع : تبلیغات انلاین بلاگ اد

شما باید به شناخت کافی نسبت به خوانندگان ایمیل های تبلیغاتی خود برسید و سپس اقدام به دستور دادن نرم افزار ایمیل مارکتینگ برای ارسال نامه های انبوه کنید. این کار به موفقیت بیشتر کار شما می انجامد. در درجه اول، شما باید بدانید که افرادی که قرار است نامه های شما را دریافت کنند، اصلاً علاقه ای به این کار شما دارند یا خیر. پس از آن باید به این بیاندیشید که آیا آنها به زمینه کاری شما علاقه مند هستند یا خیر. اگر این دو مورد را در نظر بگیرید، نصف کار شما از نظر اصولی صحیح است.

به این موضوع باید خیلی دقت کنید که افرادی که به آنها نامه ای را ارسال می‌کنید، حتماً باید رضایت انجام چنین کاری را به شما اعلام کرده باشند. مثلاً زمانی که در سایت تان، فرمی را قرار می دهید که بازدیدکنندگان در ازای وارد کردن نشانی ایمیل‌شان، کتاب رایگانی را دریافت کنند، این به این منزله است، که آنها به شما این اطمینان را داده‌اند که از شما نامه هایی را دریافت کنند. البته این به مهارت شما بستگی دارد که آنها را همچنان جزء بازدید کنندگان و خوانندگان خود نگه دارید.

دقت کنید که باید در نامه هایی که ارسال می کنید، این اجازه را به آنها بدهید که هر زمان که خواستند، از اشتراک خبرنامه‌ی شما که کمی هم رنگ و بوی تبلیغاتی می‌دهد، انصراف دهند. این حق هر کسی است که نشانی ایمیلش را به شما داده است و شما باید به این اعتماد خیانت نکنید و صندوق ورودی آنرا بدون درخواست وی از نامه های پراکنده پر نکنید. متاسفانه شاید خیلی از سرویس هایی که همینک در حال کار کردن در زمینه ایمیل مارکتینگ هستند و فارسی زبان هم هستند، اصلاً به این نکته دقت نکنند.

نکته‌ی دیگر این است که حتماً باید بدانید زمنیه کاری شما چیست، و بیشتر در چه حوزه ای فعالیت می‌کنید که مطالب و مضامینی را برای مشترکین خود ارسال کنید که آنها می‌پسندند و می‌دانند که از این به بعد در همان زمینه شروع به ارسال مطلب در رایانامه آنها می‌کنید.

در نهایت منظور از شناخت را امیدوارم که درک کرده باشید. شما باید مخاطبین خود را از روی فرمی که بوسیله آن اقدام به جمع آوری ایمیل آنها کرده بودید، شناخته باشید، قبل از این که شروع به ارسال ایمیل تبلیغاتی به صورت انبوه کنید.


موضوعات: ایمیل,
[ بازدید : 171 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بازاریابی ایمیلی و تاثیر در کسب و کارها

چهارشنبه 27 مرداد 1395
15:37
امین
 بازاریابی ایمیلی و تاثیر در کسب و کارها


زمانی که شما می‌خواهید ایمیلی را ارسال کنید، باید موارد بسیاری را در نظر بگیرید و ببینید آیا دریافت کنندگان نامه‌ی شما به آن چیزی که شما برایشان می‌فرستید علاقه ای دارند یا خیر. دراین صورت است که علاوه بر افزایش کیفیت بازاریابی شما، کسی را هم از کار خود آزرده نکرده اید. برای برقراری یک ارتباط قوی باید به علاقه کسانی که می‌خواهید برایشان نامه‌ای ارسال کنید، توجه ویزه‌ای نمایید.

از اصولی کهبر این مبنا باید در بازاریابی خود استفاده کنید، گذاشتن یک پیوند در نامه‌های خود برای حذف اشتراک آنهاست. کسانی که نامه‌ی اول شما را دریافت می‌کنند، شاید دیگر نخواهند از شما نامه‌ی دیگری داشته باشند. پس بهتر است با کلیک بروی لغو عضویت، درخواست کنند از شما نامه‌ای دریافت نکنند. در غیراین صورت، اگر نامه ها به صورت توده ای و اجباری ارسال شوند، مطمئن باشید که فروشی نخواهید داشت و برای بلند مدت کسب و کار خود را بد نام می‌کنید.

