دنبال پاسخ چراها باشید

چهارشنبه 21 شهريور 1397
16:02
امین

جیم بیلند راجرز (متولد ۱۹ اکتبر ۱۹۴۲-اهل دموپولیس ایالت آلاباما) یک سرمایه‌گذار آمریکایی و مفسر مالی موفق است که در حال حاضر در سنگاپور زندگی می‌کند. او یکی از پدیدآورندگان کوانتوم فاند (quantum fund)،استاد دانشگاه، نویسنده، مفسر اقتصادی است.نشریاتی چون تایم، واشینگتن پست و نیویورک تایمز، بارونز فوربز، فورچون، وال استریت جورنال، فایننشال تایمز و بسیاری دیگر از نشریاتی که در زمینه اقتصاد یا فاینانس به فعالیت می‌پردازند به طور مستمر مقالاتی در مورد وی به چاپ رسانده‌اند. وی خود را پیرو مکتب اتریشی در اقتصاد می‌داند.


- آیا هیچ وقت فکر می‌کردید که روزی به جایی که‌امروز هستید خواهید رسید
خیر، من هم مثل تمامی افرادی که به چنین موقعیتی دست یافته‌اند، غافلگیر شده‌ام. من مطمئنا می‌خواستم که در زندگی به جای خوبی برسم و حاضر بودم که برای آن به سختی کار کنم. من همیشه می‌خواستم که زود بازنشسته شوم، ولی هیچ وقت فکر نمی‌کردم که این اتفاق قبل از چهل سالگی‌ام به وقوع بپیوندد.

- وقتی متوجه شدید که اولین میلیون ثروت خود را به دست آورده‌اید آیا وسوسه شدید که کمی کندتر به کارتان ادامه دهید؟
به روشنی روزی را که ارزش خالص دارایی‌ام به‌ یک میلیون دلار رسید، به یاد دارم، نوامبر ۱۹۷۷٫ آن موقع ۳۵ سال داشتم، و می‌دانستم که برای انجام کاری که می‌خواستم در ۳۷ سالگی – سنی که تصمیم گرفته بودم در آن برای ماجراجویی دست از کار بکشم – انجام دهم.به بیشتر از اینها نیاز دارم.

- رمز موفقیت شما در چیست؟
من اصلا باهوش‌تر از قسمت اعظمی از مردم نیستم، بلکه انگیزه‌ام برای کار و تحمل سختی، از آنها بیشتر بود. من آماده بودم تا عقل سلیم را بیازمایم. اگر همه‌ یک جور فکر کنند باز هم دلیل نمی‌شود که اشتباه نکنند و اگر بتوانید بفهمید که همه دارند اشتباه می‌کنند، به راحتی می‌توانید مقدار زیادی پول درآورید.



- استراتژی سرمایه‌گذاری شما چیست؟
ارزان می‌خرم و گران می‌فروشم. من سعی می‌کنم کالایی را پیدا کنم که ارزان باشد و یک تغییر مثبت در حال اتفاق افتادن باشد. سپس به قدری مطالعه و پژوهش می‌کنم که قانع شوم درست فکر می‌کردم. البته آن کالا هم باید به قدری ارزان باشد که اگر هم اشتباه کرده باشم خیلی ضرر نکنم. معمولا هر باری که اشتباه می‌کنم به این دلیل است که به‌اندازه‌ کافی بررسی و مطالعه نکرده‌ام.هیچ وقت ارزش «انجام مسوولیت» را دست کم نگیرید. در دهه‌ ۱۹۶۰، جنرال موتورز موفق‌ترین شرکت جهان بود. یک روز، یک تحلیلگر جنرال موتورز به جلسه‌ هیات مدیره رفت و این پیغام را به آنها داد: «ژاپنی‌ها دارند می‌آیند.» آنها این حرف وی را جدی نگرفتند. ولی سرمایه‌گذارانی که مطالعه و بررسی‌های خودشان را درست و دقیق انجام می‌دادند سهام جنرال موتورز خود را فروختند و به جایش سهام تویوتا خریدند.من در حال حاضر به دنبال خرید هیچ سهامی نیستم. ولی اگر چیزهایی وجود داشته باشند که در حال حاضر از لحاظ ارزشی دست کم گرفته شده باشند، برخی کالاهای اولیه و برخی از ارزها هستند.

- بهترین سودی که کردید کی و چگونه بود؟
کوانتوم فاند. وقتی در سال ۱۹۷۰ شرکت را تاسیس کردیم، من تنها ۶۰۰دلار ته جیبم داشتم. بعد از ۱۰ سال دارایی ما ۴۲۰۰ برابر شده بود.

- آیا می‌خواهید آنقدر ادامه دهید تا بالاخره سقوط کنید؟
خیر. این روزها من ساعات بسیار کمی از روز را صرف کار می‌کنم، چرا که دو دختر کوچک دارم و می‌خواهم بیشترین وقت ممکن را با آنها بگذرانم.هر دو دختر ما دایه‌‌ای چینی دارند و زبان چینی را به خوبی صحبت می‌کنند. برای نسل آنها، انگلیسی و چینی مهم‌ترین زبان‌ها خواهند بود.

- آیا هیچ حقوق بازنشستگی دارید؟
من حقوق بازنشستگی ندارم و امیدوارم که نیازی به آن نداشته باشم. من دارایی‌هایم را جمع کرده‌ام و با استفاده از آنها زندگی می‌کنم.

- آیا اهل ولخرجی و افراط هستید؟
من دوبار به دور دنیا سفر کرده‌ام. بار اول سال ۱۹۹۰ حرکت کردم و با موتور سیکلت در۲۲ ماه ۶ قاره را در نوردیدم. بار دوم که در سال ۱۹۹۹ شروع شد، من و همسرم در ۳ سال، به ۱۱۶ کشور دنیا سفر کردیم.

- آیا می‌خواهید ثروتتان را به بچه‌هایتان انتقال دهید؟
من همیشه به این موضوع فکر کرده‌ام، اگر شما خیلی به بچه‌هایتان پول بدهید، آنها را لوس می‌کنید. من وصیت نامه‌ام را طوری تنظیم کرده‌ام که تا سن سی سالگی شان چیز زیادی بهشان نرسد.من به دانشگاه‌هایی چون ییل و آکسفورد رفته‌ام و تعداد زیادی از بچه‌های افراد ثروتمند را دیده‌ام که هیچ‌وقت نیازی به کار و سختی کشیدن نداشته‌اند. من می‌خواهم که بچه‌هایم تحصیلات خوبی داشته باشند و محیط کار را تجربه کرده باشند.تحصیلات و لزوم به کار کردن زندگی مرا عوض کرد و مرا از مرداب آلاباما به اقیانوس جهان پرتاب کرد.

- در هنگام رکود مردم با پول‌هایشان باید چه کار کنند؟
روی چیزهایی سرمایه‌گذاری کنید که از آنها سر در می‌آورید. اشتباهی که بیشتر مردم مرتکب می‌شوند این است که بنا به حرف مجلات و برنامه‌های تلویزیونی سرمایه‌گذاری می‌کنند.بسیاری از مردم در مورد چیزهایی اطلاعات زیادی دارند و باید روی همان چیزها سرمایه‌گذاری کنند. این شیوه‌‌ای است که آدم را ثروتمند می‌کند.شما با سرمایه‌گذاری روی چیزهایی که هیچ در مورد آنها نمی‌دانید، هیچ سودی نخواهید کرد.

بعد از خواندن مصاحبه این مرد سرمایه دار بهتر است قدری هم در مورد چگونگی پس انداز کردن بیاموزید. همچنان با ما همراه باشید.


پس انداز چیست؟ با پس انداز درست پولدار شویم
معمولا اولین چیزی که با شنیدن واژه پس انداز به ذهن اکثر ما ایرانی ها می رسد، بانک است. از نظر ما ایرانی ها، پس انداز یعنی پول هایی که در بانک می گذاریم تا در روز مبادا از آن استفاده کنیم.اما پس انداز یا همان saving در واقع " درآمد خرج نشده یا مصرف معوق است." یعنی میزانی از درآمد که ما آن را خرج نمی کنیم یا اموالی که برای مصرف بعد از این کنار می گذاریم.پس می توان نتیجه گرفت که پس انداز فقط نقدی نیست، بدین معنا که هر نوع صرفه جویی ما در هزینه ها هم می تواند پس انداز باشد و چه بسا این نوع پس انداز بتواند گره های بیشتری از زندگی ما را باز کند.


اما، می توان پا را از این هم می توان فراتر گذاشت، به این معنا که پس انداز فقط برای روز مبادا نباشد و حتی از این راه هم بتوان پولدار شد. احتمالا در نگاه اول محال و غیرممکن به نظر می رسد، اما کمی که فکر کنیم می بینیم شدنی است.


رعایت نکاتی که روزانه در زندگی با آن سرو کار داریم و خیلی راحت از کنارشان می گذریم، می تواند در این راه به ما کمک کند.

