تفاوت های برای بازاریابی به روش دیجیتال و بازاریابی به روش سنتی

دوشنبه 16 اسفند 1395
12:07
امین



برای گذر از تفکر سنتی در دنیای تبلیغات و قدم گذاشتن در دنیای دیجیتال، برای اثرگذاری بیشتر و جذب مخاطب و کاربران این دنیا باید دیجیتالی فکر کنیم. در درس گذشته بزرگترین قفل ذهنی‌مان را در رابطه با اصول تبلیغات شکستیم و ادر این‌جا می‌خواهیم با مروری بر گذر تبلیغات در طول زمان به یک نگاه تفکیک شده نسبت به گذشته و حال پیدا کنیم.
گذشته تبلیغات:
۱. اصول بازاریابی که در دهه ۱۹۶۰ پایه‌گذاری شد:
• در آن دهه شیوه موثر بازاریابی را تنها تبلییغات تلویزیونی می‌دانستند.
• در آن دوره ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین رسانه گروهی تلویزیون بود.
• انتخاب تلویزیون به عنوان ابزار بازاریابی یک انتخاب برای بازاریابان نبود، بلکه این بازاریابی بود که اثرات مثبت تبلیغات ارزان بوسیله تلویزیون را به افراد نشان می‌داد.
۲. قرن بیستم و تبلیغات کاغذی و پیامد‌های آن:
• قطع چند هزار میلیارد درخت برای تولید کاغذ
• سوزانده شدن دو میلیارد لیتر مکعب از سوخت نفتی
• بیهوده بودن مصرف این میزان سوخت و درخت به دلیل عدم رسیدن این تبلیغات به اهداف اصلی خود و جذب تعداد مشخصی از افراد جامعه.
جهان سنتی، رو به نابودی است:
• برندها و مارک‌ها، برای ارتباط‌‌ گرفتن محسوس و پویاتر با مشتریان، توسط رسانه‌های عمومی (mass media) مانند تلویزیون، رادیو و… دچار مشکل شده‌اند.
• مشتریان از مشاهده روزانه تبلیغات در رسانه‌های گوناگون به ستوه آمده‌اند.
مرحله گذار از تبلیغات سنتی:بسیاری از مردم از دیجیتالی شدن وحشت دارند.مدیران شبکه‌های تلویزیونی در مورد جایگاه آینده شبکه‌های خود تردید دارند.برخی از سردبیران روزنامه بر این باورند که دوران روزنامه و مجله به سر رسیده است و روزنامه‌ها در مسیر سقوط آزاد قرار دارند.نسلی از مدیران شرکت‌های تبلیغاتی احساس می‌کنند فعالیت آن‌ها دیگر فایده ای ندارد.عمر مفید روش‌های بازاریابی سنتی رو به پایان است. شیوه‌های سنتی تنها وقتی تاثیر‌گذار بودند که رسانه‌های گروهی که تابع آن‌ها بودند، طرفدار داشتند، ولی امروزه آن رسانه‌ها طرفداران خود را از دست داده‌اند.
بعد از مرور زوایای مختلف تبلیغات در گذشته و مرحله گذار، برای رسیدن به اصول نوین بازاریابی به مقایسه روش‌های سنتی و نوین در کنار هم می‌پردازیم:
برای آن که دیدی دیجیتالی داشته باشیم و از روش‌های نوین دیجیتال برای بازاریابی استفاده کنیم، باید تمام تفکرات و اصول روش‌های گذشته را از ذهن خود پاک کنیم و به جای آن‌ها اصول نوین زیر را در ذهن خود پرورش دهیم:
موضوع اول، تطابق مخاطب هدف با خدمات یا محصولات کسب‌و‌کار‌ها:
در روش‌های سنتی بازاریابی:مخاطبانی را به عنوان هدف تعریف می‌کردند، که هیچ تطابقی با تولیدات یا خدمات کسب‌و‌کارها نداشتند.برخی از این روش‌ها نیز مخاطبان را در زمان نادرستی هدف قرار می‌دادند.در اصول معتبر دیجیتال مارکتینگ مطالعه کنید: روش‌های نوین که بر دیجیتال بودن تکیه دارند بسیار کارآمد و تاثیر‌گذار هستند.این روش‌ها به گونه‌ای تعریف شده‌اند که مخاطبانی که با محصولات تطابق دارند را هدف‌گذاری می‌کنند. در زمانی مناسب نسبت به جذب آنان اقدام می‌کنند.موضوع دوم، افزایش سطح تبلیغات:
در روش‌های سنتی بازاریابی:افزایش سطح تبلیغات در شیوه‌های سنتی هزینه‌های هنگفتی را ایجاد می‌کند.
دراصول نوین بازاریابی:تعداد رسانه‌های دیجیتال بسیار زیاد است. اما قدرتمندترین روش رشد تبلیغات دیجیتال، روش افزایش سطح تبلیغات دیجیتال به صورت دهان به دهان است که به نسبت هزینه بسیارکمی را به همراه دارد. با این حال استفاده از این روش نیاز به دقت، ظرافت و تخصص دارد. همچنین یادآوری این نکته ضروری است که این روش، راه موفقیت شما را به صورت کامل هموار نمی‌سازد.
موضوع سوم، عمل انجام شده:
در روش‌های سنتی بازاریابی:روش‌های سنتی بیشتر بر این اصل پایه‌گذاری شده ‌بودند که افراد را برای تصمیم‌گیری نسبت به انجام کاری تشویق می‌کردند، تشویق به اندیشیدن برای خرید.
در اصول نوین بازاریابی:روش‌های نوین دیجیتال، بر خلاف روش‌های قبلی، افراد را به طور مستقیم افراد را در موقعیت انجام کار یا همان عمل انجام شده، قرار می‌دهند.
موضوع چهارم،کم کردن درد انتظار:
روش‌های نوین دیجیتالی از طریق سایت‌ها در کمتر از ۱۰ ثانیه اطلاعات بیشماری از محصولات را در اختیار افراد می‌گذارند. همانطور که می‌دانید در حوزه بازاریابی نگه‌داشتن افراد در انتظار امری اشتباه است.
موضوع پنجم، طبقه‌بندی و تحلیل اطلاعات:
در روش‌های سنتی بازاریابی:طبقه‌بندی اطلاعات در نظر بازاریابان سنتی مفید است، ولی رمزنگاری این اطلاعات ممکن است باعث فلج شدن بخش‌های بازاریابی شرکت‌ها شود.
در اصول نوین بازاریابی:در روش‌های نوین دیجیتال، داده‌ها به خوبی تحلیل می‌شود. پس برای تحلیل و طبقه بندی داده‌ها طبق روش نوین بسیار هوشمندانه عمل کنید.
موضوع ششم، طراحی یک روش ثابت:استفاده رسانه‌های دیجیتال در ۲۰ سال آینده به سرعت به تکامل خود ادامه می‌دهند. پس زمان زیادی را برای تجزیه و تحلیل روش خود صرف نکنید. بازاریابان در برنامه‌ریزی بازاریابی خود نیاز به یک روش ثابت ذهنی دارند.
موضوع هفتم، نقطه پایان بازاریابی سنتی نقطه آغاز بازاریابی نوین است.
درروش‌های سنتی بازاریابی:در محیط سنتی بازاریابی، تمام سعی و تلاش بازاریابی در نهایت منجر به ارایه یک مدل نمونه از محصول به مشتری می‌شد.
در اصول نوین بازاریابی:در روش نوین دیجیتال مارکتینگ ما می‌توانیم به صورت مستقیم تبلیغات کنیم . ارایه تست و نمونه محصول در این روش می‌تواند نقطه آغاز ما باشد و بر خلاف روش‌های سنتی این نمونه دهی‌ها نقطه پایانی تبلیغات نیستند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست بلکه پشتیبانی مشتری تازه راه ارتباط با مشتری و تبدیل آن به یک مشتری وفادار را باز می‌کند.
target-audience


[ بازدید : 156 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

اشتراک گیری و حفظ مخاطبان در برنامه بازاریابی با ایمیل

دوشنبه 16 اسفند 1395
12:06
امین

از اصولی که بر این مبنا باید در بازاریابی خود استفاده کنید، گذاشتن یک پیوند در نامه‌های خود برای حذف اشتراک آنهاست. کسانی که نامه‌ی اول شما را دریافت می‌کنند، شاید دیگر نخواهند از شما نامه‌ی دیگری داشته باشند. پس بهتر است با کلیک بروی لغو عضویت، درخواست کنند از شما نامه‌ای دریافت نکنند. در غیر این صورت، اگر نامه ها به صورت توده ای و اجباری ارسال شوند، مطمئن باشید که فروشی نخواهید داشت و برای بلند مدت کسب و کار خود را بد نام می‌کنید.