شمادر نامه هایی که ارسال می‌کنید، باید به عوامل زیادی توجه کنید تا توجه کاربران را به خود معطوف کنید. مراحل کار از علاقه مند شدن برای کلیک بروی ایمیل شما شروع می‌شود. آنها اول باید با دیدن عنوان و فرستنده‌ی نامه، علاقه مند به موضوع نامه‌ی شما شوند. پس از آن، باید با استفاده از فنون مختلف اقدام به جلب نظر آنها در متن یا گرافیک نامه کنید. این کار باعث می‌شود که در نهایت آنها کاری را که شما می‌خواهید را انجام دهند.

هدف بازاریابی ایمیلی

همیشهدر بازاریابی ایمیلی هدف فروش محصول نیست. خیلی اوقات شاید اولویت کار شناخت علامت تجاری یک شرکت یا سازمان به عموم باشد که به صورت بازه زمانی بلندمدت باعث افزایش سود می‌شود. شاید شما با ارسال نامه‌های توده‌ای قصد عضویت در خبرنامه سایتتان را داشته باشید. که این مورد هم جزء موارد غیر مالی است. یا حتی با این کار خواستار افزایش بازدید سایت یا وبلاگ هستید. چیزی که مشخص است، این است که برای ارسال نامه در بازاریابی ایمیلی باید بههدف کار خیلی دقت کرد. اولین گامی که در این کار بر می‌دارید، تعیین هدف باشد. شما باید بدانید که از انجام این کار چه چیری می‌خواهید عاید شما شود.

پس از آن باید از ابزار مناسب استفاده کنید. امروزه اسکریپت و برنامه‌های تحت وب و تحت میز کار بسیاری برای امر بازاریابی ایمیلی وجود دارد که البته شاید خیلی از انها هم رایگان نباشند. ولی شما باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که به درد کار شما می‌خورد. البته حرفه‌ای بودن آن برنامه بازاریابی هم بسیار مهم است که از نکات ظریف و حساس بازاریابی تبعیت کند. در این سایت تعدادی از آنها معرفی می‌شود.

لیست ایمیل

به جمعآوری آدرس‌های ایمیل برای ارسال نامه های تبلیغاتی، ساخت لیست ایمیل می گویند. این اولین کاری است که باید انجام دهید. البته اگر شما بازاریابی ایمیلی خود را به یک شرکت دیگر بسپارید، آنها این کار را از قبل انجام دادهاند. بهترین روش جمع آوری یک فهرست بلند والای ایمیل، استفاده از علایق اشخاص است که این کار سبب تقدیم نشانی ایمیل آنها به صورت داوطلبانه می‌شود.

زمانی که یک سایت راه اندازی می‌کنید، بهتر است در آن قسمتی را قرار دهید تا آنها در خبرنامه شما عضو شوند و محصولات و مقالات شما را در ایمیل خود دریافت کنند. بدین صورت آنها به صورت داوطلبانه از شما درخواست ایمیل کرده‌اند. حال شما می‌توانید از ای فهرست ایمیل به درستی استفاده کنید.

ارسال ایمیل انبوه

مفهوم ارسال ایمیل انبوه بهاین معنی نیست که شما به هر تعداد که دوست داشتید و به هر کسی که خواستید ایمیل بفرستید. این کار علاوه بر غیر اخلاقی بودن، سبب خراب شدن وجه حرفه‌ای شما هم می‌شود. شما باید ارسال را به صورت هدفمند انجام دهید و همانطور که گفته شد، تا جایی که امکان دارد، امکان لغو عضویت را در نامه‌های خود قرار دهید. هیچ چیز بدتر از این نیست که کسی به صورت اجباری ایمیل های تبلیغاتی شما را دریافت کند و چند تا فحش هم به شما بدهد.

برایارسال می‌توان از ابزارهای مختلفی استفاده کرد. حتماً تا به حال بسته های ارسال ایمیل و نرم افزارهای بازاریابی ایمیلی بسیاری را دیده‌اید و اطلاعاتی در این باره کسب کرده اید. باید گفت، شما حتماً باید به کارایی آناطمینان حاصل کنید و اصول اساسی را هم در نظر بگیرید.