1.ولخرجی نکنید
ولخرجی یعنی هزینه های اضافی که خودمان به خودمان تحمیل می کنیم. خرید کردن هایی که مازاد میزان مصرف شما هستند، نمونه ای بارز از ولخرجی های بی موردی است که نتیجه اش فقط به باد دادن پولتان است. پس نگذارید پول هایتان را باد با خود ببرد.

2.سقف خرید تعیین کنید
فروشگاه های بزرگ معمولا بهترین جا برای خرید کردن هستند. می توانید با تنها یکبار مراجعه به این نوع فروشگاه ها همه خریدهایتان را انجام دهید. اما خطر هم شما را یا بهتر بگوییم پولتان را تهدید می کند. برای اینکه وسوسه به سراغتان نیاید، حتما یا لیستی از خریدهایتان تهیه کنید یا سقفی برای پولی که می خواهید خرج کنید، تخمین بزنید.

3.فروش فوق العاده و حراج را از دست ندهید
یکی از بهترین مسیرهای پس انداز است. حراج های فصلی و فروش های فوق العاده برای شما فرصتی است که هم جنس خوب بخرید و هم پول زیادی نپردازید و این یعنی پس انداز.

4.در برابر غذاهای بیرون خویشتن دار باشید
یکی از بزرگترین تفریحات ایرانی ها بیرون غذا خوردن است. غذای بیرون خوردن تفریح خوبی است به شرطی که به این دو نکته توجه کنید. اول اینکه غذاهایی را که می توانید در خانه آماده و نوش جان کنید از رستوران نگیرید. دوم اینکه سعی نکنید به زور همه غذایتان را میل کنید. می توانید اضافه غذای خود را به خانه ببرید و یک وعده دیگر هم از آن استفاده کنید.به این ترتیب هم از خوردن غذای بیرون لذت می برید و هم پول پس انداز می کنید.

5.خرج و مخارجتان را یادداشت کنید
افرادی را می شناسم که با نوشتن تمام هزینه های خود از کوچکترین خرید های روزانه گرفته تا بزرگترین خرج های عمده، هزینه هایشان را کنترل و مدیریت می کنند.اگر به دنبال کنترل هزینه هایتان هستید، از همین امروز دفترچه ای را به این کار اختصاص دهید و همه خرج هایتان را بنویسید. مقایسه ماهیانه این هزینه ها شما را در کنترل هزینه ها موفق تر خواهد کرد.

6.دنبال پاسخ چراها باشید
اگر روزی با دیدن قبوض خدماتی یامسائلی از این دست برق از سرتان پرید و متوجه شدید، بیشتر از حد مجاز خرج روی دستتان گذاشته، دنبال دلیلش باشید تا دیگر شوکه نشوید و اوضاع دوباره برایتان عادی شود.
رعایت همین نکات بسیار ساده می تواند صفرهای پول های خارج از بانک شما را از صفرهای پول هایی که در بانک دارید بیشتر کند، یا به عبارت دیگر با پس انداز پولدار شوید. امتحان کنید، امتحانش ضرری ندارد.


[ بازدید : 213 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

تاثیرات شبکه های اجتماعی برای روابط عمومی سازمان ها

چهارشنبه 27 بهمن 1395
12:24
امین



رسانه‌های اجتماعی اجازه می‌دهند تا مصرف‌کنندگان به طور مداوم با روابط عمومی شرکت‌ها در تماس باشند و البته مهم نیست در چه زمانی از شبانه روز این روابط برقرار می‌شود. وجود رسانه‌های اجتماعی باعث شده که هیچ وقت این ارتباط میان مصرف‌کنندگان و کمپانی‌ها قطع نشود. اما این که چگونه تعامل سازنده میان مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها بوجود بیایید، بستگی به توانمندی روابط عمومی آن شرکت دارد.

به منظور حفظ یک تصویر عمومی مثبت، روابط عمومی هر شرکت میبایست راه‌حل‌های مناسبی داشته باشد تا بتواند با هرگونه مشکل به صورت خاص و موردی برخورد کنند. در میان مدل‌های مختلف برقراری ارتباط، باید بهترین راهکار برای وارد بازی شدن انتخاب شود و مسئول روابط عمومی باید فهم درستی از کانال‌های ارتباطی مستقیم و غیرمستقیم مانند وبلاگ، توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب داشته باشد و بتواند از بهترین راه بیشترین مخاطب را به دست بیاورد

با توجه به دسترسی آسان و ارزان مخاطبین به شبکه‌های اجتماعی ، این آسانترین راه برای روابط عمومی است تا به اطلاعات بازار هدف دست یابد و بدین ترتیب از سلیقه مخاطبین و انتظارات انها باخبر شوند و بعد از تجزیه‌وتحلیل این اطلاعات، فرصت‌های جدیدی را برای مخاطبینی فراهم کنند که قبلا از سلیقه انها بی‌خبر بودند. علاوه بر این اشترک‌گذاری اطلاعات برای روابط عمومی، به مراتب بازخورد بهتری در زمینه معرفی برند و محصولات به بازار هدف را انجام می‌دهد و همین‌طور برای مخاطبین آسان‌ترین راه ممکن را ایجاد می‌کند تا اطلاعات لازم را کسب نمایند. نه تنها این اطلاعات به راحتی در اختیار روابط عمومی قرار می‌گیرد، بلکه به راحتی می‌توان دسترسی به این اطلاعات را در کوتاه‌ترین زمان برای شما ممکن شود و به یک منبع اصلی برای ترویج پوشش رسانه‌ای بالقوه، برای دیگر برندها نیز تبدیل شود.اگر مشتاق هستید در مورد بازاریابی شبکه های اجتماعی بیشتر بدانید همین حالا در خبرنامه بلاگ‌اد عضو شوید. در این مرحله، برنامه ای مدون و همراه با جزئیات بسیار نوشته می شود، در این برنامه جامعه هدف و مخاطبین بازاریابی شما مشخص شود، تعداد و نحوه ارائه مطالب مشخص شود، نحوه به روزرسانی مجموعه های اجتماعی مشخص شده و همچنین از همه مهمتر اهداف این بازاریابی مشخص و نحوه وصول به آنها را برای شما تشریح می کنیم. در این بخش همه فعالیت ها و اهداف روشن و واضح هستند و در اختیار شما قرار می گیرند.

اینکه چندین سایت برتر را بررسی کنید و ببینید کدام‌یک برای شما مناسب است کار خیلی سختی به حساب نمی‌آید. حتی صرف یک یا دو ساعت در هفته کافی است تا ببینید که کدام سایت را بیشتر دوست دارید و با اهداف تجاری‌تان سازگاری بیشتری دارد. دل‌گروسو می‌گوید: «طبیعت ویروس‌مانند شبکه‌های اجتماعی واقعاً عجیب و غریب است. می‌توان با استفاده از این شبکه‌ها در مدت زمانی بسیار کوتاه توجه بسیار زیای را به خود جلب کرد.»
دل‌گروسو اعتقاد دارد که بهترین سایت برای شبکه‌سازی و منابع انسانی LinkedIn‌ است. او می‌گوید: «در این سایت ابتدا باید چیزی مانند روزمة کاری ساخت و سپس می‌توان از طریق آن به افراد حرفه‌ای که افکار مشابه دارند متصل شد. اگر از این سایت با دقت و به‌صورت گزینشی استفاده شود، می‌تواند ابزاری بسیار قدرتمند برای یافتن شرکای تجاری، مشتریان مناسب، یا حضور شخصی و سازمانی در محیط وب باشد.»
اما آقای دل‌گروسو برای یافتن مخاطبان گسترده‌تر، فیس‌بوک را توصیه می‌کند: «حتماً در فیس‌بوک عضو گروهی که به کسب‌‌وکارتان مربوط است شوید، تا از دیدگاه مردم درباره آن آگاهی یابید. با این کار تمام حاشیه‌ها را دور زده و تعامل خود با مشتریان‌تان را روی موضوع اصلی متمرکز نگه‌داشته‌اید.»
ریک جولیان، مدیرعامل و مدیر ارشد نوآوری در Quo Valdis است و ادعا دارد که از سرمایه‌گذاری یک ساله خود در شبکه‌های اجتماعی بازخورد مناسبی گرفته است. او می‌گوید: «این کار یک صورت انسانی برای کسب‌وکارتان درست می‌کند و باعث می‌شود که دیگران بدانند تعامل با شما چگونه خواهد بود. وقتی همه چیز یکسان باشد مردم ترجیح می‌دهند با کسی تعامل داشته باشند که به نظرشان جالب‌‌تر می‌رسد.»