شما در نامه هایی که ارسال می‌کنید، باید به عوامل زیادی توجه کنید تا توجه کاربران را به خود معطوف کنید. مراحل کار از علاقه مند شدن برای کلیک بروی ایمیل شما شروع می‌شود. آنها اول باید با دیدن عنوان و فرستنده‌ی نامه، علاقه مند به موضوع نامه‌ی شما شوند. پس از آن، باید با استفاده از فنون مختلف اقدام به جلب نظر آنها در متن یا گرافیک نامه کنید. این کار باعث می‌شود که در نهایت آنها کاری را که شما می‌خواهید را انجام دهند.

۱- تیتر شما مفهوم نبوده و یا روی هدفی نادرست پافشاری می‌کند:برای همه ما روشن است که تیتر اولین موردی است که سبب باز شدن ایمیل شما، توسط مخاطب می‌گردد. توجه داشته باشید که باید در حین نوشتن تیتر دقیقا هدف نهایی خود را در ذهنتان تجسم کنید.

حتما لازم نیست که ایمیل ارسال شده، کسب‌وکار شما را به یک معامله نزدیک کند و یا سبب ایجاد یک قرارداد بزرگ شود؛ بلکه گاهی لازم است فقط از مخاطبان یک پاسخ مختصر دریافت کنید. همین پاسخ ساده می‌تواند شما را به هدف نهایی‌تان نزدیک کند.

برای نمونه به چند تیتر زیر توجه کنید که ثابت شده موثر واقع می‌شوند:

– (نام)، یک سوال کوچک ازت دارم

– ایده‌هایی برای (موضوعی که برای مخاطب شما از اهمیت بسیاری برخوردار است)

– سوالی در مورد (هدفی که مخاطبانتان دارند)

۲- ایمیل خود را در زمانی نامناسب ارسال می‌کنید: اکثر ایمیل‌های کسب‌وکارها در ساعات کاری و در روزهای غیر تعطیل ارسال می‌گردند؛ ولی نمودار زیر که بر اساس تحقیقات Side Kick منتشر شده، نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۴ بیشترین تعداد ایمیل در آخر هفته‌ها باز شده و در روزهای اول هفته کمتر ایمیل‌ها، نسبت به آخر هفته کلیک خورده‌اند. شاید این آمار برای کشور ما صحیح نباشد؛ اما کسب‌وکارها می‌توانند یک تعادلی در این میان ایجاد کنند. در نهایت برای شروع ما به شما آموزش‌هایی را پیشنهاد می‌کنیم که سبب افزایش اطلاعات شما در زمینه بازاریابی می‌شود. بهتر است اول کار، با تمام فنون آشنا شوید و یادگیری را از همین جا شروع کنید. این سایت به شما محصولات خوبی را برای بازاریابی ایمیلی به شما توصیه می‌کند که سعی شده است کالاها از اعتبار و کیفیت خوبی برای شما برخوردار باشد. برخی از کالاها آموزشی هستند که شدیداً توصیه می‌شود قبل از شروع کار ایمیل مارکتینگ از آنها استفاده کنید. برخی دیگر ابزارهای ارسال ایمیل گروهی اند، که روی هم رفته باعث افزایش فروش و موفقیت شما در امر بازاریابی می‌شوند.همواره درنظر داشته باشید که راه‌های بسیاری برای نگه داشتن مخاطب در بازاریابی ایمیلی وجود دارد که کاملا در مسیر احترام به آنها قرار دارد. اگر شما هم راهکار مناسبی دارید، خوشحال می‌شویم تا در بخش نظرات همین پست آن را به اشتراک بگذارید.

۳-استفاده از نام فرستنده‌ای که عمومی به نظر می‌آید:

در تحقیقاتی که توسط چندین آژانس تبلیغاتی صورت گرفته، مشخص شده است که استفاده از نام فرستند خاص می‌تواند حدود ۳ درصد نرخ کلیک خوردی (Click – Through Rate) را افزایش دهد.

برای نمونه:

نام فرستنده عمومی: شرکت X

نام فرستنده خاص: نام و نام خانوادگی فردی از شرکت

بازاریابی ایمیلی چیست؟


موضوعات: ایمیل,
[ بازدید : 145 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

نکات مهم اشتراک خبرنامه برای بازار داری با ایمیل

چهارشنبه 27 بهمن 1395
12:24
امین



ممکن است این مهم که باید مخاطبی که برای او می نویسید را بشناسید، برای یک کمپین ایمیلی بدیهی به نظر برسد، اما اگر بدانید که شرکت های متعددی از همین مرحله حیاتی غفلت می کنند شگفت زده خواهید شد. اولین قانون بازاریابی، شناخت مخاطب است. همیشه از خودتان بپرسید: “با چه کسی صحبت می کنی؟” یا “آیا این به مذاق مخاطب ما خوش خواهد آمد؟”

در بازاریابی کسب و کار به کسب و کار (B2B) باید از سطح و مقام مخاطب خود آگاهی داشته باشید: مدیریت؟ رئیس؟ کارمند؟ محتوای شما باید با مخاطب تان تناسب داشته باشد. کارکنانی که در طبقه های پایین تر قرار دارند همان موضوعاتی که مدیران سطح بالا به آنها علاقه دارند را نمی پسندند (و حتی اختیار انجام کاری که در فراخوان به عمل از آنها خواسته اید را ندارند).

آیا می دانید چه چیزی مردم را جذب می کند؟ “محتوای فوق العاده”. چه در تبلیغات و چه در ایمیل، ما دوست نداریم وقت خود را صرف محتوای خسته کننده کنیم؛ محتوایی که با متن نامناسب به شعور ما توهین می کند. لازم نیست محتوای شما سراسر لطیفه و طنز باشد، اما باید بجا و حرفه ای باشد (بدون اشتباهات دستوری یا املایی). اگر یک کمپین ایمیلی را مدیریت می کنید، اطمینان پیدا کنید که نوشته مناسبی را به مخاطبان خود ارسال می کنید:

  • همیشه باید در جهت روایت یک داستان تلاش کنید.
  • به مخاطب خود اطلاعات و آگاهی بدهید.
  • و به او نشان دهید (در صورت امکان) که شما یا شرکت تان چگونه می توانید مشکل آنها را بهتر از دیگران حل کنید.

برای پیشرفت بازاریابی، درک آنچه در گذشته موثر بوده و آنچه موثر واقع نشده است ضروری است. شما بدون اینکه در ابتدا روی ترازو بروید و وزن تان را مشاهده کنید رژیم نمی گیرید. اولین گام برای تعیین اینکه به کجا می خواهید برسید این است که بدانید هم اکنون در کجا قرار دارید. امروزه آنقدر اطلاعات در دسترس ما قرار دارد که تعیین بهترین استراتژی را دیگر نمی توان با حدس و گمان انجام داد.

نرخ باز شدن ایمیل و نرخ کلیک برای کمپین ایمیلی شما می تواند بسته به روز هفته و ساعتی که روی دکمه ارسال را کلیک می کنید، قالب ایمیل و موارد دیگر تغییر کند. به یاد داشته باشید: ارسال، بررسی، جرح و تعدیل، تکرار.

