طب فیزیکی و توانبخشی یک رشتهٔ پزشکی تخصصی بالینی است

يکشنبه 27 مرداد 1398
15:28
امین

برخی از متخصص پزشک را بیشتر بشناسید

ارتوپدی Orthopedics شاخه ای از جراحی است که در حیطه سیستم حرکتی بدن فعالیت دارد. سیستم حرکتی شامل استخوان ها، مفاصل، عضلات و دیگر بافت هایی است که در اندام های حرکتی وجود دارند.

ارتوپدی گرچه یک شاخه از علم جراحی است ولی این بدان معنا نیست که کار متخصص ارتوپد فقط جراحی باشد. او هر بیماری که به نحوی بر سیستم حرکتی یا لوکوموتور بدن انسان تاثیر میگذارد را مورد توجه قرار میدهد.

دست ها و پاها و کمر و گردن و لگن و دردهای این مناطق و محدودیت های حرکتی و تغییر شکل اندام ها و لنگش همه و همه در دایره فعالیت ارتوپدی است.
معرفی دکتر خوب و معتبر ارتوپدی: دکتر افشین طاهری اعظم


طب فیزیکی و توانبخشی یک رشتهٔ پزشکی تخصصی بالینی است که به بررسی، پیشگیری و درمان معلولیت‌ها و ناتوانی‌های فیزیکی می‌پردازد. استفاده از لفظ فیزیکی در این رشته بیشتر اشاره به فیزیک بدن و کالبد است. استفاده از وسایل و مواد فیزیکی در درمان بیماری‌ها ریشه در تاریخ بشر دارد اما توجه روزافزون به این نوع درمان و گسترش اطلاعات علمی در این زمینه باعث شد از سال ۱۹۴۷ بورد تخصصی رشته طب فیزیکی و توانبخشی در آمریکا تصویب شود. در حال حاضر طب فیزیکی و توانبخشی شامل سه بخش طب توانبخشی، طب فیزیکی و الکترودیاگنوز است.

این رشته به صورت مختصر «فیزیاتری» Physiatry و متخصصین این رشته «فیزیاتریست» Physiatrist نام دارند که از لغت یونانی physikos به معنای «فیزیک» و iatreia به معنای «هنر درمان» گرفته شده‌است. فیزیاتریست از درمانهای غیر داروئی در کنار سایر درمانهای متداول در درمان بیماری‌ها استفاده می‌کند و علاوه بر درمان بیماری در جهت رسیدن به حداکثر عملکرد بیمار و بهبود کیفیت زندگی تلاش می‌نماید.
معرفی دکتر خوب و معتبر طب فیزیکی: دکتر شهرام قاسمی

زشک فوق تخصص غدد پزشکی است که بعد از طی دوره چهار ساله تخصص بیماریهای داخلی بطور خاص بمدت دو سال دیگر در زمینه تشخیص و درمان اختلالات و بیماریهای هورمونی و غدد دانش و مهارت کافی کسب نموده است.پزشک فوق تخصص غدد در زمینه تشخیص و درمان بیماریها و اختلالات زیر فعالیت دارند:
معرفی دکتر خوب و معتبر : دکتر علیرضا استقامتی متخصص غدد

۱-تیروئید-کم کاری تیروئید ، پرکاری تیروئید ، گواتر، ندول و گره تیروئید ، تیروئیدیت و التهاب تیروئید ، تیروئید در حاملگی و بارداری ،سرطان تیروئید ، نمونه برداری تیروئید ، گره و ندول سمی تیروئید

۲-دیابت و بیماری قند– دیابت نوع یک و دو ، دیابت حاملگی ، پیش دیابت

۳- اختلالات هیپوفیز – پرولاکتین ، اکرومگالی و..

۴- اختلالات پریود و قاعدگی زنان – نامنظمی پریود ، قطع قاعدگی

۵- اختلالات رشد و بلوغ – کوتاهی قد کودکان ، بلوغ زودرس ،بلوغ دیررس، کندی رشد قد

۶- پرمویی و هیرسوتیم در زنان

۷-اختلالات غده فوق کلیوی و ادرنال– کوشینگ ، نارسایی ادرنال


[ بازدید : 141 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پاور وب است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]