برای به ثمر نشستن هر برنامه ای می بایست، آیین نامه ای تدوین گردد، این آیین نامه باید به نحوی باشد که تمامی فعالیت های موجود در این بازاریابی شبکه های اجتماعی را پوشش دهد. آیین نامه ای برای برنامه ای که ارائه شده نیز تنظیم می گردد. در این آیین نامه سعی بر این است تا کلیه موارد و نحوه سنجش و ارزیابی برنامه مشخص شود و برنامه گزارش دهی کاملا مشخص و مدون باشد. چرا که در غیر اینصورت اجرای برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی امری بی فایده است. در اجرای برنامه های بازاریابی شبکه های اجتماعی گزارش دهی و همراهی شما از اصول ابتدایی و اولیه شرکت ما خواهد بود.


موضوعات: ایمیل,سئو سایت,
[ بازدید : 185 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

موتور جستجو چیست و اشنایی با بازاریابی موتورهای جستجو

يکشنبه 7 آذر 1395
16:56
امین


http://blogad.ir/wp-content/uploads/2016/09/alphagamma-Is-SEO-really-worth-learning-about-entrepreneurship-750x450.png

آن چه که موتورهای جستجوگر انجام می دهند- با درجات متفاوتی از موفقیت- فراهم کردن یک وسیله جستجوی ساده است. وقتی یک کاربر وب عبارتی را جستجو می‌کند، موتور جستجوگر لیستی از سایت‌ ها را ارائه می‌کند که تعداد آنها از چند صد مورد تا چند میلیون متغیر می‌باشد.
سایت هایی که موتور جستجوگر به عنوان نتایج جستجویش ارایه می‌کند، بر حسب میزان ارتباط با عبارت جستجو شده به ترتیب نزولی لیست می‌شوند. به عبارت دیگر سایتی که به عنوان اولین سایت در نتایج جستجو معرفی شده است، مرتبط ترین سایت با عبارت جستجو شده از دید آن موتور جستجوگر بوده است.
دقت در ارایه نتایج جستجو چیزیست که کاربران وب همواره از موتورهای جستجوگر می خواهند. هر چه نتایج جستجوی یک موتور جستجوگر دقیق تر و مرتبط تر باشد، محبوب تر خواهد بود و کاربران بیشتری بدان مراجعه خواهند کرد.
آشنایی با بازاریابی هدفمند
امروزه بازاریابی موتورهای جستجو و اینترنتی اساسی ترین رکن هر تجارت و ستون موفقیت می باشد. به همین دلیل امروزه مدیران ارشد و صاحبان موسسات و شرکتها توجه ویژه ای به جذب مدیران بازاریابی خوب و کارآمد دارند. رقابت نزدیک بین عرضه کنندگان و تلاش بیشتر برای دریافت سهم خود از بازار مصرف نیز باعث تمرکز بیشتر روی بازاریابی گردیده است.بازاریابی هدفمند از رویکردهای دنیای بازاریابی امروزه می باشد. در بازاریابی هدفمند قسمت خاصی از مصرف کننده به عنوان مصرف کننده مورد نظر و نیارهای آنها به طور کامل و دقیق مورد بررسی قرار می گیرد. سپس با استفاده از ابزارهای بازاریابی برای این مصرف کنندگان و جذب آنها اقدامات بازاریابی صورت می گیرد.در دنیای دیجیتال و بازاریابی الکترونیکی نیز از این روش با استراتژیهای مختلفی استفاده می شود. در تبلیغات اینترنت که شامل پی پی سی ها، بنرهای اینترنتی و سایر تبلیغات در سایتهای دیگر می گردد، نیز بدین ترتیب عمل می گردد. شما وقتی قصد استفاده از بنر برای تبلیغات خود را دارید ابتدا بایستی بازدید کنندگان هدف خود را شناسایی کرده سپس برای آنها متن و تبلیغات خود را استفاده نمایید. رفتار شناسی، شناخت بازار و .... نیز از نکاتی است که که برای انتخاب بازدید کننده هدف و تبلیغات در اینترنت باید مورد توجه قرار گیرد. پس از مشخص نمودن بازدید کننده هدف ، بایستی محل مورد نظر را برای آنها آماده کنید. یعنی سایت شما باید دارای صفحه یا صفحاتی باشد که برای بازدید کننده مورد نظر مفید باشد. البته این موارد همه بستگی به نوع فعالیت سایت دارد. نحوه کار برای یک سایت فروشگاه با یک سایت خدماتی کاملا متفاوت است و هر کدام استراتژی های خاص خود را می طلبند. بنا براین آماده کردن یک صفحه با اطلاعات جامع و مناسب برای بازدیدکنندگان بسیار مهم است. نوع نوشتن متن بایستی طوری باشد که بازدید کننده هدف شما به آن احساس تعلق کند. برای مثال شما برای فروش یک اسباب بازی در سایت نیاز به استفاده از عکسهای جذاب و یا انیمیشن به صورت فلش دارید اما در یک سایت خدماتی که برای استفاده از اخبار و اطلاعات طراحی شده متن شما و بروز بودن و پیشرو بودن شما حرف اول را می زند.پس از آماده کردن صفحه شما که از آن به صفحه هدف یا فرود (landing page) یاد می کنیم، حال بایستی با استفاده از متنی قوی و مناسب و شعارهای تبلیغاتی مناسب توجه بازدید کننده را جلب و آنان را برای ورود به سایت خود متقاعد نمایید. توجه داشته باشید که در نوشتن متنهای تبلیغاتی اغراق نکنید و همواره با نوشتن حقیقت و به دور از متنهای کاذب، اعتماد بازدید کنندگان را جلب نمایید. توجه داشته باشید که بازاریابی هدفمند بر خلاف بازاریابی که به طور عمومی انجام می شود هر چه دقیق تر باشد، دارای بازدهی بیشتری است. شما در این بازاریابی روی افراد خاص، صنعت خاص، یا یک نوع محصول خاص تمرکز کرده و استراتژی خود را بر آن مبنا قرار خواهید داد. در مقاله های بعدی به طور تخصصی تر به انواع و راهکارهای مناسب بازاریابی هدفمند همانند کار با پی پی سی ها، بازاریابی از طریق ارسال ایمیل و .... خواهم پرداخت.
چگونه بازاریابی موتورهای جستجو را تخصصی و بی نقص انجام
ترتیب انجام اعمال بهینه سازی صفحات وب
آیا در بدست آوردن یک رتبه خوب در یاهو با مشکل مواجه هستید ؟ آیا گیج شده اید که چرا نمیتوانید سایت خود را در AOL پیدا کنید ؟ فرق نمیکند که یک تازه وارد به دنیای بازاریابی آنلاین هستید یا یک حرفه ای، این سوالات ممکن است در هر حالی شما را به فکر وادارد. این اتفاق همیشه به خاطر کم کاری و یا ندانستن نیست بلکه یک اشتباه ساده و قابل جبران در قدم برداشتن فرد به سمت بازاریابی است.
اعمال کردن تکنیکهای بهینه سازی موتورهای جستجو
ترتیب اینکه کدام تکنیکهای بهینه سازی اول اعمال شود در جایگیری و رتبه بندی شما در موتورهای جستجو بسیار تایین کننده است. یک پروسه منطقی وجود دارد که طی آن این تکنیکها به سایتها اعمال شوند. ترتیب زیر میتواند کمک خوبی باشد :
کلماتی که میخواهید به ازای آنها سایت را بهینه کنید را بیابید.
آن کلمات را در تیتر سایت بکار ببرید.
آن کلمات را در متون خود نیز استفاده کنید .
از تگ ALT و متون پشتیبانی کننده در آنها غافل نشوید.متا تگهای پر معنا و مفهوم که هم سو با فعالیتهای سایتتان باشد استفاده کنید.قدمهایی که در بالا به نظرتان رسید تقریبا جهانی هستند و در همه جای دنیا اعمال میشوند. با این حال تغییراتی و ریزه کاری هایی به آنها اضافه و کم میشود خصوصا هنگامی که با سایتها و موتورهای جستجوی مختلف رو برو میشویم. یک راه خوب برای اینکه از تکنیکهای خود مطمئن باشیم اینست که برای هر موتور جستجوی خاص صفحات خاصی را در نظر بگیریم. در حالی که محتوییات شما بروی رتبه شما بسیار تاثیر گذار است ، موتورهای جستجوی مختلف مانند گوگل ، آلتاویستا و یا اینکتامی هنگام ایندکس کردن سایت شما الگوریتمهای مختلفی را در این راستا بکار می گیرند. با دانستن این فاکتورها و بهینه سازی بر اساس آنها شما میتوانید رتبه های بالایی در موتورهای جستجوی مختلف بدست آورید.
با فکر به انتهای کار ، حرکتتان را آغاز کنید
اینجا یک سوال چند جوابی است تا شما را کمی به فکر وادارد.
برای اینکه به رتبه بندی مناسبی در AOL برسید کدامیک از کارهای زیر را باید انجام دهید ؟سایتتان را برای بازبینی به موتور جستجوی AOL معرفی کنید ؟صبر کنید تا اسپایدر آن برای ویزیت سایت شما سر و کله اش پیدا شود ؟
سایتتان را به گوگل معرفی کنید ؟
اکثر شما متوجه شدید که سومی پاسخ درست است. زیرا که گوگل جوابهای AOL را فراهم میکند. با آنکه موتور جستجوی AOL ادعا دارد که نتایج موتور جستجو شان توسط گوگل کاملتر می شود ولی حداقل صفحه اول و دوم این دو موتور جستجو مانند یکدیگر هستند.
معرفی سایت
آخرین ولی با اهمیت ، قسمت معرفی کردن سایت به موتورهای جستجو است. بارهای بسیار شنیده شده که کسی از دوست خود می پرسد که " منم مثل تو سایت خودم به موتورهای جستجو معرفی کردم ، پس چرا سایت من مثل سایت تو رتبه ای ندارد ؟ " واضح است که نقص کار در رعایت نکردن سلسله مراتب است. آنهایی که به عنوان اولین قدم سایت خود را به موتورهای جستجو معرفی می کنند ، موفقیت بسیار محدودی دارند.معرفی سایت قبل از بهینه سازی آن برای بازاریابی موتورهای جستجو و یا بهینه سازی شبیه به این است که در مسابقات موتور سواری با دوچرخه شرکت کنید ! با تمام احترامی که برای طراحان صفحات وب قائل هستیم ، اکثر آنها هنگامی که به بهینه سازی صفحات وب می رسد ، نمی توانند کار زیادی انجام دهند و کمک قابل ملاحظه ای بکنند. بطور کلی آنها سعی می کنند آنچه را که صاحب سایت میخواهد طراحی کنند و ایده پشت سایت را پیاده کنند و این در حالی است که بازاریابی موتورهای جستجو و یا بهینه سازی آنها مربوط به سایتهای ساخته شده مربوط می شود. اگر کسی را برای بهینه سازی صفحات وب استخدام می کنید یا قرار دادی می بندید باید کسی باشد که بطور کامل و مفصل با تیم طراحی و برنامه نویسی شما کار کند و مطمئن شود که تکنیکهای لازم در ساختار سایت شما بکار رفته است. این رابطه مانند رابطه آرشیتکت و سازنده ساختمان است که بدون این همکاری خروجی و نتیجه لذت بخشی در کار نخواهد بود.اگر موارد فوق را انجام دادید و موفق نشدید ، چندین بار دیگر امتحان کنید. بهینه سازی صفحات وب احتیاج به صبر بسیار دارد. تغییر دهید و منتظر شوید تا در موتورهای جستجو تغییرات خود را نشان دهند. اگر بازهم موفق نشدید یک متخصص استخدام کنید تا به شما مشاوره بدهد و اشکالهای شما را به شما نشان دهد. گاهی یک متخصص می تواند راههای میانبر خوبی را پیشنهاد کند و از اشتباهات بزرگ نجات دهد.