چگونه یک صفحه بهتر، برای لغو اشتراک خبرنامه خود داشته باشید؟

یکی از دغدغه‌های کسب‌وکارها این است که چگونه برای ایمیل‌های خود، مشترکانی پیدا کنند که مخاطب هدف آنها بوده و می‌توانند درآینده با پیاده سازی یک استراتژی به مشتری‎های آنها تبدیل گردند. راه‌های بسیاری برای رفع این دغدغه وجود دارد؛ ولی مهم اینجاست که پس از مشترک‌گیری، آیا محتوای شما به کار مشترکتان می‌آید؟ آیا مشترک می‌تواند آنچه که می‌خواهد را در خبرنامه‌های شما بیابد؟ هنگامی که جواب چنین سوالاتی منفی باشد، بی‌شک مخاطب سعی می‌کند اشتراک خود را لغو کند. حتی ممکن است که این لغو به خاطر نبود علاقمندی فرد به محتوای شما صورت بگیرد. در اینجا لازم است که هر کسب‌وکاری به مخاطب احترام گذاشته و برای او راهی را قرار دهد که فرد به راحتی اشتراک‌گیری را لغو کرده و از طرفی دریابد که مشکل آن فرد چه مواردی را شامل می‌شده تا بلکه بتواند آنها را حل کند. از این رو در این مطلب در مورد یک صفحه مناسب برای لغو اشتراک‌گیری صحبت خواهیم کرد که هم برای مخاطب مفید بوده و هم می‌تواند به بهبود محتوای هر کسب‌وکاری کمک کند:

برای اینکه مشترکان با کیفیت‌تری داشته باشید، بهتر است که به هیچ وجه اشتباهات زیر را در بازاریابی ایمیلی مرتکب نشوید:

-پنهان کردن دکمه‌های اشتراک‌گیری

-استفاده از فرم‌هایی برای اشتراک‌گیری اجباری

-اجبار در وارد کردن نام کاربری و رمز عبور برای اشتراک‌گیری

-استفاده از راهکارهای غیر مجاز برای مشترک کردن مجدد یک فرد که قبلا اشتراکش را لغو کرده

در ادامه به چهار مورد اشاره می‌کنیم که با انجام دادن آنها، هم به کاربرانی که قصد لغو اشتراک دارند احترام گذاشته و از طرفی هم می‌توانید اطلاعاتی بدست آورده که بهره‌وری از آنها سبب ماندن دیگر کاربران شما شود:

۱-از مشترکان خود بپرسید که چه چیزی از شما انتظار دارند و دلیل آنها برای لغو اشتراک چیست

۲-به کاربران خود این امکان را دهید که به صورت دلخواه میان دسته‌بندی مطالب شما، خبرنامه دریافت کنند

۳-به برند و صفحه لغو اشتراک خود، جان دهید

۴-در صفحه لغو اشتراک خود از فرم‌های هوشمند بهره ببرید

همواره درنظر داشته باشید که راه‌های بسیاری برای نگه داشتن مخاطب در بازاریابی ایمیلی وجود دارد که کاملا در مسیر احترام به آنها قرار دارد. اگر شما هم راهکار مناسبی دارید، خوشحال می‌شویم تا در بخش نظرات همین پست آن را به اشتراک بگذارید.

شاید یک خبرنامه بسیار نافذ، دقیق، مملو از محتوای جذاب و سودمند به همراه لینک ها و فراخوان به عمل های مناسبی نوشته باشید، اما اگر نتوانید مخاطب را به نحوی جلب کنید که ایمیل شما را باز کند، همه اینها چه سودی دارد؟ این جایی است که “عنوان” خود نمایی می کند. مخاطبان پیش از اینکه ایمیل شما را باز کنند عنوان آن را می خوانند، بنابراین عنوان ایمیل شما این ظرفیت را دارد که نرخ باز شدن ایمیل هایتان را افزایش دهد.

در واقع، عنوان یکی از بزرگترین عوامل تاثیرگذار بر بازشدن یا بازنشدن ایمیل ها است. ۳۳ درصد از دریافت کنندگان، ایمیل را تنها به خاطر عنوان آن باز می کنند. ایمیل هایی که در عنوان خود از کلمه “رایگان” استفاده کرده اند ۱۰ درصد بیش از سایر ایمیل ها باز شده اند. ایمیل هایی که عنوان آنها کلمه “سریع” را در خود دارد، ۱۷ درصد کمتر باز شده اند. به این نکته توجه کنید: محلی و شخصی، کوتاه و خوشایند بنویسید و به نحوی با عنوان خود به مخاطب انرژی بدهید.

مورد دیگری که ارتباط نزدیکی با نوشتن عنوان دارد، استفاده از تست دوبخشی (تست A/B) است. با استفاده از این روش، شما دو نسخه از ایمیل خود را به یک گروه آزمایشی از فهرست ایمیل خود ارسال می کنید. ایمیلی که عملکرد بهتری داشته باشد –مثلا در یک دوره مشخص نرخ بازشدن بیشتری داشته باشد- به بقیه اعضای فهرست ارسال خواهد شد. تست دو بخشی به شما نشان می دهد که چه چیزی موثر و چه چیزی کم اثر یا بی فایده است.


[ بازدید : 158 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

رفتار و تجربه کاربر در گرو استراتژی محتوای وب سایت است

چهارشنبه 27 بهمن 1395
12:24
امین



بهبود تجربه کاربری

اگر شما یک وبلاگ نویس و یا صاحب یک کسب‌وکار کوچک هستید، قطعا می‌دانید که وب‌سایت شما یکی از ابزارهایی است که شما را به موفقیت نزدیک می‌کند. اگر شما یک وب‌سایت دارید، قطعا قدم اول خود را برای اینکه بازدیدکنندگان وارد وب‌سایتتان شوند را برداشته‌اید. Hubspot اخیرا اعلام کرده، کمپانی‌هایی که در فضای آنلاین هم به فعالیت می‌پردازند نسبت به کمپانی‌هایی که از این فضا بهره نمی‌برند، ۵۵ درصد بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرند. در این مطلب ما قصد داریم در مورد مواردی صحبت کنیم که روی تجربه کاربری مخاطب شما تاثیر مثبت گذاشته و باعث می‌شوند تا وب‌سایت شما بیشتر مورد پسند کاربران واقع گردد:

به کمک تصاویر داستان خود را بیان کنید.

شما می‎دانید که تصاویر، طراوت و زندگی را برای وب‌سایت شما به ارمغان می‌آورند؛ از طرفی هم سبب جذب مخاطب به خرید و کسب اطلاعات در مورد شما می‌گردند. Hubspot در یک سری تحقیقات متوجه شده که ۴۴ درصد افراد بیشتر با تصاویر موجود در یک وب‌سایت ارتباط برقرار می‌کنند و حدود ۵۱ درصد از همین افراد پس از لایک کردن صفحه هر کسب‌وکاری، بیشتر به خرید از آنها تمایل نشان می‌دهند.

سعی کنید تصاویری بوجود آورید که مخاطبان دقیقا متوجه شوند که پیشنهاد شما به آنها چیست و چه چیزی برای ارائه به آنها دارید. از طرفی مسائل آموزشی از اهمیت بالایی بهره می‌برند و آموزش به خودی خود می‌تواند سبب جذب مخاطب گردد. از تصاویری بهره ببرید که با قالب و محتوای وب‌سایت شما سازگاری دارند. فضاهای ابری ای چون Shutterstock دارای تصاویری هستند که به طور حتم به درد هر کسی خواهد خورد. پس سعی کنید در چنین فضاهای ابری ای عضو شوید و از تصاویر موجود در آنها بهره ببرید.

فرآیند مسیریابی را آسان کنید.

تجربه کاربری وب‌سایتی موفق است که مسیریابی در آن به راحتی صورت گیرد. اگر بازدیدکنندگان وب‌سایت شما در عرض چند ثانیه نتوانند با رابط کاربری وب‌سایتتان ارتباط برقرار کنند، می‌توان گفت که باید آنها را فراموش کنید. برای مسیریابی مناسب، کافیست که از یک نوار به همراه چندین برچسب ساده بهره ببرید تا کاربرانتان به راحتی بتوانند به هر جایی از وب‌سایتتان که مورد نظرشان است، وارد شوند.

یک راه حل ساده: خانواده و دوستان خود را مورد تست کاربرد‌پذیری قرار دهید و از آنها بخواهید تا ببینند کار با وب‌سایت شما آسان است یا خیر؟ سپس از ایده ها و نظرات آنها برای بهتر کردن مسیریابی وب‌سایت خود بهره ببرید. هر چه قدر کارکرد با وب‌سایت شما آسان‌تر باشد، افراد بیشتر وارد آن می‌شوند.

بهتر است که رابط کاربری وب‎‌سایت خود را روی صفحات نمایش بزرگ و گوشی‌ها مشاهده کنید تا متوجه شوید که آیا وب‌سایتتان به تغییر اندازه صفحه پاسخگو است یا خیر.

