پس از گذراندن دوره پزشکی عمومی قدم بعدی چیست

يکشنبه 24 شهريور 1398
16:07
امین

پس از گذراندن دوره پزشکی عمومی، یکی از گزینه هایی که پزشکان در ایران پیش رو دارند، ادامه تحصیل در یکی از رشته های تخصصی می باشد. از آنجا که انتخاب رشته تخصصی آینده کاری و حتی زندگی هر پزشک را می سازد، این تصمیم جز چالش برانگیزترین انتخاب های پزشکان در زندگی است.


فیزیوتراپی چیست و چه زمانی باید به فیزیوتراپیست ها مراجعه کنیم؟

لینک مرتبط:

سایت درمانکده

فیزیوتراپی حرفه ای در حوزه سلامت است که به افراد مختلف کمک می کند که حرکات، قدرت و عملکرد بدن خود را بازیابی، حفظ یا بیشتر کنند و در واقع به یک سلامتی فیزیکی عمومی دست پیدا کنند. فیزیوتراپی از لحاظ معنایی تفاوتی با فیزیکال تراپی ندارد.

همچنین باعث می شود بتوانید مصرف دارو را کاهش دهید، درد خود را مدیریت کنید و خطر مصدومیت را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش دهید. فیزیوتراپی از جمله روش هایی محسوب می شود که از لحاظ اقتصادی، در مقایسه با جراحی ها بسیار به صرفه است.

برای درمان باید به تخصص خون مراجعه کنید.


در مرحله بعد سلول خصوصیات را کسب و تغییراتی در اطراف بافت ایجاد می کند. سلولها به بافتها نفوذ کرده و از طریق لنف و عروق خونی انتشار و متاستاز به جاهای دیگری از بدن می دهد. به طور کلی سرطان یک بیماری با یک علت نیست، بلکه سرطان گروهی از بیماریهای مشخص با علل، تظاهرات، درمان و پیش آگهی متفاوت می باشد.بهترین متخصص چشم پزشکیاین متخصصان به تشخیص، درمان و جراحی ضایعات و بیماری‌های چشم می‌پردازند.

متخصص ارتوپدی


کودکان وفیزیوتراپی

در رویه های فیزیوتراپی، کودکان نیز جایگاه ویژه ای دارند. کودکانی که از مشکلات حرکتی رنج می برند یا مشکلات مربوط به وزن دارند می توانند از وسایل، تمرینات و برنامه های اختصاصی بهره ببرند.


چرا باید به متخصص زنان مراجعه کرد؟

متخصص زنان پزشکی است که در زمینه‌ی سلامت زنان، به خصوص دستگاه تناسلی آن‌ها و واژن تخصص دارد. اینفوسلامت توصیه می‌کند اولین معاینه نوجوانان توسط متخصص زنان در سن 13 تا 15 سالگی انجام شود.

دکتر زهتاب

این متخصصین در زمینه‌ی بارداری و زایمان زنان (زایمان طبیعی، سزارین و …) نیز آموزش دیده‌اند اما به طور کلی در زمینه‌های مختلف از پریود و باروری تا بیماری‌های مقاربتی و اختلالات هورمونی همگی به آن‌ها مربوط می‌شود.


در ایران این رشته دارای چند فلوشیپ است، از جمله فلوشیپ استرابیسم (انحراف چشم)، قرنیه و سگمان قدامی، گلوکوم (آب سیاه)، ویتره و رتین (شبکیه)، بیماری‌های سطح چشم، پاتولوژی (آسیب شناسی) چشم مشترک با متخصصان پاتولوژی، ترومای چشم، جراحی پلاستیک چشم و.معرفی متخصص چشم پزشکی: دکتر نادری چشم پزشکتجربه مورد نیاز متخصص چشم پزشکیچشم پزشکان باید دارای تجربه کافی باشند. اپتومتریست یا چشم پزشکی که تجربه بیشتری دارد بهتر می تواند بیماری های چشمی و ناهنجاری‌ها را تشخیص دهد زیرا آنان بیماران زیادی را معاینه کرده اند.