موضوعات: سئو سایت,
[ بازدید : 167 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بهینه سازی متا و عنوان و کلمه کلیدی برای سئو سایت

جمعه 29 مرداد 1395
16:36
امین
بهینه سازی متا و عنوان و کلمه کلیدی برای سئو سایت

بهینه سازی عنوان


بهینه سازی عنوانیکی از مهم ترین بخش های یک صفحه عنوان آن صفحه می باشد , چرا که اولین قسمتی از یک صفحه وب است که هم موتورهای جستجوگر و هم کاربران به آن توجه می کنند و هم چنین آنرا به عنوان یک تیتر اصلی که محتویات داخلی صفحه بر اساس آن می باشد در نظر می گیرند.
( شاید با این مقدمه ساده به اهمیت عنوان یک صفحه پی برده باشید )
نکته مهمتر آن که , یکی از عناصر اصلی یک صفحه وب سایت که موتورهای جستجوگری هم چون گوگل و یاهو از آن برای موقعیت یابی صفحات استفاده می کنند , عنوان یک صفحه می باشد و بایستی به شکل مطلوبی با تعداد كمی از كلمات و یا اصطلاحات کلیدی بهینه سازی شود. تعداد دقیق كلمات كلیدی و موقعیتشان در عنوان بستگی به فاكتورهای بهینه سازی موتورهای جستجوگر دارد ( پس برای این که بتوانید یک عنوان بهینه برای صفحه وبتان در نظر بگیرید و موقعیت بالاتری را در موتورهای جستجو به دست آورید , حتما با یک متخصص بهینه سازی مشاوره نمایید.
به عنوان یک قاعده عمومی به دست آوردن موقعیتی بالاتر در نتایج جستجو با کلمات کلیدی کمتر بهتر از آن است که موقعیتی متوسط با بازه کلمات کلیدی بیشتری را بدست آوریم , یعنی آن که تمرکزمان را بیشتر متوجه کلمات کلیدی اصلی صفحه و یا وب سایتمان بکنیم . ( برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی وب سایتتان می توانید با ما مشاوره کنید , چرا که همانطور که قبل هم گفته شد تمرکز بر روی کلمات کلیدی مهمتر ( اگر چه کم هم باشد ) نتایج بهتری را در پیش خواهید داشت )
تا بدین جا به اهمیت عنوان و آشنایی با چی و چگونه پر کردن عنوان پی بردیم , اما تمام این مواردی که در بالا بیان شد , فقط در ارتباط با موتورهای جستجو بود , در صورتی که کس دیگری مهمتر از موتور جستجو با عنوان برخورد دارد و آن هم کسی نیست جز کاربران یا بازدیدکننده های وب سایت شما.
● بازدیدکنندگان در بر خورد با عنوان
مانند تمام جنبه های طراحی وب سایت هیچ گاه نیازهای بازدیدكنندگانتان رافراموش نكنید. بعضی از كلمات كلیدی به تنهایی قابل استفاده در عنوان صفحه به منظور توصیف را ندارند و بازدیدکنندگان در برخورد با آنها مطلب خاصی را دریافت نمی کنند. آنچه كه شما در عنوان قرار می دهید , همان متن های جستجویی هستند که شما در هنگام جستجو در موتورهای جستجوگر به عنوان کلمات جستجو وارد می کنید, یعنی بازدیدکنندگان پس از جستجو , به اولین چیزی که در نتایج جستجو دقت می کند , عنوان آن نتیجه جستجو می باشد ( چرا که موتورهای جستجوگر هم از عنوان به عنوان یک فاکتور موقعیت یابی استفاده می کنند ) . اگر آن عنوان بازدیدكنندگان را جذب نكند , آنها بر روی نتایج دیگری ( و به احتمال زیاد وب سایتهای رقبایتان )کلیک خواهند كرد.
این دقیقاً همان علتی است كه عنوان این صفحه " آموزش بهینه سازی موتورجستجو و بهینه سازی عنوان " است و دقیقاً " بهینه سازی عنوان " نیست. چرا که در مورد اول ( آموزش بهینه سازی موتورجستجو و بهینه سازی عنوان ) به یك بازدیدكننده بالقوه می گوید كه این صفحه بخشی از یك آموزش بهینه سازی موتورجستجو است و ولی در مورد دوم ( بهینه سازی عنوان ) آن مطلب را نمی رساند.