– محتوای بامعنا تولید کنید: هزاران وب‌سایت در سطح اینترنت به فعالیت می‌پردازند؛ به نظر شما چه چیزی باعث تمایز وب‌سایتتان می‌گردد؟ صد در صد جواب شما محتوا خواهد بود.

اگر اطلاعات ارزشمند، موضوعات خوب و محتوایی دارید که کاربران نمی‌توانند آنها را در هر وب‌سایتی پیدا کنند، در مسیر درستی قرار گرفته‌اید. سعی کنید در حورزه فعالیتی خود بهترین محتوا را ارائه دهید تا همیشه مطرح بمانید.

جهت مطالعه بیشتر در این مورد می‌توانید نگاهی به مقالات بخش تجربه کاربری داشته باشید.

همان طور که می‌دانید ایجاد روابط معنی دار با مخاطبان، کار سختی برای استارتاپ‌ها و کسب‌وکار های نوپا به حساب می‌آید. هر کسب‌وکاری می‌تواند به وسیله محتوا این پروسه را مقیاس‌بندی کند.

شما به کمک استراتژی های محتوا یا بازاریابی محتوا زیر می‌توانید تلاش فروش خود را چند برابر کرده و در این مسیر موفق عمل کنید:

– اجازه بدهید مشتریان نیاز های خودشان را پیدا کنند: در متد های فروش قدیمی، شرکت‌ها اهداف کمپانی را در اولویت قرار می‌دهند؛ در صورتی که در متد فروش بر پایه روابط معنادار، اول باید نیاز مشتری را درنظر گرفت. در مورد نیاز مشتری خود تحقیق کنید و سپس در محور آن نیاز، به تولید محتوا بپردازید. در اینجاست که مشتری با دیدن مطلبی در رابطه با نیازش، یک ارتباط خوب با شما برقرار خواهد کرد.

– از محتوا برای افزایش ارزشتان بهره ببرید: فروش بر پایه ارتباطات قوی، به ارزش شما می‌افزاید. شما باید با درنظر گرفتن نیازهای اصلی مخاطبانتان، شرایط را برای ارتباط گیری بهتر کنید. شما می‌توانید با ارسال محتوا های ارزشمند تحت ایمیل، در ذهن مخاطبان جدیدتان برای خود ارزش و جایگاهی خاص ایجاد کنید.

– ارتباطات واقعی ایجاد کنید: در گذشته، فروشندگان با عنوان کردن مزایای محصولاتشان به جذب مخاطب می‌پرداختند. اما در فروش به واسطه رابطه موثر، در درجه اول باید به مشتری گوش کرده و خواستار این باشید که نیاز دقیق او چیست تا آن را برآورده کنید. در ادامه شما می‌توانید با محتواهای مفید، آن مشتری را همچنان جذب کرده و به او نشان دهید که به فکر نیازش هستید.

در آخر بدانید که اشتراک گذاری محتوا های ارزشمند، باعث ارزشمند شمرده شدن خود شما هم می‌شود. مشتری‌ها تشنه دانش هستند و با اطلاع رسانی به آنها می‌توانید به خوبی نقش خود را ایفا کرده و آنها را به مشتری‌های وفادار خود تبدیل کنید.

مخاطبان –و من جمله مخاطبان شما- عاشق محتوا هستند. چه خودتان به تولید و انتشار محتوا می پردازید یا اینکه فقط نظاره گر رقیبانی هستید که این کار را انجام می دهند، در هر حال مخاطبان شما در حال مصرف محتوا هستند.

پر واضح است که برند شما به بازاریابی محتوایی (content marketing) نیاز دارد. اما شاید تعریف دقیقی از بازاریابی محتوایی در ذهن ندارید یا اینکه برایتان دشوار است که برای کارکنان خود توضیح بدهید که واقعا چیست و در عمل به چه شکل است.

برای اینکه بتوانید به شکل موثری بازاریابی محتوایی را به استراتژی بازاریابی خود پیوند دهید، باید بدانید که بازاریابی محتوایی چیست و چرا اینقدر موثر است.

SEO-and-content marketing

بازاریابی محتوا خوب به معنی خروجی سازگار از محتوا است و خروجی سازگاریعنی شما بهترین محتوا را تولید کرده اید که قبلا جایی نبوده است . بازاریابی محتوایی به معنای استفاده از کلمات کلیدی است و سئو خواسته را بوجود می‌آورد. بازاریابی محتوایی خواسته را بر آورده می‌کند و سئو خواستار موضوع می‌شود. این دو از هم جدا نشدنی هستند، زیرا محتوای شما دیده نمی شود مگر توسط جستجوگر ها پیدا شود.


[ بازدید : 165 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

تاثیرات شبکه های اجتماعی برای روابط عمومی سازمان ها

چهارشنبه 27 بهمن 1395
12:24
امین



رسانه‌های اجتماعی اجازه می‌دهند تا مصرف‌کنندگان به طور مداوم با روابط عمومی شرکت‌ها در تماس باشند و البته مهم نیست در چه زمانی از شبانه روز این روابط برقرار می‌شود. وجود رسانه‌های اجتماعی باعث شده که هیچ وقت این ارتباط میان مصرف‌کنندگان و کمپانی‌ها قطع نشود. اما این که چگونه تعامل سازنده میان مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها بوجود بیایید، بستگی به توانمندی روابط عمومی آن شرکت دارد.

به منظور حفظ یک تصویر عمومی مثبت، روابط عمومی هر شرکت میبایست راه‌حل‌های مناسبی داشته باشد تا بتواند با هرگونه مشکل به صورت خاص و موردی برخورد کنند. در میان مدل‌های مختلف برقراری ارتباط، باید بهترین راهکار برای وارد بازی شدن انتخاب شود و مسئول روابط عمومی باید فهم درستی از کانال‌های ارتباطی مستقیم و غیرمستقیم مانند وبلاگ، توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب داشته باشد و بتواند از بهترین راه بیشترین مخاطب را به دست بیاورد

با توجه به دسترسی آسان و ارزان مخاطبین به شبکه‌های اجتماعی ، این آسانترین راه برای روابط عمومی است تا به اطلاعات بازار هدف دست یابد و بدین ترتیب از سلیقه مخاطبین و انتظارات انها باخبر شوند و بعد از تجزیه‌وتحلیل این اطلاعات، فرصت‌های جدیدی را برای مخاطبینی فراهم کنند که قبلا از سلیقه انها بی‌خبر بودند. علاوه بر این اشترک‌گذاری اطلاعات برای روابط عمومی، به مراتب بازخورد بهتری در زمینه معرفی برند و محصولات به بازار هدف را انجام می‌دهد و همین‌طور برای مخاطبین آسان‌ترین راه ممکن را ایجاد می‌کند تا اطلاعات لازم را کسب نمایند. نه تنها این اطلاعات به راحتی در اختیار روابط عمومی قرار می‌گیرد، بلکه به راحتی می‌توان دسترسی به این اطلاعات را در کوتاه‌ترین زمان برای شما ممکن شود و به یک منبع اصلی برای ترویج پوشش رسانه‌ای بالقوه، برای دیگر برندها نیز تبدیل شود.اگر مشتاق هستید در مورد بازاریابی شبکه های اجتماعی بیشتر بدانید همین حالا در خبرنامه بلاگ‌اد عضو شوید. در این مرحله، برنامه ای مدون و همراه با جزئیات بسیار نوشته می شود، در این برنامه جامعه هدف و مخاطبین بازاریابی شما مشخص شود، تعداد و نحوه ارائه مطالب مشخص شود، نحوه به روزرسانی مجموعه های اجتماعی مشخص شده و همچنین از همه مهمتر اهداف این بازاریابی مشخص و نحوه وصول به آنها را برای شما تشریح می کنیم. در این بخش همه فعالیت ها و اهداف روشن و واضح هستند و در اختیار شما قرار می گیرند.