عوامل موفقیت در بازاریابی ایمیلی

خیلیاز عوامل هستند که به شما در موفقیت ایمیل مارکتینگ کمک می‌کنند. باید به آنها توجه کنید. مثلاً در نامه‌ی شما باید حتماً به جذاب و سبک بودن آن توجه کنید. اگر نامه ای که می‌فرستید، بی کیفیت و دارای اشتباهات املایی و دستور زبانی بسیاری باشد، چطور انتظار دارید که دریافت کننده به حرفه ای بودن شما شک نکند!

این یک یک مورد بود که باید در بازاریابی ایمیلی در نظر می‌گرفتید. شما باید به عنوان یک بازاریاب به آمار و ارقامی که از این کار بدست می‌آورید هم توجه کنید. با توجه به این آمار و ارقام است که می‌توانید فروش خود را در هر بار بالاتر از قبل ببرید. اگر الان از یک قالبی استفاده می‌کنید که باعث کاهش تعداد باز شدن نامه ها توسط خوانندگان شد، شما باید به این مورد توجه کنید که مواردی که در این قالب استفاده شده است، اصلاً جذاب و کارا نمی باشد و شما باید از یک قالب و طرح رنگ بندی دیگری استفاده کنید. این یک نمونه از استفاده آمار و ارقامی بود که معمولاًمی‌توانید با همان نرم افزار ارسال کننده ایمیل بدست آورید.

در نهایت برای شروع ما به شما آموزش‌هایی را پیشنهاد می‌کنیم که سبب افزایش اطلاعات شما در زمینه بازاریابی می‌شود. بهتر است اول کار، با تمام فنون آشنا شوید و یادگیری را از همین جا شروع کنید. این سایت به شما محصولات خوبی را برای بازاریابی ایمیلی به شما توصیه می‌کند که سعی شده است کالاها از اعتبار و کیفیت خوبی برای شما برخوردار باشد. برخی از کالاها آموزشی هستند که شدیداً توصیه می‌شود قبل از شروع کار ایمیل مارکتینگ از آنها استفاده کنید. برخی دیگر ابزارهای ارسال ایمیل گروهی اند، که روی هم رفته باعث افزایش فروش و موفقیت شما در امر بازاریابی می‌شوند.

همواره درنظر داشته باشید که راه‌های بسیاری برای نگه داشتن مخاطب در بازاریابی ایمیلی وجود دارد که کاملا در مسیر احترام به آنها قرار دارد. اگر شما هم راهکار مناسبی دارید، خوشحال می‌شویم تا در بخش نظرات همین پست آن را به اشتراک بگذارید.

نوشتن و گردآوری یک ایمیل خوب با هدف فروش یک هنر به حساب می‌آید. تلاش برای انتقال یک پیام صحیح برای ایجاد موقعیت فروش و راهنمایی کردن مخاطب به سمت وارد شدن به عملیات خرید، کاری است که به راحتی صورت نمی‌گیرد و هر فردی که روی بازاریابی ایمیلی به فعالیت می‌پردازد، باید به شدت روی یک سری نکات تمرکز کند.

اولین نکته در این است که هر چه قدر هم که ایمیل شما خوب باشد، وقتی که در زمان نامناسب ارسال شود، مطمئن باشیدکه سریعا توسط مخاطب به سطل آشغال سرویس ایمیلش منتقل خواهد شد. زمان مناسب ارسال ایمیل فقط با تست کردن به دست می‌آید و به طور مشخص نمی‌توان در مورد این موضوع صحبت کرد.

اخیرا وب‌سایت ایمپ‌لیست، تحقیقاتی انجام داده که در نتایج آنها مشخص شده ایمیل‌هایی که تیتر آنها بیش از ۱۰ واژه دارد بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و در جامعه آماری این تحقیق، ۴۶% به چنین ایمیل‌هایی واکنش نشان داده‌اند. در صورتی که ۲۶% دیگر فقط با ایمیل‌هایی تعامل داشتند که تیترش دارای ۶ واژه یا کمتر بوده.

در ادامه تحقیقات صورت گرفته روی این جامعه آماری مشخص شده که ۴۰ درصد آنها، با ایمیل‌هایی وارد تعامل شده‌اند که شامل بیش از ۵۰۰ واژه بوده.