اهمیت متن پیوندی (Anchor text ) در بهینه سازی سایتها در موتورهای جستجو


اهمیت متن پیوندی (Anchor text ) در بهینه سازی سایتها در موتورهای جستجوگوگل ( تعداد دیگری از موتورهای جستجو ) صفحات وب سایتها را تحت تاثیر مستقیم متن لینكها (Anchor Text ) به آن صفحات در نتایج جستجو نمایش می دهد.
این موضوع را میتوان با نگاه كردن به نمونه های فوق العاده ای از صفحات وب سایتها كه رتبه بالای نتایج جستجو در اختیار دارند , درک نمود. Googlebombs تقریباً آسانترین نمونه ها برای پیدا كردن و درك كردن این موضوع است كه چگونه متن پیوندی بر SERP یا Search Engine Result Pages یا همان صفحات نتایج جستجو تاثیر میگذارد.
با جستجوی عبارت Miserable failure در گوگل ( در اواخر سال ۲۰۰۵ ) , Googlebomb صفحه بیوگرافی جورج بوش را مدنظر قرار میدهد( www.whitehouse.gov/president/gwbbio.html )
به روشنی این مثال قدرت متن پیوندی را نشان میدهد, چرا که با مشاهده این صفحه در می یابید که چنین کلمه ای به هیچ وجه در این صفحه استفاده نشده است ( نه در متن صفحه , نه در عنوان و ... ) و با تحقیق و تفحص بیشتری می توان به این نکته دست یافت که تعداد زیادی از وبلاگ نویس ها از متن پیوندی miserable failure برای لینک دادن به این صفحه استفاده کرده اند.
Google bomb از كارایی تركیبی یك متن پیوندی با هزاران لینك سود میبرد.
در یک اتفاق مشابه فوق با کلمه Computer و SERP کلمه Computers درگوگل درحال رخ دادن است. از ژانویه ۲۰۰۵ ، با جستجوی كلمه Computer درگوگل سایت www.dell.com را به عنوان ۱۰ نتیجه مهم و با جستجوی کلمه كامپیوترها سایت www.compaq.com را به عنوان ۱۰ نتیجه مهم رتبه بندی میكند. با نگاه كردن به Source این دو صفحه و بررسی استفاده از كلمه كامپیوتر یا كامپیوترها را به ترتیب آشكارمیكند که متن پیوندی چقدر موثر است ؟
از آنجائیكه ۳۷۱ میلیون صفحه برای نتایج جستجوی کلمه Computer و ۱۵۰ میلیون صفحه برای نتایج جستجوی کلمه Computers و این نکته که این دو كاملاً تجاری و رقابتی هستند ( رقابت شدید ) , دلیلی كه این دو سایت معمولا دارای رتبه بالایی در SERP هستند چیزی نیست به جز قدرت متن پیوندی . ما ازطریق آزمایش و سایتهای واقعی دریافتیم كه متن پیوندی تقریباً همیشه یکی از فاكتورهای تصمیم گیرنده برای رتبه صفحات در SERP است.
یك سایت میتواند با یک بهینه سازی خوب ، خوب كار بكند ، اما استفاده نادرست از چند متن پیوندی نامناسب در لینکها می تواند این بهینه سازی را زیر سوال برده و در آینده نتایج خوبی را شاهد نباشیم . زمانی كه شما یك سایت كاملاً بهینه سازی شده دارید ( تعداد زیادی از صفحات و محتوای غنی از كلمه كلیدی ) و استفاده خوبی از متن پیوندی بین صفحاتتان و سایتهای دیگر به سایت شما کرده اید , اینجاست که در SERP رتبه خوبی خواهید داشت.
● چگونه به طور موثر از متن پیوندی استفاده كنیم ؟
كاربرد متن پیوندی , محتوایی لینك را به صفحه لینك گیرنده نسبت می دهد , به این معنی كه اگر شما بتوانید صفحات مرتبط را به هم با متن پیوندی مناسب لینك كنید , آن صفحات درSERP مربوطه شان خیلی بهتر ظاهر خواهند شد. اكثر صفحات در سایت IRSEO از اضافه كردن كلمه بهینه سازی یا ارتقا رتبه سایت سود میبرند و از اینرو اضافه كردن لینكی از هر صفحه از سایت با استفاده از متن پیوندی غنی از كلمات كلیدی دیگر یک بهینه سازی مناسب را در پی خواهد داشت.


موضوعات: سئو سایت,
[ بازدید : 143 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بهینه سازی و ارتقاء رتبه سایت در موتورهای جستجو

دوشنبه 11 مرداد 1395
16:34
امین
بهینه سازی و ارتقاء رتبه سایت در موتورهای جستجو


بهینه سازی و ارتقاء رتبه سایت در موتورهای جستجوموتورهای جستجوی گوگل (Google), یاهو (Yahoo), آلتاویستا (AltaVista) , ام اس ان (MSN), اسک جویز (Ask Jeevs), آل د وب (AllTheWeb), آ اُ اِل سرچ (AOL SEARCH) ,اکسایت (EXCITE), لیکوس (Lycos) , ... , یکی از مهمترین منابع ترافیک وب هستند. تنها موتور جستجو گر محبوب گوگل, روزانه با بیش از ۱۶ میلیارد کلیک, میلیونها کاربر را به سوی سایتهای گوناگون سرازیر می کند. آمار حاکی از آن است که ۹۰% از کاربران برای یافتن سایت مورد نظر خود, اطلاعات را از موتورهای جستجو می جویند و البته می یابند. اما سهم سایت اینترنتی شما از موتورهای جستجو چقدر است؟ما با ارائه خدمات تخصصی زیر شما را کمک می کنیم تا بتوانید قدرت وب را با ارتقاء یافتن به اولین گزینه نتایج, تجربه کنید.
● شناخت دقیق و تجزیه و تحلیل سایت شما
در مرحله اول سایت شما تجزیه و تحلیل می شود. اهداف سایت شما چیست؟ کار سایت شما چیست و چه خدماتی ارائه می دهد؟ مخاطبان هدف سایت شما چه کسانی هستند؟ ایشان برای یافتن شما چه عباراتی را جستجو می کنند؟ می خواهید هنگام جستجوی چه کلمات و عبارتی در موتورهای جستجو در صفحه اول باشید؟ می خواهید هنگام جستجوی چه کلمات و عبارتی در موتورهای جستجو اصلا در نتایج نباشید!؟ هر بازدید چقدر برای شما ارزشمند است؟ سایت شما چه میزان محتوا دارد؟ سایت شما به چه میزان و طی چه دوره های زمانی به روز و آپ تو دیت می شود؟ سایت شما از چه زمانی آغاز به کار کرده و میزان بازدید روزانه و بازدید سقف و کف آن چقدر است؟ عوامل تاثیرگزار بر میزان بازدید سایت شما چیست؟ و بسیاری سوالات دیگر که از شما پرسیده خواهد شد و یا در مورد سایتتان تحقیق خواهد شد تا پایه تصمیم گیری های بهینه سازی قرار گیرد.
● شناخت دقیق و تجزیه و تحلیل سایت رقبا
در این مرحله, در صورتیکه سایت یا سایت های دیگری در همین زمینه کاری سایت شما فعالیت می کنند شناسایی شده, دقیقا مورد بررسی قرار می گیرند تا میزان اهمیت ایشان, میزان توانمندی ها و همچنین مدت زمان و فعالیت های لازم برای پشت سر گذاشتن ایشان تعیین گردد. سایت رقبای شما هنگام جستجوی چه کلماتی پیدا می شود؟ با چه رتبه ای؟ چقدر مختوا دارد؟ مطالبش تا چه حد بهینه شده اند؟ آیا عضوگیری می کند و چقدر عضو ثابت دارد؟ چقدر بازدید کننده دارد ؟ طراجی فنی سایت وی چقدر جرفه ای است؟ به چه میزان بروز می شود؟ و پریش های فراوان دیگری که باعث می شود بتوان با ترسیم نقشه ای از فعالیت های رقیب, و یرنامه ریزی برای بهتر شده, او را پشت سر نهاد.
● تهیه نقشه یا Site Map سایت شما
نقشه سایت شما, به معنی محلی که لینک دسترسی به تمامی مطالب سایتتان بصورت دسته بندی شده در آن وحود دارد ممکن است قبلا در سایت شما پیش بینی شده باشد. لکن منظور ما از تهیه نقشه سایت ما, تهیه فایلی با فرمت و استاندارد ویژه است که بعضی موتور های جستجوی معروف برای تسهیل ردگیری مطالب سایت شما می پذیرند. با تهیه این فایل و یا ایجاد مکانیزمی اتوماتیک برای شما که بتوانید بعد از هر آپ تو دیت این فایل را اتوماتیک ساخته و به موتور جستجو معرفی کنید, مطالب شما, به مراتب بهتر از وقتی موتورهای جستجو, طی زمانبندی خود, هر از چندی, به سایت شما مراجعه کنند, فهرست خواهد شد.
● بهینه سازی تگهای صفحه بر اساس آخرین استاندارد های کنسرسیوم جهانی وب (W۳C)
لزوما ربات های موتورهای جستجوگر, سایت شما را همانگونه که شما در مرورگر خود می بینید نمی بینند, بلکه کد HTML آن را می خوانند. طبیعی است اگر سایت شما, توجهی به چگونگی عملکرد الگوریتم موتور جستجو نداشته باشد, نمی تواند اطلاعات خود را درست به موتور جستجو بنمایاند. آیا کدهای HTML تولید شده, Unicode هستند یا ASCII ؟ آیا attribute ها در HTML با تک کوتیشن بسته شده اند یا با دابل کوتیشن یا اصلا بسته نشده اند؟ آیا حروف فارسی با فرمت ویندوز XP (ی) وارد سایت شده اند یا با فرمت ویندوز ۹۸ (ی)؟ تا چه حد در کدهای HTML از عناصری مانند Iframe Fram, جاوا اسکریپت و ... استفاده شده است؟ ابتدا این مطالب مورد بررسی واقع شده و سپس نسبت به اصلاح اشکالات و تطبیق HTML نهایی با تازه ترین استانداردهای کنسرسیوم جهانی وب,W۳C, اقدامات لازم صورت می گیرد.
● انتخاب کلید واژگان (Keyword) و توضیحات مختصر (Description) سایت
با توجه به زمینه کاری سایت شما و اهداف آن انتخاب کلیدواژه های اصلی سایت اقدامی بسیار مهم و استارتژیک است.کلیدواژه های اصلی (Keyword), عباراتی هستند که میخواهید وقتی جستجو شد, شما گزینه اول باشید. توضیح (Description) شرح مختصری است که در یک پاراگراف دو سه جمله ای پیرامون سایت خود می دهید تا هرگاه سایت شما در نتایج ظاهر شد , آن عبارت به صورت توضیح زیر لینک شما , به ماربر نمایش داده شود. انتخاب دقیق آن عبارات و این پارگراف تاثیر بسزایی در رتبه سایت شما دارد . عبارات مورد نظر شما چیست؟ آیا ممکن است کاربران این عبارات را طور دیگری وارد کنند؟ اکثر کاربرانی که املای ضعیفی دارند ممکن است این عبارات را چگونه جستجو کنند؟ چه عبارات و کلمات مترادف یا هم معنی با عبارات اصلی وجود دارد؟ ترجمه این عبارات به زبان های دیگر چیست ؟ کسانی که دنبال چنین موضوعی بوده اند چه عباراتی را جستجو کرده اند؟ و سوال های دیگری که نهایتا منجر به انتخاب مناسب موراد یاد شده خواهد شد.
● انتخاب کلید واژگان (Keyword) و توضیحات مختصر (Description) هر مطلب
هر صفحه شما در حقیقت کوچکترین واحد مستقل سایت شماست که ممکن است دارای کلمات کلیدی و توضیح مجزایی باشد. دوست داید این صفحه از سایت شما هنگام جستجوی چه عباراتی یافته شود؟ وقی آدرس این صفحه در نتایج آمد, چه شرحی زیر لینکتان نوشته شود ؟ میزان تراکم عبارات و کلمات انتخابی تان در این صفحه چقدر است؟ آیا صفحه مورد نظر عنوان (title) مناسبی دارد؟ آیا نام فایل و مسیر آن که در آدرس این صفحه ظاهر می شود شامل عبارات مناسبی هست؟ و موارد دیگری که منجر به بهینه سازی این صفحه از سایت شما برای موتور جستجو می شود.
● معرفی به موتورهای جستجوگر
موتورهای جستجوگر دارای رابط کاربری خاص و امکانات ویژه ای هستند که برای وبمسترها , صاحبان سایت های اینترنتی, تدارک دیده شده تا بتوانند به راحتی موتور جستجو را در پیدا کردن مطالبشان راهنمایی کنند. در این سرویس ما سایت شما را به موتورهای جستجوی گوناگون, هر یک را با روش خود, معرفی خواهیم نمود.
● گسترش لینک سایت در وب سایت های مرتبط و ثبت در فهرست ها و دایرکتوری های وب و بمب های گوگلی پربازدید
مهمترین ملاک اکثر موتورهای جستجوی موفق در تخمین میزان اهمیت یک سایت, شمردن تعداد سایت های لینک دهنده به آن سایت با در نظر گرفتن میزان اهمیت خود آن سایت و ارتباط محتوایی با سایت لینک داده شده است. بر این اساس, ما طی برنامه ای منسجم و ممتد, لینک سایت شما را, با روش های گوناگون تبلیغاتی و جلب همکاری و تبادل لینک و بنر, در سایت های مرتبط گسترش خواهیم داد. به علاوه لینک سایت شما را در دایرکتوری وب های معروف در زیر شاخه موضوعی متناسب درج خواهیم کرد که اینکار نیز به نوبه خود تاثیر شگرفی در افزایش رتبه شما خواهد داشت