اینکه چندین سایت برتر را بررسی کنید و ببینید کدام‌یک برای شما مناسب است کار خیلی سختی به حساب نمی‌آید. حتی صرف یک یا دو ساعت در هفته کافی است تا ببینید که کدام سایت را بیشتر دوست دارید و با اهداف تجاری‌تان سازگاری بیشتری دارد. دل‌گروسو می‌گوید: «طبیعت ویروس‌مانند شبکه‌های اجتماعی واقعاً عجیب و غریب است. می‌توان با استفاده از این شبکه‌ها در مدت زمانی بسیار کوتاه توجه بسیار زیای را به خود جلب کرد.»
دل‌گروسو اعتقاد دارد که بهترین سایت برای شبکه‌سازی و منابع انسانی LinkedIn‌ است. او می‌گوید: «در این سایت ابتدا باید چیزی مانند روزمة کاری ساخت و سپس می‌توان از طریق آن به افراد حرفه‌ای که افکار مشابه دارند متصل شد. اگر از این سایت با دقت و به‌صورت گزینشی استفاده شود، می‌تواند ابزاری بسیار قدرتمند برای یافتن شرکای تجاری، مشتریان مناسب، یا حضور شخصی و سازمانی در محیط وب باشد.»
اما آقای دل‌گروسو برای یافتن مخاطبان گسترده‌تر، فیس‌بوک را توصیه می‌کند: «حتماً در فیس‌بوک عضو گروهی که به کسب‌‌وکارتان مربوط است شوید، تا از دیدگاه مردم درباره آن آگاهی یابید. با این کار تمام حاشیه‌ها را دور زده و تعامل خود با مشتریان‌تان را روی موضوع اصلی متمرکز نگه‌داشته‌اید.»
ریک جولیان، مدیرعامل و مدیر ارشد نوآوری در Quo Valdis است و ادعا دارد که از سرمایه‌گذاری یک ساله خود در شبکه‌های اجتماعی بازخورد مناسبی گرفته است. او می‌گوید: «این کار یک صورت انسانی برای کسب‌وکارتان درست می‌کند و باعث می‌شود که دیگران بدانند تعامل با شما چگونه خواهد بود. وقتی همه چیز یکسان باشد مردم ترجیح می‌دهند با کسی تعامل داشته باشند که به نظرشان جالب‌‌تر می‌رسد.»


برای به ثمر نشستن هر برنامه ای می بایست، آیین نامه ای تدوین گردد، این آیین نامه باید به نحوی باشد که تمامی فعالیت های موجود در این بازاریابی شبکه های اجتماعی را پوشش دهد. آیین نامه ای برای برنامه ای که ارائه شده نیز تنظیم می گردد. در این آیین نامه سعی بر این است تا کلیه موارد و نحوه سنجش و ارزیابی برنامه مشخص شود و برنامه گزارش دهی کاملا مشخص و مدون باشد. چرا که در غیر اینصورت اجرای برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی امری بی فایده است. در اجرای برنامه های بازاریابی شبکه های اجتماعی گزارش دهی و همراهی شما از اصول ابتدایی و اولیه شرکت ما خواهد بود.


موضوعات: ایمیل,سئو سایت,
[ بازدید : 186 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

اهمیت خروج و پرش کاربران در طراحی سایت

دوشنبه 27 دی 1395
12:47
امین

هر چه سرعت بارگذاری صفحه فرود شما کمتر باشد، نرخ پرش شما افزایش خواهد یافت. پارامتر سرعت وب سایت به شدت نیز مورد توجه گوگل است به طوری که اگر سرعت لود وب سایت شما آهسته باشد، نتایج شما در گوگل رتبه بندی خوبی دریافت نکرده و به ندرت در نتایج جستجو پایین می آیند.سرعت وب‌سایت: یکی از موارد مهم پایین بودن نرخ پرش، پایین بودن سرعت لود سایت است. هرچه این زمان کمتر باشد تعداد کمتری از کاربران را از دست خواهید داد. به‌طورمعمول سرعت لود مناسب تا 5 ثانیه در نظر گرفته می‌شود.

واکنش گرا بودن: امروزه درصد زیادی از کاربران، وب‌سایت‌ها را از طریق موبایل یا تبلت ها دیدن می‌کنند و اگر وب‌سایت شما واکنش گرا یا رسپانسیو نباشد قطعاً کاربران زیادی را از دست می‌دهید.
منوها: وقتی کاربران وارد سایت می‌شوند باید بتوانند در کمترین زمان ممکن مطلب موردنظر خود را پیدا کنند. به همین دلیل بخش‌های مهم سایت را باید در منوهای بالایی قرار دهید و موارد دیگر را در کنار یا پایین سایت قرار دهید.
جستجو: یکی از قابلیت‌های مهم دیگر در وب‌سایت قرار دادن امکان جستجو در سایت است که اگر کاربر به هر دلیلی نتواند مطلب موردنظر خود را پیدا کند با یک جستجو به هدف خود برسد.

این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که یک سایت کُند و آهسته می تواند یک کسب و کار را به مرض نابودی کشانده و مشتری های بالقوه شما را از خرید دلسرد نماید.هر چه سرعت لود یک وب سایت افزایش یابد، به جز آنکه باعث کاهش نرخ پرش خواهد شد، نرخ تبدیل را نیز افزایش خواهد داد. براساس آمارهای منتشر شده توسط Smart Insights، وب سایت های سریعتر، شاهد نرخ تبدیل بالاتری نیز هستند.محتوای مفید، همیشه قابلیت اشتراک گذاری دارد و از همه مهم‌تر سبب می‌شود که افراد بیشتر در وب‌سایت شما جستجو کنند. بر اساس یک بررسی صورت گرفته، مشخص شده که روزانه حدود ۲۷ میلیون محتوا توسط کل کاربران اینترنت به اشتراک گذاشته می‌شود. وبلاگ‌ها به کسب‌وکارها کمک می‌کنند که رابطه قوی‌تری میان مخاطبان خود و کسب‌وکارشان بسازند و فقط لازم است که یک استراتژی مشخص و کامل به این منظور آماده گردد.ایجاد تعامل یکی از اهداف اصلی وبلاگ‌های کسب‌وکارها است و همین محتواهای وبلاگ یک کسب‌وکار است که باعث می‌شود تا افراد در مورد صنعت و محصولات آن بروز بمانند. منبع مقاله کاهش نرخ پرش بلاگ اد. اگر شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید می توانید از پلاگین WP external links استفاده کنید. این پلاگین باعث باز شدن لینک های خروجی در تب جدید (و یا پنجره جدید) خواهد شد.

بنابراین همواره توجه داشته باشید که همین نکات کوچک و کم اهمیت نیز می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روی تعامل و عملکرد کاربران با وب سایت شما داشته باشد. باز شدن لینک های خروجی در تب جدید نیز می تواند باعث افزایش نرخ تبدیل و همچنین کاهش نرخ پرش وب سایت شما شود.

به خاطر داشته باشید که هر روزه گوگل بیشتر به سمتِ رضایت کاربر حرکت می کند. بهترین راهی که گوگل می تواند اطلاعات دقیقی از سایت شما به دست آورد از طریق ردیابی رفتار کاربرانتان در وب سایت شماست و هنگامی که سایت شما Mobile-Friendly نباشد، کاربرانی که از طریق دستگاه های موبایلشان به سایت شما می آیند، نمی توانند به درستی از آن استفاده کنند و عملکرد بسیار ضعیفی برای وب سایت شما به ارمغان می آورند (نرخ پرش کاربران در این حالت بسیار بالا خواهد بود، علاوه بر آن، نرخ تبدیل نیز بسیار کاهش خواهد یافت).

یکی از راه های کاهش نرخ پرش (و یا افزایش نرخ تبدیل کاربرانتان)، استفاده کردن از چندین صفحه فرود است. در سال ۲۰۱۳، مطالعاتی که توسط HubSpot در مورد دیجیتال مارکتینگ ترتیب داده شد و توسط Ion Interactive به اشتراک گذاشته شد، نشان می داد که شرکت هایی با ۴۰ صفحه فرود (و یا بیشتر)، ۱۲ برابر نسبت به شرکت هایی که ۵ صفحه فرود (و یا کمتر) دارند، فروش بیشتری را تجربه کرده اند.

به عبارت دیگر، اگر شما نرخ پرش (Bounce Rate) زیادی را بر روی صفحات فرود خود شاهد بود، این امر نشانه ای است که سایت و بازاریابی محتوایی شما نیازمند یک بازطراحی بسیار جدی است.

