متخصصان داخلی در زمینه هاى مختلف آموزش مى بینند

يکشنبه 27 مرداد 1398
16:17
امین

متخصص داخلی ، پزشکی است که دانش و تخصص بالینی را برای تشخیص، درمان و مراقبت دلسوزانه از بزرگسالان در طیف وسیعى از سلامتی تا بیماری هاى پیچیده استفاده می کند.

متخصص داخلی ، بر مراقبت از بزرگسالان تمرکز داشته و تاکید بر استفاده از بهترین علم پزشکی موجود در مراقبت از بیماران دارد.

حداقل از سه سال از هفت سال تحصیل آن ها در دانشکده پزشکی به یادگیری نحوه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری هاى بزرگسالان اختصاص یافته است. این آموزش هاى ابتدایی آن ها را برای تخصص طب داخلی تعلیم می دهد .

متخصص داخلى پس از اتمام آموزش پزشکی عمومى خود وارد این تخصص مى شود. این پزشکان ” متخصص داخلی ” نامیده مى شوند . متخصصان داخلی قادر به تشخیص و درمان طیف وسیعی از بیماری هایی هستند که بر بزرگسالان تأثیر می گذارند و ارتقاء سلامت و پیشگیری بیماری ها را نیز مى توانند به مردم آموزش دهند .

متخصصان داخلى به حل هر گونه مشکل و بیمارى که نزدشان مى آید مى پردازند و پیچیدگى و شیوع آن بیمارى مهم نیست. آن ها برای حل مشکلات پیچیده تشخیصی آموزش دیده اند و می توانند چندین بیمارى مختلف هم زمان را نیز تشخیص دهند و درمان را شروع کنند .

متخصصان داخلی در زمینه هاى مختلف آموزش مى بینند. آموزش آن ها شامل مراقبت های اولیه و مراقبت از بیماران بزرگسال در طول زندگی و ایجاد روابط طولانی مدت با بیمارانشان است. “پزشکان عمومی” و یا “پزشکان خانواده” مراقبت از بزرگسالان و هم چنین کودکان را نیز انجام مى دهند که تفاوت آن ها با متخصصان داخلى است .

بعضی از متخصصان داخلی ممکن است تمرکز خود را در مراقبت از بیماران در محیط بیمارستان بگذرانند . با این حال، سایر متخصصان داخلی مراقبت هاى سرپایى در مطب را نیز انجام مى دهند و دیگر متخصصان داخلی ممکن است در محیط های دیگرى مانند مراکز توانبخشی کار کنند .
فوق تخصص یا فلوشیپ

برخی از متخصصان داخلى تصمیم به آموزش های اضافی برای “فوق تخصص” در منطقه متمرکز تر از طب داخلی مى گیرند. براى فوق تخصص یا فلوشیپ معمولا نیاز به یک تا سه سال آموزش اضافی تر است . آموزش فوق تخصص ، تخصصى تر ، گسترده تر و عمیق تر است و آن ها را برای مدیریت مسائل پزشکی بسیار پیچیده و استفاده از روش های بالینی پیشرفته تعلیم مى دهد .
مزایای مراجعه به یک متخصص داخلی

آموزش دقیق پزشکی متخصص داخلى به او اجازه می دهد تا بیماران مبتلا به بیماری های خاص را تشخیص دهند و درمان کنند .

یک متخصص داخلی می تواند بیماری های مختلفى را درمان کند، اما متخصصان داخلی با فوق تخصص خاص تمرکز خود را بر عوارض ناشی از یک سویه بیماری قرار مى دهند.

متخصصان داخلی برای ارائه مراقبت های پیشگیرانه، از غربالگرى سرطان تا ماموگرافى نیز آموزش داده می شوند. یک متخصص داخلی به بیماران در برنامه ریزی برنامه هایشان و ایجاد یک برنامه منظم کمک مى کند.

متخصصان داخلى با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و تا از بیماران حمایت کنند. ارجاعات، انتقال به بیمارستان و دیگر ارتباطات بین اداری به دلیل یکپارچگی پزشکان داخلی مى باشد .


با توجه به فوق تخصص خاص متخصص داخلى، بیمار می تواند از هجده سالگى تا سالیان سال زیر نظر یک متخصص داخلى باشد . این امر به بیمار اجازه می دهد رابطه قابل اعتمادى با پزشک خود برقرار کند.

متخصصان داخلی فقط ارگان هاى داخلى را درمان نمى کنند بلکه کل بدن بیمار را درمان مى کنند . آنها برای زندگى بیماران خود ارزش قائل هستند .
از بهترین متخصص داخلی باید چه انتظاری داشت؟

در حالی که یک متخصص داخلی اغلب با یک پزشک عمومی یا خانواده اشتباه گرفته می شود، تفاوت های بین این دو وجود دارد. به عنوان مثال، یک متخصص داخلی، سه سال برای مطالعه طب بالینی آموزش داده مى شود وبه طور خاص نحوه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های بزرگسالان را آموزش می بیند .

متخصصان داخلی زایمان انجام نمى دهند ، کودکان را درمان نمی کنند و عمل جراحی انجام نمی دهند. با این حال دانش گسترده ای در زمینه بیماری های پیچیده ای که بر بزرگسالان تاثیر می گذارند، دارند.

متخصصان داخلی به ویژه برای تشخیص و درمان بیماری آموزش داده می شوند، اما برای شناسایی و کنترل عوامل خطر مانند فشار خون بالا و کلسترول، پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها نیز آموزش مى بینند .

متخصص داخلى خوب برای تشخیص و درمان بیماری مزمن و به طور خاص شرایطی که در آن چندین بیماری مختلف ممکن است هم زمان وجود داشته باشند آموزش داده می شوند.

شرایطى که متخصص داخلى مى تواند درمان کند :

پزشکى عمومی
بیماری های تنفسی
بیماری هاى قلبی و عروقی
مشکلات خون
مشکلات کلیه
مشکلات مفاصل و روماتولوژیک
مشکلات گوارشی
مشکلات غدد درون ریز و هورمونی
مشکلات ادراری
مشکلات عصبی
بیماری عفونی
سلامت روان
دیابت

نوع مراقبت

یک متخصص داخلی خوب می تواند بیمارى روتینى مثل آنفولانزا را درمان کند . هم چنین مى تواند شرایط وخیم ترى را نیز درمان کند مانند کنترل بیماری دیابت ، بیمارى هاى ریوى و یا قلبی .
معرفی متخصص معتبر دکتر مجتبی عاملی

متخصصان داخلى معمولا خود را با متخصصین زیادی که ممکن است بیمار در روند درمان بیماری ها به آن ها نیاز داشته باشد، هماهنگ می کند. بیمار یک متخصص داخلی دوست دارد با پزشکى که توانایى برطرف کردن هر گونه مشکل چه رایج چه نادر را دارد ارتباط خوبى برقرار کند

[ بازدید : 114 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پاور وب است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]