موضوعات: سئو سایت,
[ بازدید : 139 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مقدمه ای بر بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجوگر

شنبه 9 مرداد 1395
9:24
امین
مقدمه ای بر بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجوگر


مقدمه ای بر بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجوگرامروزه تنها داشتن یک وب سایت اهمیت چندانی ندارد , بلکه این مهم و یا این سوال مطرح است:
" آیا وب سایت من اهداف و نیازهای مرا برطرف کرده , آیا این وب سایت تاثیری بر تجارت من داشته است و ... ؟ "
پس اگر هدف شما فقط داشتن یک وب سایت و یا داشتن یک نام در اینترنت می باشد , وقت خود را در خواندن این مقاله تلف نکنید ولی اگر هدف شما توسعه تجارت و یا معرفی توانمندی و محصولات خود به دنیا می باشد , مطمئنا شما مسیر درستی را انتخاب نموده اید؟
در نیل به این هدف راه سختی را در پیش خواهید داشت , چرا که رقبای شما در این مسیر فراوان خواهند بود. هدف شما کشاندن کاربران مورد نظرتان به وب سایت ( همان کاربران هدفمند ) و برآورده کردن نیاز آنها و در صورت موفقیت در این عمل , بدست آوردن مشتریان بالقوه جدید است .
برای به دام اندختن مشتریان راه های متفاوتی وجود دارد , بعضی از این روشها با صرف هزینه های بسیار و البته کوتاه مدت و بعضی دیگر با تکنیکهای خاصی به دور از هزینه های سرسام آور و البته مهمتر از آن ماندگار بودن بدست میآید.
در راه کار دوم هدف ما بدست اوردن کاربران از طریق موتورهای جستجوگر می باشد , چرا که طبق آمار ۸۰ درصد کاربران اینترنتی نیازهای خود را از طریق موتورهای جستجو برطرف می سازند. یعنی اگر سایتی بدون اصول بهینه سازی داشته باشید در واقع ۸۰ درصد مشتریان خود را از دست داده اید.
البته باید یاد آور شد این اصول باید به گونه ای پیاده سازی شود که شما بتوانید رقبای خود را در این مسیر پشت سر بگذارید و در نتایج جستجو , موتورهای جستجو رتبه بالایی را بدست آورید.
جهت به دست آوردن رتبه بالا در موتورجستجو ، باید بدانید که چگونه کاربرانتان از طریق موتورهای جستجو درجستجوی اطلاعات میباشند.
زمانی که بازدیدکنندگان و مشتریان شما از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل و یاهو برای پیدا کردن محصولات و سرویس های Online استفاده میکنند، از مجموعه ای ازکلمات یا اصطلاحات استفاده می کنند , که عموماً کلمات کلیدی نامیده میشوند , در نتیجه شما بایستی بدنبال مشتریانتان درمورتورهای جستجو بگردید و بدانید یا بفهمید که آنها از چه کلمات کلیدی در رسیدن به هدفشان استفاده می کنند.
بطور یقین برای به دام انداختن مشتریان موتورهای جستجو , صفحات وب سایت شما باید شامل کلمات کلیدیی باشد , که کاربران از آنها در موتورهای جستجو استفاده می کنند.
به طورمثال اگرصفحه ای از وب سایتتان در مورد یک عبارت آموزش بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو و مشتقات آن میباشد, باید درسرتاسر متن (Content) و دیگر بخش های صفحه هم چون عنوان صفحه (Title) و یا متن لینکها (Anchor Text) از کلمات و اصطلاحاتی بهره ببرید که برای کاربران موتورهای جستجو آشنا تر می باشند (یعنی کلماتی که کاربران از آنها برای پیدا کردن اطلاعاتی در زمینه موتورهای جستجو استفاده می کنند, که این خود مستلزم تحقیق و تفحص می باشد).
● آنچه که آموزش بهینه سازی موتورجستجو را دربر میگیرد:
زمانی که مرورگر موتور جستجویی مانند googlebot صفحه وبی را تحلیل میکند ،آن صفحه را براساس فاکتورهای موتورهای جستجو بررسی می کند ، سپس فرمولی محاسبه میکند که چگونه صفحات آن وب سایت درآن موتورجستجو رتبه بندی شده اند.
مهمترین و بزرگترین موتورجستجو (که از طریق آن می توان ترافیک زیادی را بدست آورد) گوگل می باشد. گوگل برای ارزیابی صفحات وب حداقل ۱۰۰ فاکتور در نظر میگیرد هم چون: لینک های درون سایتی، ظاهرمتن، عنوان صفحه، سرتیترهاو لینک های خارج شده از سایت، متن لینکها و ... .
● بهینه سازی موتورجستجو در رسیدن به اهداف تجاری:
بیایید ازاول شروع کنیم. شما ایده بزرگی برای یک تجارت دارید . شما بازار را جستجوکرده اید و به یک برنامه مطلوب و طرح تجاری رسیده اید. حال برای موفق شدن در تجارتتان به چه چیزی یا چیزهایی نیاز دارید؟
اولین گام این است که بپذیریم شرکتتان نیاز به وب سایتی دارد.
مرحله دوم (جدا از نحوه طراحی وب سایت) به دام اندختن کاربران اینترنتی می باشد که خود مستلزم این است, نام وب سایت در نتایج ابتدایی درموتورهای جستجو قرار گیرد.
یکی ازاولین مواردی که در نیل به این هدف شما مجبورید انجام دهید , انتخاب کردن یک نام دامنه (Domain) و یک نام تجاری برای وب سایتتان است. حتی اگرشما نام تجاری ونام حوزه تان مورد نظرتان را داشته باشید، ما به شما پیشنهاد میکنیم, که ازآنجائیکه بعضی ازمفاهیم خیلی مهم و تکنیکهای بهینه سازی موتورجستجو که ما معرفی میکنیم وجود دارد اولین بخش را حذف نکنید.
▪ پس می توان بهینه سازی وب سایت را در مراحل زیر خلاصه کرد :
۱) انتخاب نام حوزه (Domain) و شرکت
شما ممکن است فکر کنید نام شرکت من چه ارتباطی با بهینه سازی موتورجستجو می تواند داشته باشد ؟اگرشما نام صحیح شرکت و حوزه را درابتدا انتخاب کنید , می توان گفت گام بلندی در کل مرحله بهینه سازی برداشته اید و کار را خیلی آسانتر میکند.
۲) بهینه سازی وب سایت:
در این مرحله ا زآموزش بهینه سازی , بیشتر بهینه سازی درون سایتی را مد نظر قرار داده و درمورد چگونه بهینه شدن وب سایتتان برای رتبه بندی بهتر در موتورجستجو , بخصوص رتبه بندی گوگل بحث می کنیم .
۳) بهینه سازی عنوان (Title):
عنوان (Title) صفحات وب خیلی مهم است .
احتمالاً مهمترین بخش یک صفحه (خصوصاً برای موقعیت یابی درگوگل و یاهو) عنوان می باشد, در نتیجه باید به صورت کاملا ایده آل به کمک تعدادی ازکلمات کلیدی بهینه سازی شود.
۴) بهینه سازی برچسب های متا (Meta Tags)
زمانی وجود داشت که محتویات یک برچسب متای صفحات خیلی مهم بود، تقریباً همان زمانی بود که دیواربرلین هنوز پابرجا بود.امروزه موتور جستجو برای برچسب های متا (Meta Tags) ارزش کمی قائل میشود.
۵) بهینه سازی متن پیوندی (Anchor Text)
گوگل ( و تعداد کمی از موتورهای جستجو ) به متن لینکهای (Anchor Text) وارد شده به صفحه اهمیت زیادی می دهد و این مهم را در صفحات نتایج جستجویش (SERP) نشان می دهد.
۶) رقابت با صفحات وب سایتهای مربوط به نتایج موتورجستجو
در این بخش بیشتر توجه به سمت محتوای درون صفحه ای (متن بدنه، عنوان صفحات و غیره ) معطوف گردیده است.