به درصدی از بازدیدکنندگان یک وب‌سایت گفته می‌شود که بدون بازدید از صفحه دیگری، آن را ترک می‌کنند. این کمیت بوجود آمده تا به شما در تشخیص مناسب بودن مخاطب هدفی که وارد وب‌سایت کرده‌اید و همچنین انتظارات آنها از شما، کمک کند. در حقیقت وقتی نرخ پرش صفحه فرود کمپین تبلیغاتی شما بالا است، به احتمال زیاد در آن صفحه انتظار مخاطبتان را برآورده نکرده‌اید و محتوای نامناسبی مورد استفاده قرار گرفته است.


[ بازدید : 156 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

حرکت به سوی ایمیل های مشتری مدار

دوشنبه 27 دی 1395
12:46
امین

انتخاب عناوین در بازاریابی ایمیل

یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های ایمیل شما، بخش عنوان آن است. عنوان مناسب برای ایمیل‌های شما بهتر است دارای ویژگی‌های زیر باشد:

عنوان را ساده بنویسید. لحن آن خبری باشد و اطلاعاتی را به کاربر برساند و در نهایت نیز عنوان خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنید تا ارزش بازشدن را داشته باشد. همچنین توجه داشته باشید که به عنوان خود زرق و برق اضافه نداده و یا آن را گمراه کننده ننویسید.

ارسال ایمیل بدون تقسیم‌بندی‌

یکی از اصلی‌ترین راه‌های از دست دادن مشتری، ارسال ایمیل‌های انبوه برای طیف وسیعی از کاربران، بدون در نظر گرفتن تقسیم‌بندی‌های مناسب براساس علاقه‌مندی‌های کاربران است. شما می‌توانید اعتماد کاربران‌تان را از طریق تقسیم‌بندی مناسب آن‌ها به دست آورده و از لغو اشتراک آن‌ها جلوگیری نمایید.

بازاریابی ایمیلی
زمانی که شخصی این ایمیل فروش را باز می کند، در آن واحد، فقط این ایمیل است که پیش چشمانش قرار می گیرد و مدتی را برای مطالعه آن صرف می کند. وقتی که ما آگهی های تلویزیونی یا تبلیغات رادیویی یا حتی تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ را می بینیم و می شنویم، هر آگهی فقط مدت کوتاهی پیش چشمانمان قرار می گیرد یا به گوشمان می خورد و چند ثانیه دیگر، تبلیغاتی دیگر جایگزین می شوند و دوام اثر هر یک کوتاه است. ایمیل های تبلیغاتی و فروش این طور نیستند و هر کدام جداگانه توجه یک مشتری احتمالی را به خود معطوف می دارند. دلیل آخر این که ایمیل ها، بسیار بیشتر از تصاویر تلویزیونی و آگهی های صوتی رادیو، ملموس بوده خواننده و مشتری احتمالی حس می کند که روی آن بیشتر کنترل و تسلط دارد. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی با فشار یک دکمه محو می شوند ولی صاحب یک ایمیل، آن را متعلق به خود می داند و مدتی به آن خواهد پرداخت. دلایل فوق همگی کارایی و توانمندی و مقرون به صرفه بودن بازاریابی ایمیلی را رقم می زنند. اگر به این ابزار دقت فراوان شده با مهارت و هوشیاری به کار گرفته شود، در افزایش درآمد یک کسب و کار بسیار مؤثر خواهد بود.

ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی از طریق ایمیل به روش بازاریابی از طریق ارسال ایمیل هایی با محتویات تجاری به صورت مستقیم یا غیر مستقیم می باشد. ایمیل ها معمولا با اهداف مختلفی ارسال می گردند از جمله: ارسال ایمیل به منظور مستحکم کردن رابطه اعتماد بین فروشنده و خریدار و تشویق مشتری به خرید دوباره ارسال ایمیل به منظور جذب مشتریان جدید یا متقاعد کردن آنها برای خرید سریع یک محصول ارسال بنرهای تبلیغاتی در ایمیل توسط شرکت ها به ایمیل مشتریان خود ارسال ایمیل با هدف ادامه اطاع رسانی به کاربر در دیجیتال مارکتینگ امر نوشکفته ای است .زمانی که شخصی این ایمیل فروش را باز می‌کند، در آن واحد، فقط این ایمیل است که پیش چشمانش قرار می‌گیرد و مدتی را برای مطالعه آن صرف می‌کند. وقتی که ما آگهی‌های تلویزیونی یا تبلیغات رادیویی را می‌بینیم و می‌شنویم، هر آگهی تنها مدت کوتاهی پیش چشمانمان قرار می‌گیرد یا به گوشمان می‌خورد و چند ثانیه دیگر، تبلیغاتی دیگر جایگزین می‌شوند و دوام اثر هر یک کوتاه است. ایمیل‌های تبلیغاتی و فروش این طور نیستند و هر کدام جداگانه توجه یک مشتری احتمالی را به خود معطوف می‌دارند.

▪ دلیل آخر این که ایمیل‌ها، بسیار بیشتر از تصاویر تلویزیونی و آگهی‌های صوتی رادیو، ملموس بوده خواننده و مشتری احتمالی حس می‌کند که روی آن بیشتر کنترل و تسلط دارد. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی با فشار یک دکمه محو می‌شوند ولی صاحب یک ایمیل، آن را متعلق به خود می‌داند و مدتی به آن خواهد پرداخت.

تعداد درخواست های لغو اشتراک از لیست ایمیل ها:

این معیار نشان‌دهنده افرادیست که دیگر تمایلی به دریافت ایمیل از طرف شما ندارند. متن نامناسب و یا هدف‌گیری اشتباه گروه مخاطبان می‌تواند باعث نارضایتی خواننده شود.به نظر شما کدام یک از موارد بالا مهم‌تر به حساب می‌آید؟ شما کدام معیار را برای موفقیت کمپین‌های ایمیلی کسب‌وکار خود مهم‌تر به حساب می آورید؟ برای مطالعه بیشتر در این مورد نگاهی به مقالات دسته بازاریابی ایمیلی داشته باشید. دلایل فوق همگی کارایی و توانمندی و مقرون به صرفه بودن بازاریابی ایمیلی را رقم می‌زنند. اگر به این ابزار دقت فراوان شده با مهارت و هوشیاری به کار گرفته شود، در افزایش درآمد یک کسب و کار بسیار موثر خواهد بود.

– هروقت قصد فروش محصول دارید یاد مخاطبانتان نیفتید. ایمیل‌ها را در بازه‌های زمانی از پیش تعیین شده و به‌صورت مرتب ارسال کنید. برای این‌کار می‌توانید از ابزارهایی استفاده کنید که خودشان در زمان‌های مشخص ایمیل را ارسال میکنند.

– میزان خواندن ایمیل در ساعت‌های مختلف روز متفاوت است. با مطالعه آمار مربوط به اعضای بانک ایمیلی‌تان می‌توانید ساعت مناسب را تخمین بزنید.

– در بخش فرستنده، بجای استفاده از نام شرکت، از نام یک نفر از اعضا استفاده کنید.

– اگر نام مخاطب را می دانید حتما در شروع از آن استفاده کنید. تاثیر قابل توجهی خواهید دید.

– از عناوین جذابی استفاده کنید که کاربر را به باز کردن ایمیل تشویق کند. حتما خطوط اول متن ارسالی باید با عنوان ارتباط نزدیک داشته باشد.

قواعد مهم ایمیل مارکتینگ را در ایمیل‌های کاری خود نیز لحاظ کنید. یک متن فوق العاده می‌تواند زیر یک عنوان ضعیف به خاک و فراموشی سپرده شود. در انتخاب عنوان ایمیل بسیار دقت کنید تا بتوانید توجه زیادی را به ایمیلتان جذب کنید.

از آنجایی که چند خط ابتدایی متن نیز در موبایل و حتی لپ تاپ در حالت پیش نمایش به کاربر نشان داده می‌شود، برای این قسمت نیز دقت زیادی خرج کنید تا کاربر نیز برای مطالعه ادامه مطلب بیشتری رغبت به خرج دهد.