در کل تمام این نتایج بر اساس تست‌هایی بدست آماده که توسط ایمپ‌لیست صورت گرفته‌اند و هر کسی می‌تواند چنین تست‌هایی را انجام داده و رفتار مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کند. پس همیشه در نظر داشته باشید که می‌توانید محتواو زمان ارسال ایمیل‌های خود را تست کرده و سپس یک تصمیم برای اعمال تغییر در آنها بگیرید. ایمیل‌های حاصل از این تست‌ها مستقیما روی فروش شما تاثیر گذاشته و سبب می‌شوند که مخاطبان خود را راحت‌تر از طریق ایمیل جذب کنید.

لغو اشتراک در بازاریابی ایمیلی

یکیاز دغدغه‌های کسب‌وکارها این است که چگونه برای ایمیل‌های خود، مشترکانی پیدا کنند که مخاطب هدف آنها بوده و می‌توانند درآینده با پیاده سازی یک استراتژی به مشتری‎های آنها تبدیل گردند. راه‌های بسیاری برای رفع این دغدغه وجود دارد؛ ولی مهم اینجاست که پس از مشترک‌گیری، آیا محتوای شما به کار مشترکتان می‌آید؟ آیا مشترک می‌تواند آنچه که می‌خواهد را در خبرنامه‌های شما بیابد؟ هنگامی که جواب چنین سوالاتی منفی باشد، بی‌شک مخاطب سعی می‌کند اشتراک خود را لغو کند. حتی ممکن است که این لغو به خاطر نبود علاقمندی فرد به محتوای شما صورت بگیرد. در اینجا لازم است که هر کسب‌وکاری به مخاطب احترام گذاشته و برای او راهی را قرار دهد که فرد به راحتی اشتراک‌گیری را لغو کرده و از طرفی دریابد که مشکل آن فرد چه مواردی را شامل می‌شده تا بلکه بتواند آنها را حل کند. از این رو در این مطلب در مورد یک صفحه مناسب برای لغو اشتراک‌گیری صحبت خواهیم کرد که هم برای مخاطبمفید بوده و هم می‌تواند به بهبود محتوای هر کسب‌وکاری کمک کند:

برای اینکه مشترکان با کیفیت‌تری داشته باشید، بهتر است که به هیچ وجه اشتباهات زیر را در بازاریابی ایمیلی مرتکب نشوید:

-پنهان کردن دکمه‌های اشتراک‌گیری

-استفاده از فرم‌هایی برای اشتراک‌گیری اجباری

-اجبار در وارد کردن نام کاربری و رمز عبور برای اشتراک‌گیری

-استفاده از راهکارهای غیر مجاز برای مشترک کردن مجدد یک فرد که قبلا اشتراکش را لغو کرده

درادامه به چهار مورد اشاره می‌کنیم که با انجام دادن آنها، هم به کاربرانی که قصد لغو اشتراک دارند احترام گذاشته و از طرفی هم می‌توانید اطلاعاتی بدست آورده که بهره‌وری از آنها سبب ماندن دیگر کاربران شما شود:

۱-از مشترکان خود بپرسید که چه چیزی از شما انتظار دارند و دلیل آنها برای لغو اشتراک چیست

۲-به کاربران خود این امکان را دهید که به صورت دلخواه میان دسته‌بندی مطالب شما، خبرنامه دریافت کنند

۳-به برند و صفحه لغو اشتراک خود، جان دهید

۴-در صفحه لغو اشتراک خود از فرم‌های هوشمند بهره ببرید


موضوعات: ایمیل,
[ بازدید : 169 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بازاریابی ایمیلی Opt-in چیست؟

چهارشنبه 27 مرداد 1395
16:29
امین
بازاریابی ایمیلی Opt-in چیست؟



بازاریابی ایمیلی Opt-in

بازاریابی ایمیلی به ارسال نامه‌هایی که منجر به خرید یا عملی که مد نظر ما می‌شود، اشاره می‌کند که برای این کار حتماً باید نشانی‌های ایمیل زیادی داشته باشیم. پس برای این کار، اول باید بتوانیم با استفاده از ترفندهایی این نشانی‌ها را به دست آوریم. در روشی که کاربر خود با رضایت قلبی اقدام به ثبت نشانی ایمیل خود برای دریافت نامه‌های مودر نظر دارد، Opt-in اطلاق می‌شود. این روش معمولاً مورد استفاده سایت‌هایی است که می‌خواهند برای ارسال خبرنامه برای اعضا، لیست ایملی را گردآوری کنند که در ادامه اقدام به تشویق آنها برای خرید کالا یا سرویسی خاص کنند.