موضوعات: سئو سایت,
[ بازدید : 144 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

سئو و عوامل رتبه بندی مهم در گوگل

دوشنبه 25 مرداد 1395
16:33
امین
 سئو و عوامل رتبه بندی مهم در گوگل


سئو

سئو (یا همان بهینه‌سازی موتورهای جستجو) یکی از پرکاربردترین روش‌های بازاریابی است که از زمان پدید آمدن سیستم جستجو گوگل، توانسته خیلی در زمینه بازاریابی کسب‌و‌کارهای اینترنتی تاثیرگذار باشد. در حقیقت سئو به یکسری فرآیند گفته می‌شود که به مرور زمان انجام پذیرند و می‌توانند شرایط خوبی برای سایت در رتبه‌گیری در موتوهای جستجوگر فراهم آورند.

اکثر افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ به فعالیت می‌پردازند، کم‌ و بیش اطلاعاتی در مورد راهکارهای دیجیتال در ذهن خود دارند. اما تفکرات اشتباه به مرور زمان در مورد هر راهکار بوجود آمده و باعث شده که خیلی از ما به تفکرات اشتباهی، باور پیدا کنیم که حقیقت ندارند. برای مثال در گذشتهاستفاده از متا تگ کیورد توسط خود گوگل پیشنهاد داده شده بود اما امروزه تاثیر آن را نادیده گرفته است و حتی ممکن است برای استفاده از آن به دردسر بیافتید. این تغییرات با توجه به رضایت کاربر و نمایش نتایج درست و صحیح برای آنها در نظر گرفته می‌شود. در این مقاله به برخی از نکات که ممکن است شما را به اشتباه بیاندازد اشاره خواهیم کرد. فراموش نکنید همواره بخش سئو و بهینه سازی سایت را در بلاگ‌اد دنبال کنید.

۱- سایت باید به گوگل معرفی شود.

صرفاً با معرفی وب‌سایت به گوگل شما نمی‌توانید به بهبود وضعیت سئو امیدوار باشید زیرا گوگل به کیفیت محتوای وب‌سایت اهمیت می‌دهد.

۲- SEO دیگر کاربردی ندارد چون خود گوگل می‌فهمد.

این طرز فکر که خود گوگل سایت‌های مناسب را پیدا می‌کند و دیگر نیازی بهبهینه‌سازی سئو نداریم یک اشتباه محض است، زیرا گوگل بر اساس دستورالعمل‌های سئو کار می‌کند و شما باید تمام دستورالعمل‌ها را انجام داده باشید.

۳- سئو کلاهبرداری است.

برخی با این تفکر که سئو وسیله‌ای جهت فریب موتورهای جستجو است، سئو را یک روش کلاهبرداری و فریب موتورهای جستجو می‌دانند. در صورتیکه موتورهای جستجو ازجمله گوگل همواره راهکارهایی جهت بهبود سئو ارائه می‌دهند.

۴- داشتن لینک زیاد بهتر از محتوای زیاد است.

داشتن لینک زیاد به‌تنهایی تأثیر زیادی بر روی سئو نخواهد داشت. بهتر است محتوای سایت یکتا و باارزش را به‌جای داشتن لینک‌های زیاد و بی‌ارزش دروب‌سایتتان جایگزین کنید.

۵- داشتن سایت امن (Https) اهمیتی در سئو ندارد.

گوگل دریکی از آخرین به‌روزرسانی هایش اعلام کرد که به وب‌سایت‌هایی که از پروتکل امن استفاده می‌کنند امتیاز بیشتری نسبت به سایر وب‌سایت‌ها می‌دهد.

۶- داشتن متا دسکریپشن بیشترین تأثیر را بر روی سئو دارد.

متا دسکریپشن بر روی سئو وب‌سایت شما تأثیرگذار است ولی به‌تنهایی نمی‌تواند به شما کمکی بکند. در کنار داشتن متادسکریپشن باید موارد دیگر سئو نیز رعایت شوند.

۷- برای بهبود وضعیت SEO باید برنامه‌نویس حرفه‌ای باشیم.

دستورالعمل‌های مربوط به بهینه‌سازی موتورهای جستجو درمحیط اینترنت به فراوانی وجود دارد و اکثر این دستورالعمل‌ها را بدون نیاز به داشتن تخصص درزمینه برنامه‌نویسی، خود شما می‌توانید به‌راحتی و با در نظر گرفتن این دستورالعمل‌ها، به بهبود وضعیت سئو وب‌سایتتان کمک کنید.

۸- SEO فقط بهبود کلیدواژه‌های سایت است.

کلیدواژه‌ها تاثیر زیادی بر روی سئوی وب سایت دارند اما بازهم به‌تنهایی قادر به بهبود کیفیت سئو وب‌سایت نیستند.

۹- صفحه اصلی باید محتوای بسیار زیادی داشته باشد.

این طرز فکر که صفحه اصلی سایت باید محتوای بسیار زیادی داشته باشد یک اشتباه محض است. زیرا ربات‌های موتورهای جستجو مطالب تمامی صفحات وب سایت را بررسی می‌کنند.

۱۰- هر چه تعداد صفحات بیشتر باشد، سئو بهتری خواهیم داشت.

تعداد صفحات وب‌سایت تأثیری بر روی سئو ندارد بلکه میزان و کیفیت محتوای سایت هست که تأثیر زیادی بر روی سئو دارد.

۱۱- SEO و الکسا رابطه مستقیم باهم دارند.

الکسا یک سرویس آمارگیری مستقل است که تنها به شمارش و رتبه‌بندی سایت‌ها ازنظر بازدید می‌پردازد.

۱۲- دامنه‌های بین‌المللی رتبه بهتری در گوگل دارند.

این طرز فکر که دامنه‌های بین‌المللی مثل com بر روی سئو تأثیر می‌گذاردیکی دیگر از اشتباهات رایج درزمینه سئو می‌باشد. شما با دامنه‌های داخلی مانند ir می‌توانید سئوی سایت خود را بهبود ببخشید.

۱۳- خرید بک لینک به SEO کمک می‌کند.

داشتن لینک یکی دیگر از روش‌های بهبود سئو می‌باشد اما داشتن لینک از سایت‌های بی‌کیفیت می‌تواند باعث افت وضعیت سئوی وب‌سایت شما شود. پس در استفاده از لینک ب سیر دقت کنید که اولاً لینک از یک وب‌سایت باکیفیت و دوما از یک وب‌سایت مرتبط با موضوع وب‌سایت شما گرفته‌شده باشد.

۱۴- انجام سئو تضمینی توسط افراد و شرکت‌ها

سئو کلاه‌برداری نیست ولی اگر شخص یا شرکتی به شما بگوید که به‌صورت تضمینی برای شما سئو انجام می‌دهد و شمارا به رتبه اول جستجوهای گوگل می‌برد، یک کلاه‌بردار است.