موضوعات: ایمیل,
[ بازدید : 141 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

جهان و تغییر روش های بازاریابی

دوشنبه 27 دی 1395
12:45
امین



امروزه پیشرفت روزافزون فن‌آوری ارتباطات، سازمان‌ها را به رقابت سخت و آگاهانه دعوت می‌کند و به جرات می‌توان گفت سازمان‌هایی در این رقابت کمی و کیفی پیروز هستند که مدیران آن‌ها، سازمان خود را با شرایط محیطی وفق داده و شرایط داخلی را بهبود بخشند. از طرفی، سودآوری یک شرکت که بقای آن‌ را تضمین می‌کند، به طراحی برنامه مدیریت بازار صحیح براساس ارضای نیازهای مشتریان وابسته است. بازاریابی کوششی است درجهت کاهش مخاطرات داخلی و خارجی شرکت، که با به‌کارگیری روش‌های اقتضایی، موقعیت‌ها را ارزیابی کرده و واکنش سازمان‌ها را در برابر آن‌ها تضمین می‌کند.
اهمیت برنامه ریزی برای بازاریابی در چند سال اخیر رشد فزاینده ای داشته است. در بازاریابی ابتدا باید هویت هر مشتری را مشخص نموده و خصوصیات هر یک از آنها را بطور مجزا مورد بررسی قرار داد. هرچه میزان ارتباط برقرارشده میان سازمان و مشتریان نزدیکتر و صمیمی تر باشد به همان نسبت می توان آن ها را به سازمان نزدیکتر ساخت . برقراری این ارتباط صمیمی نیازمند کسب اطلاعات دقیق از مشتریان می باشد.
نا آگاهی و عدم اطلاع از اصول، قواعد و قوانین «بازاریابی اینترنتی» نه تنها خود این به اصطلاح «بازاریاب های قلابی اینترنتی» را در آینده ای نه چندان دور به زحمت و دردسر می اندازد، بلکه بیشتر و متاسفانه باعث «بی اعتبار» شدن و «بد سابقه» شدن مشتریان (از همه جا بی خبر) آنها می شود. مهمترین اصل در دیجیتال مارکتینگ از طریق پست الکترونیک یا Email Marketing آن است که ارسال کننده پیام های بازرگانی بایستی قبلاً از مخاطب «اجازه بگیرد» یا به عبارت دیگر «مخاطب یا کاربر اینترنتی» خود دریافت «خبرنامه ها و نامه های تبلیغی» آن شرکت ارسال کننده را با تنظیم و تکمیل فرم ها و طی مراحلی درخواست کرده باشد. و این همان چیزی است که کمتر شرکت یا سایت تبلیغی اینترنتی زحمت رعایت آن را به خود داده است. بازاریابی محتوا یکی از مهم ترین مهارت هایی است که هر بازاریاب دیجیتالی به آن احتیاج دارد و برای این که این مهارت را به درستی به دست بیاورد، باید یک استراتژی اولیه قوی داشته باشد. در بازاریابی قطره ای شما باید مدام محصول خود را به مشتری معرفی و یادآوری کنید. ممکن است تصور کنید که با تبلیغات انبوه می توانید به این نقطه برسید، اما این دقیقا همان اشتباهی است که خیلی از بازاریاب های دیجیتال مرتکب می شوند و شکست می خورند! این که شما یک ای میل یا پیغام تبلیغاتی خاص را بدون این که هر گونه ارتباطی با مشتری گرفته باشید، ارسال کنید، نتیجه خاصی ندارد. اگر می خواهید در بازاریابی قطره ای موفق باشید، باید هنر ارتباط گیری با مشتری را یاد بگیرید.
در ادامه می‌توانید اینفوگرافیک بازاریابی دیجیتال چیست را نیز مشاهده کنید. منبع بلاگ اد اکثر این راهکارها در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولا کسب‌وکارهای کوچک‌تر، بیشتر قدر چنین روش‌های کم هزینه‌ای را می‌دانند.
بی رویه، پشت سر هم و بدون داشتن «اجازه صریح و شفاف» از مخاطبین، شرکت هایی به نام «تبلیغ اینترنتی» سیلی از نامه ها و خبرنامه های الکترونیکی خود را به سوی شرکت ها و آدرس های اینترنتی که در اختیار دارند (یا خریداری کرده اند) روانه می سازند.
تأثیر اینترنت بر آمیخته بازاریابی :
به کارگیری اینترنت یعنی جدیدترین و مهمترین فناوری دوران ما، یکی از دغدغه های اصلی سازمان ها می باشد. پدیده بازاریابی اینترنتی نیز درجهت پاسخگویی به این نگرانی ها پدیدار گشت و از آن به بعداستراتژی های مختلفی برای تبدیل بازاریابی سنتی به بازاریابی نوین ارائه شده است.
از مهمترین فعالیت های بازاریابی سنتی و دیجیتال مارکتینگ، طراحی آمیخته بازاریابی است. بنابراین، زمانی بازاریابی مبتنی بر اینترنت همراه با موفقیت خواهدبود که آمیخته بازاریابی اینترنتی مناسبی طراحی گردد.
فیلیپ کاتلر (۱۹۹۱) آمیخته بازاریابی را مجموعه ای از متغیرهای (ابزارهای) قابل کنترل بازاریابی می داند که شرکت آنها را برای پاسخگویی به بازار هدف درهم می آمیزد.


موضوعات: محتوا,
[ بازدید : 179 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مطلبی در مورد شروع بازاریابی دیجیتال

يکشنبه 28 آذر 1395
15:40
امین



http://blogad.ir/wp-content/uploads/2016/12/outreach-marketing-750x450.jpg

چطور بازاریابی دیجیتال میتواند مهم باشد

رسانه‌های دیجیتال به‌قدری فراگیر هستند که مشتریان می‌توانند به هر اطلاعاتی که دوست داشته باشند و در هر زمان و مکانی که باشند دسترسی پیدا کنند. دیگر آن زمان که پیام‌های شما فقط درباره‌ی خدمات و یا محصولاتتان بود و اطلاعات به‌صورت یک‌طرف از جانب شما منتشر می‌شد و فقط آن چراکه خودتان می‌خواستید به اشتراک می‌گذاشتید گذشته است. رسانه‌های دیجیتال در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین منابع در حال رشد در زمینه‌های سرگرمی، اخبار، خرید و فعالیت‌های اجتماعی است. مشتریان به آنچه شما درباره‌ی برندتان می‌گویید اکتفا نمی‌کنند، اما آنچه که دوستان، رسانه‌ها، دوستان و… می‌گویند را بهتر قبول می‌کنند. مردم آن برندی را می‌خواهند که بتوانند به آن اعتماد کنند، شرکتی را می‌خواهند که آن را بشناسند، ارتباطاتی را می‌خواهند که شخصی‌سازی‌شده و مناسب‌تر باشد و پیشنهاد‌هایی را می‌پذیرند که درخور خواسته‌هایشان باشد

به استفاده از رسانه‌های جدید در راستای بازاریابی یک برند/محصول/سازمان می‌گویند. در این راستا می‌توانیم کارهای بسیاری انجام دهیم، ولی امروزه بازاریابی دیجیتال به اینترنت متکی است.

وب سایت فاکتور اصلی است : با ساختن یک هویت آنلاین برای برندتان، آگاهی در مورد آن را افزایش دهید. از سوی دیگر به کمک وب‌سایت می‌توانید مخاطبان هدف خود را راحت‌تر پیدا کنید.

وب سایت ما در چه وضعیتی است : محتوای شما نقش مهمی را در وب‌سایت‌تان ایفا می‌کند. باید همواره محتوای صفحات وب‌سایت را بررسی کرده و آن را بهینه‌سازی کنید.

در ادامه می‌توانید اینفوگرافیک بازاریابی دیجیتال چیست را نیز مشاهده کنید. اکثر این راهکارها در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولا کسب‌وکارهای کوچک‌تر، بیشتر قدر چنین روش‌های کم هزینه‌ای را می‌دانند. منبع : بلاگ اد

بازاریابی دیجیتالی اساسا بر اینترنت تمرکز دارد، که هم یک وسیله‌ی ارتباطی است و هم یک رسانه‌ی بازاریابی بسیار قدرتمند، چنان‌چه دابل‌کلیکِ گوگل* اخیرا ثابت کرده‌است. اینترنت را می‌توان هم برای ارسال پیام استفاده کرد مانند رایانامه، آراس‌اس، پیام‌رسانی فوری یا ارسال صدا، و هم برای جست‌وجوی عبارات مرتبط با پرداحت به ازای کلیک و “دریافت” اطلاعاتی که به درد آگهی داخل یک بنر می‌خورد.

بنابراین بازاریابی دیجیتالی می‌تواند به عنوان ترکیبی از ارسال و دریافت فناوری‌های اینترنتی برای اجرای کمپین‌های بازاریابی دیده شود.