بازاریابی ایمیلی Opt-in بر اصل رضایت طرف دریافت کننده نامه استوار است. یعنی کسی که شما در حال ارسال نامه برای وب هستید، حتماً باید از این کار رضایت داشته باشید. برای این منظور خود باید نشانی رایانه خود را در اختیار شما برای ارسال نامه الکترونیکی بگذارد، نه اینکه شما به روش های مختلف اقدام به جمع آوری آدرس‌های ایمیل افراد مختلف کنید.

بازاریابی ایمیلی Opt-in چیست؟

این روش را تا به حال در سایت‌های بسیاری دیده‌اید. پایگاه هایی وجود دارند که در نوار کناری سایت آنها، جعبه‌ای برای وارد کردن نشانی ایمیل کاربران وجود دارد که با کلیک کردن بروی دکمه اشتراک پس از پر کردن آن جعبه، در اصل در خبرنامه سایت عضو می‌شوند. حال صاحب سایت با ارسال نامه‌های اطلاعاتی و مفید از حیث نظر کاربران، هر از چند گاهی در مورد محصولات و خدمات خود هم صحبت می‌کند و باعث می‌شود که کاربران مشتاق آن محصولات شوند. این روش همان بازاریابی ایمیلی Opt-in می‌باشد.

این روش همانطور که گفت، بر مبنای رضایت دو طرف است. یعنی هم ارسال کننده نامه که حکم بازاریاب را دارد، و هم دریافت کننده نامه، باید رضایت کافی را داشته باشند و هیچ کدام از آنها از طرف دیگر دل‌رنج نشود. تا به حال شده که نشانی ایمیل شما به دست افراد و سامانه‌هایی افتاده است که به صورت انبوه و بدون اجازه‌ی شما اقدام به ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی می‌کنند. اینجاست که معنی رضایت را درک خواهید کرد.

بدین منظور، علاوه بر اینکه ثبت نام در چنین سامانه هایی موسوم به Opt-in باید اختیاری باشد، باید در صورت نیاز کاربر او بتواند به راحتی از این اشتراک انصراف دهد که این کار را با کلیک بروی پیوندی که معمولاً در انتهای نامه‌ها می‌آید می‌تواند به انجام برساند. اگر این پیوند در انتهای نامه‌ای وجود داشته باشد، به این معنی است که بازاریاب به اصول بازایابی اخلاقی پایبند است، که اجازه می دهد هر زمان که دریافت کننده‌ی نامه‌های تبلیغاتی خواست، از فهرست ارسال نامه‌های تبلیغاتی خارج شود.

شما هم می‌توانید یک سامانه‌ی بازاریابی ایمیلی Opt-in برای سایت و یا حتی وبلاگ خود راه‌اندازی کنید. اگر سایت شما به صورت خود میزبان (Self Host) می‌باشد، یعنی تمامی اختیارات آن به دست خودتان یا توسعه دهنده‌ی آن است، به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. در برخی از موارد که از سیستم مدیریت محتوا استفاده می‌کنید، با نصب یک افزونه می‌توانید چنین قابلیتی را به سایت خود اضافه کنید. بدین ترتیب به ایمیل‌هایی که کاربران در فرم مربوطه وارد می‌کنند، هر از چند گاهی باید نامه‌های مد نظر را ارسال کنید که بیشتر باید برای آن کاربر مفید باشد، تا وی به دریافت هر چه بیشتر نامه تشویق شود. نه اینکه اون نشانی رایانامه‌ی خود را وارد کند تا شما تماماً برای او تبلیغ بفرستید.

اگر هم وبلاگ دارید، به دلیل اینکه امکان گسترش امکانات نرم افزاری برای شما بر روی ان سرویس وجود ندارد، باید از سامانه‌های جنبی استفاده کنید. برای این کار می‌توانید درون موتور جستجو عبارت کد خبرنامه را جستجو کنید و شما به سایت‌هایی خواهید رسید که به صورت رایگان می‌توانید یک خبرنامه برای انجام بازاریابی ایمیلی Opt-in بسازید. پس از آن هم باید اقدام به ارسال نامه‌هایی که کاربران برای آن نشانی رایانامه‌ی خود را ثبت کرده‌اند، بپردازید.