۱۵- CMS ها سئوی خوب یا بدی دارند.

سی‌ام اس ها با استفاده از افزونه‌ها و کدها می‌توانند تغییرات مربوط بهسئو را انجام دهند. این که بگوییم یک سی‌ام اس ازنظر سئو ضعیف و دیگری قویاست، یک اشتباه است.

۱۶- گوگل مخالف SEO است.

گوگل و سایر موتورهای جستجو همواره روش‌هایی جهت بهبود وضعیت سئو وب‌سایت‌ها ارائه می‌دهند. همین دلیل کافی است که بدانیم گوگل و سایر موتورهای جستجو نه تنها مشکلی با سئو ندارند بلکه از آن حمایت می‌کنند. با رعایت استانداردها در واقع شما به نظر کاربران اهمیت می‌دهید و گوگل همین را میخواهد.

۱۷- گوگل از آمار آنالیتیکس علیه شما استفاده می‌کند.

گوگل آنالیتیکس یک سرویس بسیار مفید است که گوگل آن را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است تا به‌وسیله آن کاربران بتوانید آمارهای مربوط به بازدید وب‌سایت خود را بررسی کنند. گوگل نه تنها از طریق این سرویس از شما جاسوسی نمی‌کند بلکه به شما در تحلیل و رفع معایب و بهبود وضعیت سئو وب‌سایتتان کمک می‌کند.

۱۸- آدرس صفحه باید با Html تمام شود.

صفحات وب‌سایت شما بر اساس نوع ساختار می‌تواند با هر پسوندی به اتمام برسد و لزوماً نباید با پسوند اچ تی‌ام آل خاتمه یابد.انواع مختلف دیگر از آنها می‌تواند شامل php و asp نیز باشد.

۱۹- یک بار انجام سئو کافی است.

بزرگ‌ترین اشتباه صاحبان وب‌سایت‌ها این است که فکر می‌کنند با یک بار انجام دستورالعمل‌های سئو کار آن‌ها تمام‌شده و باید در نتایج اولیه جستجو قرار بگیرند. با توجه به این‌که موتورهای جستجو به‌صورت پیاپی در حال تغییرالگوریتم‌ها و دستورالعمل‌های سئو هستند، شما هم باید به‌صورت مداوم وضعیتسئو سایت خود را چک نمایید و با توجه تغییرات جدید، به‌روزرسانی نمایید. همچنین این قانون در مورد محتوا نیز صدق می‌کند و همواره باید بخش وبلاگ و مقالات را به روز رسانی کنید.

۲۰- کلیدواژه خاصی را می‌خواهم در رتبه اول نتایج جستجو داشته باشم.

این‌که شما بخواهید با یک کلیدواژه خاص مثل گوشی آیفون، در رتبه اول نتایج جستجو قرار بگیرید، تقریباً غیرممکن است. زیرا این‌گونه کلیدواژه‌ها توسط سایت‌های متعدد با موضوعات فراوان بهینه‌سازی می‌شوند. بهتر است به‌جای اینکه شما وقتتان را بر روی چنین کلمه کلیدی صرف نمایید، بر روی کلیدواژه دو یا سه حرفی که احتمال می‌دهید بیشترین جستجو را داشته باشند، کارکنید.

نتیجه گیری

همیشه در نظر داشته باشید که SEO یک مورد نسبی به حساب می‌آید و ممکن است که شما با رعایت یک سری قوانین مربوط به آن و اجتناب از تفکرات اشتباه،بتوانید SEO خوبی برای وب‌سایت خود رقم بزنید.اگر همواره الگوریتم‌های گوگل را دنبال کنید می‌توانید هم زمان با این تغییرات سایت خود را برای گوگل و کاربران و به صورت استاندارد بهینه سازی (سئو) کنید.

در ادامه به چند نقل قول جالب درباره این زمینه می‌پردازیم:

۱- گوگل وقتی شما را دوست خواهد داشت که مردم شما را دوست داشته باشند. – وندی پیرسال – کارآفرین

wendy-piersall1

وندی پیرسل

۲- سه المان یک سئوی تاثیرگذار عبارتند از: ۱) ارتباط موثر، ۲) اطلاعات کاربردی، ۳) Backlinkهای با کیفیک – نامشخص!

۳- برای دو برابر کردن درآمدتون، کافیه که ترافیکتون رو دو برابر کرده که در نهایت نرخ تبدیل شما دو برابر شود. – جف آیزنبرک – کارآفرین

۴- فقط سئوی آرام و با ثبات می‌تونه اثرگذار باشه. – نامشخص!

۵- بهترین جا برای پنهان کردن یک جنازه، صفحه دوم نتایج جستجوی گوگل هست. – نامشخص!

هفته آینده هم با یک سری نقل‌قول دیگر باز می‌گردیم!

هفته خوبی پیش رو داشته باشید.

هرساله گوگل الگوریتم‌های جستجویخود را تغییر می‌دهد. هرچند بسیاری از این تغییرات کوچک هستند اما تغییراتی در الگوریتم‌های اصلی مانند پاندا و پنگوئن و غیره خواهد داشت که تأثیر بسیار زیادی روی نتایج جستجوها خواهد داشت. شناخت الگوریتم های گوگل،شما را در جهت بهبود سئو سایت کمک خواهد کرد. گوگل همواره سعی می‌کند بهترین نتایج را به مخاطبان و کابران خود نمایش دهد به همین دلیل الگوریتم های خود را به روز رسانی می کند. جهت دنبال کردن به روز رسانی الگوریتم‌هایگوگل می‌توانید صفحه MOZ را ببینید و جهت استفاده از تکنیک ها و نحوه پیاده سازی آنها بر روی سایت خود دسته سئو و بهینه سازی سایت را مطالعه کنید.

google-hummingbird-logo

مرغ مگس‌خوار(August 20, 2013 )

این الگوریتم بر اساس دو اصل دقت و سرعت ایجادشده است. الگوریتم مرغ مگس‌خوار تمرکز بیشتری روی موضوع مباحث دارد. این الگوریتم بر تمامی جملات ومکالمات تمرکز دارد به‌جای اینکه بر روی یک کلمه خاص تمرکز کند.

هدف این الگوریتم یافتن صفحاتی است که موضوع مرتبط دارند و نه صفحاتی کهفقط چند کلمه کلیدی را استفاده کرده باشند. الگوریتم مرغ مگس خوار در واقعبه جستجو نگاه مفهمومی دارد و سعی می کند با درک جستجو نتایج مرتبط و پاسخنزدیک به سوال را ارایه دهد.

google-panda

پاندا (February 2011 )

الگوریتم پاندا یک فیلتر جستجو است تا وب‌سایت‌هایی که محتوای بی‌کیفیت وضعیف دارند و از روش‌های غیراستاندارد جهت افزایش رتبه در نتایج جستجوی گوگل استفاده کردند را شناسایی کند. پاندا بسیار حساس به محتوای تولیدی وب سایت ها است و در واقع شعار “محتوا پادشاه است ” را به خوبی اجرا کرد. این الگوریتم با کپی محتوا از سایت های دیگر و تولید محتوای بی کیفیت مبارزه میکند.

google-penguin

پنگوئن ( April 2012)

این الگوریتم جهت شناسایی وب‌سایت‌هایی که تولید اسپم می‌کنند و از طریقخرید بک لینک سعی در افزایش رتبه در نتایج جستجو را دارند، طراحی‌شده است.در واقع پنگوین جهت مبارزه با خرید و فروش لینک و جریمه کردن سایت های که از این طریق سعی در تغییر نتایج گوگل دارند به وجود آمده است. در گذشته لینک از عوامل اصلی رتبه بندی بوده است و هر سایتی با تعداد لینک بالاتر میتوانست جایگاه بهتری را در SERP کسب کند.

google-pigeon

کبوتر (July 24, 2014)

الگوریتم کبوتر جهت منطقه بندی نتایج جستجو راه‌اندازی شده است. گوگل اعلام کرده است که این الگوریتم باعث بهبود پارامترهای مرتبط با مسافت و موقعیت جغرافیایی نتایج جستجو شده است و درواقع ارتباط میان الگوریتم اصلی ومحلی (local SEO) را فراهم ساخته است. الگوریتم کبوتر به طور مستقیم در نتایج گوگل و همینطور نتایج گوگل مپ تاثیر گذار خواهد بود.

دزدان دریایی ( August 2012)

فیلتر دزدان دریایی وظیفه بررسی و حذف وب سایت‌هایی که به‌دفعات قانون کپی‌رایت را رعایت نکرده‌اند را دارد.

در نظر داشته باشید که الگوریتم‌های بیشتری در سیستم گوگل وجود دارد که به زودی یک اینفوگرافیک در مورد آن منتشر خواهیم کرد.


موضوعات: سئو سایت,
[ بازدید : 148 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پاور وب است. || طراح قالب پاور وب
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]