از آن‌جا که این نوع بازاریابی دیجیتال است، یک موتور گزارش‌گر می‌تواند درون یک کمپین گذاشته شود و به سازمان اجازه بدهد که بلافاصله روند عملکرد کمپین را ببیند، مثلا این‌که چه چیزی توسط یک کاربر دیده می‌شود، چند بار و به چه مدت و همین‌طور نرخ واکنش و خریدهایی که صورت می‌گیرد. لطفا توجه داشته باشید که فناوری‌های بازاریابی هر کدام روشی دارند و همه‌ی آنها نمی‌توانند انواع یکسان گزارش را ارائه بدهند. همچنین بازاریابی دیجیتال دائما در حال تغییر و تحول است و تمام مدت فناوری‌های جدید به وجود می‌آیند.

آکادمی ای‎نتورک یکی از فضاهای آموزشی با منابع جامع است که به انتشار محتواهایی چون مقالات، نمونه‌های موردی و کتاب‌های الکترونیکی می‎پردازد و بواسطه چنین محتواهایی، قصد دارد تا مخاطبان خود را در این زمینه‌ها بروزرسانی کند و آنها را آموزش دهد.

این محیط آموزشی، به مخاطبانش کمک می‎کند که علم دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات را از سطح مبتدی تا پیشرفته بیاموزند و در زمینه‌هایی آموزش ببینند که عبارتند از:

سئو: سئو که مخفف بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو است، به صاحبان وب‌سایت‌ها کمک می‌کند که در نتایج موتورهای جستجو، بهترین رتبه‌ها را کسب کنند. مخاطبان آکادمی با راهکارهایی آشنا می‌شوند که به پروسه سئو سرعت می‌بخشند و کمک می‌کنند که شرایط بهتری برای آنها ایجاد گردد.

ایمیل مارکتینگ: این روش بازاریابی به خاطر بازگشت سرمایه خوب خود، مورد توجه کسب‌وکارها قرار گرفته است. در آکادمی بیشتر روی بهینه‌سازی ایمیل‌ها تمرکز می‌کنیم و نمونه‌هایی می‌آوریم که روی فعالیت شما هم تاثیرگذار خواهند بود.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی: در آکادمی بیشتر روی نحوه فعالیت کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی تمرکز شده‌است و از استراتژی تا برنامه‌ریزی در این رسانه‎ها تشریح می‌گردد.

بازاریابی محتوا: همان طور که بیل گیتس گفته؛ محتوا پادشاه است و به همین دلیل است که در آموزش دیجیتال مارکتینگ به بازاریابی محتوا پرداخته می‌شود و راهکارهایی عنوان می‌گردد که کسب‌وکارها بتوانند شرایط خوبی برای محتوای با ارزش خود ایجاد کنند و اصطلاحا برای آنها به بازاریابی بپردازند.

تبلیغات بنری: نمونه‌های موردی و همچنین اصولی که در زمینه این شیوه تبلیغاتی در آکادمی ای‌نتورک منتشر شده است، به علاقمندان این روش تبلیغاتی کمک می‌کند تا بتوانند به بهترین شکل، تبلیغات بنری خود را مدیریت کنند و از آنها بازخوردهای چشمگیری بگیرند.


[ بازدید : 142 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

چگونه یک ویدیو در بازاریابی شما نقش دارد

يکشنبه 7 آذر 1395
16:58
امین



online-with-offline

بازاریابی ویدیویی (ویدئو مارکتینگ) یکی از زیرمجموعه‌های استراتژی بازاریابی محتوا است. با بازاریابی ویدیویی شما محتوایی مربوط به برند خودتان تولید می‌کنید که مردم را به آن علاقه‌مند کنید. این موضوع باعث می‌شود تا مردم شمارا بشناسند و به شما اعتماد کنند. در کل مردم ویدیو را خیلی بیشتر استفاده می‌کنند و معمولاً ویدئوها مثل یک ویروس منتشر می‌شوند. ویدیو تأثیر بیشتری نسبت به متن دارد و در بحث جستجو، ویدیوها طرفدار بیشتری دارند و بیشتر جستجو می‌شوند.

اگر می‌خواهید از خودتان فیلمی بگیرید که در حال معرفی یک محصول با جزییات آن هستید بهتر است همین حالا دوربین را خاموش کنید چرا که بیان ویژگی‌ها در متن هم امکان پذیر است. با صدای بلند می‌گوییم که لطفا خلاق باشید و سعی کنید کاری متفاوت کنید و یا به قولا طرحی نو در اندازید! ارزش یوتیوب و کانال‌های اشتراک گذاری فیلم به قدری زیاد است که می‌تواند جایگزین یک تلویزیون کابلی باشد، از این جهت که کاربران زیادی در آن حضور دارند. این کاربران به دنبال ۴ سبک فیلم هستند که از قضا در فروش نیز بسیار دخیل اند

فیلم با موضوعات آموزشی

گاهی وقتی می‌خواهید یک فیلم بسازید تا محصولات خودرا نمایش دهید، بیایید کاربرد محصول را در قالب یک فیلم نمایش دهید. فرض کنید که شما به فروش مهره‌های رنگی مشغولید و می‌خواهید آن‌ها را به فروش برسانید. کافیست بیایید یک کاردستی با این مهره‌ها درست کنید و روش درست کردن آن را آموزش دهید. به طور کلی هر آموزشی که پیرامون محصولات شما باشد می‌تواند یک هدف گیری موثر تلقی شود.

ایده‌پردازی برای ساخت ویدئوها

  • اشتراک‌گذاری محتوای تبلیغات ویدیویی در راستای موفقیت یک بازاریابی آنلاین
  • تنظیمات و ویرایش‌های محتوای تصویری هماهنگ با فضای مجازی
  • تولید یک محصول تصویری با کیفیت برای توسعه اهداف کسب‌وکار و حذب مخاطب هدف
  • توضیحاتی در رابطه با story board

همچنین می‌توانید نمونه‌های خوبی از ویدیوهای موفق در این زمینه را ببینید، با فضاهایی که نتیجه خوبی در رونق بازاریابی آنلاین شما به همراه می‌آورد آشنا شوید و از نحوه اشتراک‌گذاری در آن فضاها بیشتر بدانید تا نتیجه این نوع محتوا را در گسترش کسب‌وکار خود رصد کنید.

تیزرهای کوتاه برای درگیر کردن مخاطبان

ممکن است که مشتریان قبلی کسب‌وکارتان، شما را فراموش کنند و به همین دلیل لازم است که همواره خود را به آنها یادآوری کنید و ویدیو مارکتینگ از مواردی است که می‌تواند در مسیر معرفی محصولات جدید، به کسب‌وکار شما کمک کند. از محصولات جدید خود، تیزرهای کوتاه با کیفیت بسازید و آن را در هر جایی که امکان دارد، منتشر کنید.

حرف آخر در بازاریابی ویدیویی

همیشه به یاد داشته باشید که باید به واسطه ویدیو، میزان تعامل را افزایش دهید و در تولید ویدیو، کیفیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سوال اینجاست که شما چگونه از بازاریابی ویدیویی بهره می‌برید؟

چرا فیلم تاثیر گذاری زیادی بر نظر مشتریان برای خرید دارد؟ تصور کنید فردی در حال تصمیم گیری برای خرید کفش است. وی کفش را وارسی می‌کند، بخش‌های مختلف آن را با دقت بررسی می‌کند، جنس آن را لمس می‌کند و حتی چسب و بند‌های آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. بدین صورت با یک تجربه‌ی حس واقعی اقدام به خرید می‌کند. در دنیای آنلاین که همه چیز مجازی است این حس اهمیت بیشتری پیدا می‌کند بنابراین فروشگاه‌های اینترنتی نیاز به این دارند که بتوانند یک تجربه واقعی از کار کردن با محصول در اختیار خریدار قرار دهند. هر چند عکس تا حدی می‌تواند در نمایش ظاهر به مشتریان کمک کند اما تجربه‌ی دیدن فیلم با تصویر و عکس خیلی فرق دارد. هر چه یک فروشگاه اینترنتی بتواند تجربه مقایسه و انتخاب را ملموس‌تر کند، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربر از وی خرید کند.


[ بازدید : 154 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پاور وب است. || طراح قالب پاور وب
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]