انتظار می‌رود که بتوانید با استفاده از دانسته‌هایی که در مورد Email marketing با خواندن این مقاله افزوده شد، بهتر از قبل اقدام به معرفی محصولات و خدمات خود به دیگران کنید و آنها از نوع بازاریابی شما عذاب نکشند.


موضوعات: ایمیل,
[ بازدید : 188 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

ایمیل تبلیغاتی چیست و چگونه ارسال می شود؟

يکشنبه 3 مرداد 1395
12:24
امین
ایمیل تبلیغاتی چیست و چگونه ارسال می شود؟



تبلیغات اینترنتی روش‌های مختلفی برای خود دارند. بسته به فناوری‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، ممکن است که روش‌های جدیدی هم ابداع شوند. اما یکی از روش‌هایی که هنوز کاربرد دارد، استفاده از ایمیل تبلیغاتی است که راهکاری بسیار ساده و ارزان در مقایسه با بهره‌وری بالا دارد. استفاده از ایمیل و متعلقات این فناوری به صورت روزمره باعث شده است که زمینه‌ی بسیار مناسبی را برای کار در این حوزه فراهم کند.

ایمیل تبلیغاتی

افرادی که می خواهند ازاین روش برای بالا بردن میزان فروش خود استفاده کنند، اولین کاری که می کنند این است که عبارت ایمیل تبلیغاتی را درون موتور جستجو وارد می کنند و با استفاده از سامانه های اینترنتی اقدام به ارسال ایمیل تبلیغاتی می‌کنند. در این حالت این گونه سایتها حسابی را به شما می دهند که می توانید نوع متن تبلیغاتی به همراه دیگر متعلقات را وارد کنید و تمامی تنظیمات ارسال نامه را انجام دهید. سپس اقدام به انتخاب نوع مخاطبین کنید. البته این یک متعارف برای هر نوع سیستمی نیست. ممکن است یک سامانه به یک روش عمل کند و یکی دیگر به روشی دیگر.

ولی باید به این نکته توجه کنید، بسته به اینکه چه امکاناتی این گونه سرویس ها به شما ارائه می کنند، باید سعی کنید که از تمام آنها به نحو احسن استفاده کنید. در ابتدا بهتر است که مطالعه ای راجع به هر بخش داشته باشید. مثلاً اگر در قسمت های مختلف پنل ارسال ایمیل تبلیغاتی از اصطلاح CTR استفاده شده، بهتر است بدانید که این اصطلاح چه معنی دارد. یا دیگر اصطلاحات به همین صورت.

مسلماً شما می خواهید از ایمیل تبلیغاتی برای افزایش میزان درآمد خود استفاده کنید. نه چیز دیگر. اما گاهی اوقات هم فقط قصد اطلاع رسانی را دارید که این هم نوعی سرمایه گذاری و یا تبلیغ بلند مدت است.

گاهی اوقات شما خود صاحب سایت یا وبلاگی هستید که می‌خواهید در کنار همان سایت یا وبلاگ یک سامانه‌ی تبلیغاتی از طریق ایمیل هم داشته باشید. در این صورت بهترین راهکار استفاده از برنامه‌های ارسال خبرنامه است که اگر از سیستم های مدیریت محتوا استفاده می کنید، با چند تا کلیک به راحتی می توانید به خواسته‌ی خود، که همان خبرنامه الکترونیکی است برسید. با این کار به مخاطبین سایت‌تان این اجازه را می دهید که در خبرنامه ایمیلی شما عضو شده و آخرین مقالات و اخبار سایت یا وبلاگ شما را دریافت کنند، آن هم در ایمیل خود.

در این حالت بیشتر باید روی جلب اعتماد آنها کار کنید تا بالاخره محصولی که می خواهید آنها برای آن پول پرداخت کنند را بخرند. این جلب اعتماد بیشتر باید با مقالات و نوشته‌های خوب و با کیفیت انجام شود تا آنها پی به کیفیت محصول شما ببرند.

در هر حال، اگر دقت کنید، ایمیل تبلیغاتی برای خود راه‌ها و روش‌های گوناگونی دارد که باید با مطالعه راجع به آنها به اطلاعات خود بیافزایید.


موضوعات: ایمیل,
[ بازدید : 139 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پاور وب است. || طراح قالب پاور وب
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]