بهترین دکتر زنان همچنین با بیماری‌هایی مانند دیابت، آسم و بیماری‌های روانی مانند افسردگی و اختلالات شخصیتی نیز مقابله می‌کند.


از دیگر مزایای ملاقات با چشم پزشک دارای تجربه این است که اطمینان داریم آنان اپتومتری و چشم پزشکی را قبلا بارها و بارها انجام داده اند. توجه کنید بیماران هنگام مواجه با قصور و خدمات بد هرگز آن را فراموش نمی‌کنند.معمولا انحراف چشم یا متخصص قرنیه جزء بیماری‌های شایع چشم کودکان و در کودکان انحراف چشم شایعتر از بزرگسالان است و به همین دلیل همراه با دوره آموزشی بیماری‌های چشم کودکان، در این دوره فوق تخصصی انواع انحرافات چشم و نحوه تشخیص و درمان آن ها نیز به متخصصین آموزش داده می‌شود.

فوق تخصص ریهعلائم هشداردهنده بیماری چیست؟علائم هشداردهنده در بیماری‌ها ریه، یکی تنگی نفس است که بیمار تشخیص می‌دهد که مثلاً مسیر خانه راکه قبلاً خیلی راحت می‌رفت اکنون نمی ‌تواند،برودودچار تنگی نفس می‌شود، اگر تنگی نفس شدید باشد، فرد در حالت استراحت هم دچار تنگی نفس می‌شود ،حتی زمانی که می‌خوابد، دچار تنگی نفس می‌شود که علت‌ آن می تواند قلبی و ریوی باشد.پس از اینکه پزشکان تخصص پوست را دریافت نمودند برخی از آنان به تحصیلات خود ادامه می‌دهند. این دوره آموزشی فلوشیب نامیده می‌شود. دوره فلوشیب در جراحی پوست یا جراحی زیبایی/جراحی پلاستیک٬ آموزش پیشرفته جراحی است.نکته بسیار مهم بهترین دکتر پوست :برای یافتن یک کلینیک پوست یا متخصص پوست خوب، نباید به نتایج جستجو اکتفا کنید. با جستجوی بهترین متخصص فقط می‌توانید به اطلاعاتی از آن‌ها دست پیدا کنید اما نمی‌توانید اطمینان کنید!واژه متخصص پوست و زیبایی و اصطلاحات آن اغلب باعث سردرگمی می‌شود. آکادمیک شناسایی امراض پوستی آمریکا توضیحاتی در رابطه با این تخصص منتشر نموده است.


پزشک عمومی بعد از سپری کردن 4 سال دوره رزیدنتی در این تخصص بیماریهای مغز و اعصاب به نورولوژیست یا متخصص مغز و اعصاب منسوب می گردد و پس از آن با گذراندن دوره های تکمیلی فوق تخصصی مغز و اعصاب در رشته های مربوطه (سردرد، بیماریهای حرکتی، خواب، بیماریهای عروقی مغز، Neuro Imaging، ام اس، دمانس، سرع، نورو افتالمولوژی ) به صورت فوق تخصصی به درمان بیماران مبتلا به بیماریهای مغز و اعصاب می پردازد.فوق تخصص غدد یک متخصص واقعی است متخصص غدد فردی است که بیماری‌های هورمونی را به طور کامل مورد مطالعه قرار داده و بهترین درمان‌های ممکن را می‌شناسد، حتی در مواقعی که راه‌های مرسوم درمان جواب نمی‌دهد. متخصص غدد بر خلاف پزشک خانواده یا پزشک عمومی هورمون‌ها و بیمار‌ی‌های هورمونی را به طور عمیق مورد مطالعه قرار می‌دهد و بهترین روش درمان ممکن را پیدا می‌کند.

معرفی پزشک معتبر متخصص روماتولوژی

اختلالات سیستم ایمنی باعث بروز ناهنجاری هایی در بدن می شوند که نتیجه آن بیش فعالی یا فعالیت کم سیستم ایمنی است؛ «آرتریت روماتویید» یکی از مهمترین بیماری های خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی به مفاصل حمله می کند و باعث التهاب، تورم و درد مفاصل می شود.

[ بازدید : 115 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پاور وب است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]